Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

امروز مجمع‌‌ عمومی عادی سالیانه چکاوه با حضور حداکثری سهامداران رسمیت یافت .

مجمع «چکاوه» سود تقسیم نکرد

بورس24 : امروز مجمع‌‌ عمومی عادی سالیانه چکاوه با حضور حداکثری سهامداران رسمیت یافت .

این مجمع به علت ‌زیانی که امسال شناسایی کرده است، سودی تقسیم نکرد.

اسکندری مدیر عامل شرکت صنایع کاغذ سازی کاوه علت زیانی که شرکت در سال گذشته متحمل شد را به چند بخش تقسیم کرد و گفت:  28 روز قطعی برق و ۵ روز قطعی گاز در سال گذشته دشتیم که ۲.۰۴۹ تن عدم النفع برای شرکت داشته است که این میزان کاهش تولید برای شرکتی که حاشیه سود 3 تا 4 درصدی دارد قطعا زیان ایجاد می کند. او افزود : بعد از هر قطعی 8 ساعت زمان لازم است تا دوباره بتوانیم تولید کنیم که 9 روز هم به قطعی ها اضافه کنید که متاسفانه امسال قطعی برق بیشتر هم خواهد بود .

وی گفت : هر سال صادرات داشتیم که سال گذشته به علت رفع تعهد ارزی که بانک مرکزی اعمال کرده بود از صادرات محروم شدیم و در بازار داخلی به دلیل اینکه سهم 2 درصدی از بازار را داریم تقریبا توان افزایش نرخ وجود ندارد. او افزود : از طرفی دیگر روند قیمت در بازار کاغذ بسته بندی از سال 1400 کاهشی بوده است و علاوه بر آن میزان تقاضا نیز کاهش داشته است و همچنین میزان آخال داخلی نیز کم شده است که این آیتم ها برای شرکت زیان به همراه داشته است .

او گفت : ما به فکر آن هستیم تا به افزایش سهم بازار در تولید محصولات و تمرکز بر تولید کاغذهایی با ارزش افزوده بالاتر و همچنین به نوسازی و بازسازی ماشین آلات و تجهیزاتی که برای سال 1960  است، بپردازیم تا بتوانیم به افزایش تولید شرکت کمک کنیم .

اسکندری در ارتباط با پروژه بیستون گفت : سه بار مناقصه برای بیستون برگزار کردیم که برنده مناقصه سابقه خوبی در بازار نداشت به همین دلیل قرار بر آن شد تا دوباره مناقصه ای بین ‌المللی برگزار کنیم. او اضافه کرد : مجوز ترک تشریفات برای بیستون را از ریاست‌ جمهوری گرفته ایم و اقداماتی برای اخذ سند زمین آن انجام گرفته است و به‌ محض گرفتن سند فیزیکی در کدال افشا خواهد شد . او افزود : تمامی این موارد بسیار سخت و زمان بر است ولی در تلاش برای رفع آن هستیم .

وی گفت : تأمین مالی با استفاده از ابزارهای نوین بازار سرمایه مثل اوراق تبعی برای شرکت از طریق بالا دستی ها مورد بررسی قرار گرفت ولی در این شرایط بازار توجیهی برای شرکت ندارد.

او در ارتباط با افزایش سرمایه برای چکاوه گفت : افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در حال پیگیری است که به احتمال زیاد طی دو مرحله انجام بگیرد . مرحله اول از محل تجدید و دومی از محل آورده نقدی احتمالا باشد.  او افزود : برای بیستون هم به دنبال افزایش سرمایه هستیم .

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24