Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

این که صحبت از مردم می‌کنیم باید بتوانیم اول از همه اعتماد را حفظ کنیم. نباید حس شود عده‌ای در پس پستوها از تصمیمات مطلع می‌شوند؛ بعضی کارشناسان خودشان در بورس بودند اسمشان را به شما بعد مناظره می‌دهم. شاید بشناسیدشان. اینها سهام خود را به موقع فروختند و مردم را دست تنها گذاشتند. اگر کار دست ما باشد سریعتر از ۳ روز می شود مشکل بورس را حل کرد.

چرخش مواضع قاضی زاده هاشمی درباره بورس

بورس24 : قاضی زاده هاشمی در مناظرات و شبکه های اجتماعی، ریزش بازار سرمایه را ناشی از یک مفهوم دانست و روش غلط سیاسی دولت های قبلی را عامل نزول بازار دانست اما اعتقاد دارد می توان بازار سهام را حتی در کمتر از 3 روز ساماندهی کرد و به مدار رشد بازگرداند.

مفهوم ، علت ریزش

برای بورسی ها، حل شدن مشکلات بازار سرمایه در 3 روز با قاضی زاده هاشمی عجین شده و آن ها همچنان پیگیر هستند که چگونه و چه زمانی؟ زیرا این نامزد ریاست جمهوری چهاردهم در مناظرات، نشست های خبری و شبکه های اجتماعی هر از چند گاهی از بورس و تشریح اجرای این وعده سخن می گوید.

قابل توجه است قاضی زاده هاشمی علاوه بر تشریح این وعده، مجبور به پاسخگویی به برخی رقبا در خصوص وعده ی رفع  3 روزه مشکلات بورسی نیز بوده و در اولین مناظره تلویزیونی پاسخ می دهد: ریزش بورس ناشی از یک مفهوم است؛ انتظارات و اعتماد مردم، ما باید ببینیم در دولت قبل چه کسانی یک شبه بورس را به خاک سیاه نشاندند. به وعده حل مشکل بورس در سه روز اشاره کردید، بله اگر بورس دست ما باشد خیلی سریع تر می‌توانیم بورس را حل کنیم چون براساس یک سیاست غلط بورس ریزش می‌کند و با اصلاح سیاست حل می‌شود.

البته قاضی زاده هاشمی در نشست خبری تلویزیونی دیگری اصلاح بازار سرمایه را فراتر از 3 روز دانست و روند به سامان رسیدن پرتفوی سهامداران را در دولت قبل امکان پذیر می داند به طوی که معتقد است: اصلاً بورس در شرایط فعلی سخت‌تر شده و نمی‌توان فقط با ۳ روز آن را اصلاح کرد اما می‌توان در مدت زمان کوتاهی بورس را اصلاح کرد.

به گفته وی "کسی که با بورس آشنا باشد می‌داند که مردم در بورس آینده را می خرند، چه کسانی در دولت قبل مردم را به خاک سیاه نشاندند، اگر کار دست ما باشد سریع می‌توانیم بورس را به آسایش برسانیم زیرا با چند تصمیم درست ، بورس وضعیت خوبی را تجربه کرده و با چند تصمیم غلط بورس به شدت هیجانی شده و ریزش می‌کند، نباید اعتماد عمومی مردم به بورس از بین برود."

کوتاه مدت اما بیشتر از 3 روزه

این کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بعد از تشریح شرایط بازار و انتقادات از شرایط بازار سرمایه کنونی  در پاسخ به سوالی درباره وعده‌ای که پیش از این برای بورس داده بود، اظهار کرد: کسانی که به اقتصاد کلان آشنا هستند متوجه وعده بنده بر اصلاح فوری بورس هستند. اما متاسفانه برخی افراد با بازگویی این وعده قصد تخریب بنده را داشته‌اند. بازار سرمایه و بورس ارتباط مستقیم با انتظارات و اعتماد دارد. وقتی فعالان بازار سرمایه به آینده امیدوار باشند در آن حضور پیدا خواهند کرد. همان‌طور که کوچکترین خبر سیاسی و اقتصادی در بازار بورس اثر دارد. وقتی یک دولت با سیاست‌های غلط می‌تواند یک روزه بازار سرمایه را به نابودی ببرد آیا سه روزه نمی‌تواند آن را اصلاح کند؟ البته در دوره گذشته اصلاح بورس راحت‌تر بود؛ چراکه اعتماد مردم به بورس بیشتر بود. از سوی دیگر رییس‌جمهور می‌تواند شرکت‌های خصولتی را موظف کند تا منابع خود را از بازار سرمایه خارج نکنند و از محل صندوق تثبیت بازار شروع به تثبیت بازار کنند.

معرفی بازار خراب کن ها

با نگاهی به صحبت های قاضی زاده هاشمی در برنامه های تلویزیونی می توان دریافت که وی از اعتقاد خود به حل مشکلات بازار سرمایه در شرایط کنونی ناامید شده!

بر همین اساس، بازگشت اعتماد مردم را گام اول در اصلاح بازار سرمایه عنوان می کند و می گوید: این که صحبت از مردم می‌کنیم باید بتوانیم اول از همه اعتماد را حفظ کنیم. نباید حس شود عده‌ای در پس پستوها از تصمیمات مطلع می‌شوند؛ بعضی کارشناسان خودشان در بورس بودند اسمشان را به شما بعد مناظره می‌دهم. شاید بشناسیدشان. اینها سهام خود را به موقع فروختند و مردم را دست تنها گذاشتند.

ساماندهی کمتر از 3 روز

اما  در چند روز اخیر قاضی زاده هاشمی بعد از تشریح مواضع بورسی، چرایی ایجاد مشکلات بازار سرمایه و چگونگی حل این نابسامانی ها در نشست خبری ، وعده ساماندهی بازار را به کمتر از 3 روز کشاند و اخیرا در شبکه ایکس، توییتی را به نگارش درآورده که دولت روحانی مسبب  نزول بوده و می توان بازار را در کمتر 3 روز نیز به سامان رساند.

بر همین اساس وی می نویسد:

*در ابتدا دو نکته ای را مطرح کنم، نکته اول درباره بورس که متاسفانه برخی طرفداران برخی کاندیداها در فضای مجازی روی موضوع بورس مانور می دهند.

*بورس ناشی از مفهوم انتظارات است، مردم در بورس آینده را می خرند باید دید در دوره دولت روحانی چه کسانی بورس را به خاک سیاه نشاندند تصمیماتی گرفتند و دیر اعلام کردند. برای این افرد پرونده تشکیل شده است.

*اگر کار دست ما باشد سریعتر از ۳ روز می شود مشکل بورس را حل کرد براساس سیاست غلط بورس ریزش می کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24