Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

این سکه یک روی خوش هم دارد. و آن هم اینکه، اگر جنگ جدید یا عجیبی رخ ندهد و نتیجه انتخابات هم خارج از تصور پیش نرود، با توجه به تغییر نسبی ریل سیاستگذاری پولی و ارزی و در نظر گرفتن نقدینگی تجهیز شده بیش از 2 همتی دو صندوق اهرمی جدید، بازار پتانسیل جذب جریان نقدینگی و جبران سریع بخشی از اتفاقات و ریزش‌های تلخ اخیر را دارد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 6 تیر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بازار دوشنبه را در حالی پشت‌ سر گذاشتیم که یکشنبه شب مصوبات دولت در رابطه با نرخ خوراک و فرآورده‌های پالایشی به شرکت‌های این گروه ابلاغ شده بود. بنابراین بازار به کمک این خبر و شفاف‌سازی اول وقت پالایشی‌ها، آغاز نسبتا خوبی داشت و از هر چه از دقایق ابتدایی معاملات بیشتر فاصله گرفت (با وجود در پیش بودن تعطیلی عید غدیر) و نزدیک شدن به بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری، سمت و سوی تقاضا بهتر شد. هر چند که نگرانی نسبت به‌ عدم حصول نتیجه مثبت از انتخابات و یا دو مرحله‌ای شدن آن به همراه نگرانی از بابت جنگ و درگیری احتمالی میان اسرائیل و لبنان، مانعی برای جسارت بیشتر معامله‌گران بود اما به هر جهت فضای بازار دوشنبه به مراتب بهتر از انتظار پیش رفت و لذا در پایان معاملات این روز، شاخص کل با رشد نسبتا خوب 14 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 65 هزار واحدی پیشروی کرد. ارزش معاملات نیز تحت تاثیر بهبود نسبی بازار با رشد 16 درصدی به 2.8 همت رسید و رقمی بالغ بر 300 میلیارد تومان از پولهایی که طی روزهای اخیر خارج شده بود، به گردونه معاملات بازگشت ...

بحث امروز را از موضوع جنگ آغاز می‌کنیم. همانطور که در گزارش صبح یکشنبه هم اشاره شد، جنگ احتمالی در لبنان به عنوان ریسک جدیدی معرفی شده و تبدیل به چالش جدیدی برای بازار شده است. البته شاید این بار ترس از جنگ لبنان مقداری کمتر باشد و میزان واکنش به این جدال، اندازه درگیری غزه و اسرائیل و حتی رویایی مستقیم ایران با این رژیم متخاصم صهیونیستی نباشد؛ چراکه بازار یک بار صفر تا صد این ماجرا را در ماه‌های اخیر تجربه کرده و با اتفاق ناشناخته‌ شده‌ای مواجه نیست. البته که مشکل اصلی بازار نبود نقدینگی است و طبیعتا اگر پول قوی در بازار حضور داشت، می‌توانست به‌سادگی از روی مین‌های جنگی عبور کند. ضمن اینکه تصور می‌کنیم یا بهتر است بگوئیم امیدواریم که آن قوه عاقله‌ای که بسیار حساب‌شده به اسرائیل واکنش نشان داد، در برابر اتفاقات احتمالی در لبنان هم رفتار کنترل‌شده‌ای داشته باشد. بنابراین با این مفروضات اینچنین می‌توان برداشت کرد که جنگ حزب‌الله و اسرائیل ریسک کوچکی نیست اما اثرات آن احتمالا کمتر از دفعات قبل باشد و البته باز هم تکرار می‌کنیم که این شانس ماست که بحران پا از روی خرخره بورسی‌ها گذاشته و دست از سر کچل ما بر نمی‌دارد ... !

البته این سکه یک روی خوش هم دارد. و آن هم اینکه، اگر جنگ جدید یا عجیبی رخ ندهد و نتیجه انتخابات هم خارج از تصور پیش نرود، با توجه به تغییر نسبی ریل سیاستگذاری پولی و ارزی و در نظر گرفتن نقدینگی تجهیز شده بیش از 2 همتی دو صندوق اهرمی جدید، بازار پتانسیل جذب جریان نقدینگی و جبران سریع بخشی از اتفاقات و ریزش‌های تلخ اخیر را دارد. پس در عین اینکه ریسک‌ها و خطرها کم نیست، اتفاقات و احتمالات مثبت هم وجود دارد منتهی از آنجا که طی این سالها، خبرهای منفی و بحران دست از سر بازار برنداشته، طبیعی است که در چنین مقطعی بازار به اخبار منفی وزن بیشتری داده و خود را برای بحران‌های بعدی آماده و تجهیز کند. بنابراین در یک مقطع حساس قرار داریم و به نوعی فرار یا قرار آن هم با اعتبار یا بدون اعتبار نقش بااهمیتی در بازدهی پیش رو آن هم در یک بازه کوتاه دو سه هفته‌ای (نهایتا تا پایان تیرماه) دارد.

اما با این مقدمه باری دیگر به سراغ انتخابات می‌رویم که این روزها همه چیز را به خود گره زده و هر لحظه با اخبار و حواشی که می‌رسد موازنه افراد حاضر در آن را برای پیروزی تغییر می‌دهد. و البته نکته خاصی که باید توجه داشت این است که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24