Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

گفت و گوی بورس 24 بادبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت

انتشار جزئیات مصوبه اصلاح نرخ خوراک و فرآورده پالایشگاه ها و اعلام اثر مثبت 58 همتی این رویداد ؛ مصوبه بعدی؟ دولت مطالبات 189 همتی پالایشگاه ها را قبول کرد

بورس24 : مصوبه اخیر هیات وزیران درباره نرخ خوراک و فرآورده پالایشگاه ها چه تاثیراتی دارد؟

ناصر  عاشوری قلعه رودخانی ، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت خصوص مصوبات اخیر دولت در رابطه با نرخ نفت خام و فرآورده‌ها و همچنین مطالبات پالایشگاه‌ها به خبرنگار بورس24 گفت:  در پی مکاتبه انجمن صنفی صنعت پالایش نفت و اعتراض آن درخصوص نرخ نفت خام و فرآورده‌‌ها پالایشگاه ها و با توجه به دستور سرپرست ریاست جمهوری و برگزاری جلسات هماهنگی که با حضور وزیر محترم اقتصاد ، معاون وزیر نفت و رئیس سازمان بورس انجام شد، در   ۲۷ خرداد ماه  با پیشنهاد وزارت نفت هیت محترم وزیران اصلاحاتی در این خصوص مصوب نمود. 

وی گفت: این مصوبه اخیر هیات وزیران به نفع همه پالایشگاه های بورسی است ومطالبات پالایشگاه ها از دولت کاهش پیدا می کند که در این مسیر هم همه نهادهای ذیربط از جمله سازمان بورس و اوراق بهادار تلاش های زیادی را انجام دادند.

وی ادامه داد:  مصوبات مطالبات قطعی حسابرسی شده پالایشگاه‌های نفت نیز مورد تایید قرار گرفت. از مجموع 189 هزار میلیارد تومان مطالبات پالایشگاه‌ها، 58 هزار میلیارد تومان آن مربوط به مصوبه قیمت‌گذاری خوراک بوده که کسر می‌شود و 131 هزار میلیارد تومان باقی‌مانده از محل مابه التفاوت فروش خوراک توسط دولت به پالایشگاه‌ها تسویه خواهد شد.

عاشوری قلعه رودخانی گفت: همچنین در خصوص تعدیل نرخ بنزین، با تایید وزارت اقتصاد مصوب شد که در صورتیکه پالایشگاه‌ها به منظور افزایش تولید بنزین در کشور ملزم به تولید بنزین معمولی شوند، بابت این بنزین تولیدی مشمول تعدیل نرخ ناشی از کاهش کیفیت نخواهند شد. این مصوبه به دلیل ناترازی بنزین در کشور و نیاز به تولید بنزین معمولی توسط دولت، اتخاذ شده است و از ضرر و زیان پالایشگاه‌ها در این زمینه جلوگیری می‌کند.

553

توقف نماد پالایشگاه ها در بورس

ولی اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در خصوص شفاف سازی اخیر وزارت نفت و احتمال توقف نماد پالایشی ها  به خبرنگار بورس24 گفت: نماد پالایشگاه ها فردا قبل از بازار متوقف خواهند شد. 

وی گفت: قرار بر این است که شرکت های پالایشی در صورت لزوم ، افشای «الف»و یا «ب » در کدال منتشر کنند که طبق مقررات در صورت افشای«الف»، نماد ها به مدت یک روز و در صورت افشای «ب» به مدت ۶۰ دقیقه متوقف خواهند بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24