Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

«علیرضا زاکانی» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در اولین مناظره انتخاباتی و با نشستن بر کرسی شماره 5،  به مانند گذشته راهکاری برای برون رفت بورس از شرایط کنونی حاکم  ارائه نداد و به موضوعات  بورس در سال 99 پرداخت و با انتقاد از دولت روحانی گفت: سال ۹۹ دو هزار همت ارزش بورس بود که ۱۰۰ همت با ناشیانه گری وارد شد، دولت وقت با دقت حضور در بورس را تبلیغ کرد و حباب ۶۰ برابری ایجاد شد و بعد مردم بدبخت شدند...

حمله ی بورسی زاکانی به روحانی

بورس24 : علیرضا زاکانی شهردار کنونی تهران و یکی از 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم در آخرین فرصت های باقی مانده از تبلیغات از وضعیت نابسامان بورس برای حمله به دولت حسن روحانی استفاده کرد تا او هم اظهار نظرهایی درباره بازار سهام داشته باشد.

دولت روحانی مسبب حباب بود

«علیرضا زاکانی» کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در اولین مناظره انتخاباتی و با نشستن بر کرسی شماره 5،  به مانند گذشته راهکاری برای برون رفت بورس از شرایط کنونی حاکم  ارائه نداد و به موضوعات  بورس در سال 99 پرداخت و با انتقاد از دولت روحانی گفت: سال ۹۹ دو هزار همت ارزش بورس بود که ۱۰۰ همت با ناشیانه گری وارد شد، دولت وقت با دقت حضور در بورس را تبلیغ کرد و حباب ۶۰ برابری ایجاد شد و بعد مردم بدبخت شدند.

حسن روحانی به زاکانی پاسخ داده : درباره بازار بورس که از آن حرف می‌زنند. در طول ۸ سال شاخص بورس از ۷۰ هزار به یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسید یعنی بیش از ۲۰ برابر شد. البته به طور طبیعی بورس فراز‌ونشیب دارد. اما این آمار مهم است که به مردم بگوییم بازار بورس از لحاظ دلاری در دولت تدبیر و امید 8.5 درصد رشد داشت و در دولت سیزدهم 46.8 درصد کاهش و ریزش داشته است. این وضع بازار بورس را نشان می‌دهد؛ از نظر ریالی یک بحث است اما از لحاظ دلاری برای مردم مهم است.

البته زاکانی همین جملات را نیز در میزگرد اقتصادی نیز تکرار کرد و یادآور شد: با دعوت نادرست از مردم برای ورود به بورس؛ کمر مردم را شکستند.

اما وی در نشست خبری خود در  شبکه دوم رسانه ملی به طور شفاف به موضوعات و شرح حال بازار سرمایه پرداخت و یادآور شد: در سال‌های ۸۵ و ۸۶ برخی از پیش نیاز‌های تولید (مس و فولاد و …) را با قیمت جهانی تعیین کردند. در بورس هم بردند و به نیازمندان گفتند بروید در بورس سرمایه گذاری کنید ۳۰ درصد نیز در بورس هزینه آن‌ها بالا رفت.نتوانستند بخرند و شرکت‌ها روی به خام فروشی کردند.در حالی که کار برای ما بود سود را طرف خارجی برد، سود‌های کلان و چند صد همتی، این معادله باید تغییر کند.

یادآور می شود؛ مواضع بورسی زاکانی که پیشتر با  از دست دادن سرمایه های خود و طرح هایش در شهرداری شهرت پیدا کرده است چندان مدون نبوده و رویکرد انتقادی نسبت به دولت های قبل از سیزدهم به خود دارد به طوری که این نامزد انتخاباتی موضوع مورد نظر را در رسانه ملی و آن هم محدود به چند جمله مطرح می کند.

نیازمند همت مردمی

البته زاکانی به عنوان  نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به بازار سرمایه در یک نوشتار کلی توجه داشته و در صفحه شخصی شبکه ایکس خود نوشت: تضعیف بازار سرمایه یعنی تضعیف اقتصاد ایران، اقتصاد ایران چاره ای ندارد جز اینکه از مسیر رشد و توسعه بازار سرمایه عبور کند. این کار مهم با مشارکت شما ملت شریف ایران شدنی است.

البته این پست در نوع خود بسیار مفصل بوده و انتقادات به دولت روحانی در آن کاملا" مشهود است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24