Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

بورس 24 : پس از انتقادات متعدد به سعید جلیلی در خصوص نداشتن برنامه برای اداره بازار سهام ، وی فرصت مناظرات و برنامه های تلویزیونی اخیر را غنیمت شمرد تا از واژگان بازار سرمایه برای تعدیل نگرش منفی سهامداران به خود بهره ببرد. اما عدم اشراف او به موضوعات بازار سرمایه، ارائه گزارشات اشتباه را برای این کاندید ریاست جمهوری به همراه آورد.

جدیدترین اظهار نظرها و وعده های سعید جلیلی برای بورس

بورس24 : پس از انتقادات متعدد به سعید جلیلی در خصوص نداشتن برنامه برای اداره بازار سهام ، وی فرصت مناظرات و برنامه های تلویزیونی اخیر را غنیمت شمرد تا از واژگان بازار سرمایه برای تعدیل نگرش منفی سهامداران به خود بهره ببرد. اما عدم اشراف او به موضوعات بازار سرمایه، ارائه گزارشات اشتباه را برای این کاندید ریاست جمهوری به همراه آورد.

مطالعه، توصیه کارشناسان

ازآنجایی که  بازار سرمایه برای سعید جلیلی همواره طی بازه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری پررنگ می شود، پس از انتقادهای متعدد به رویکرد وی، این بار جلیلی که در تبلیغات انتخاباتی این روزها خود را «سعید جمهور» خوانده ، پررنگ تر از قبل و البته غیرکارشناسانه به بورس ورود کرد؛ به طوری که واکنش و انتقادات بسیاری را برای خود ساخت و کارشناسان از وی می خواهند تا ریاست جمهوری اش را به 8 سال دیگر موکول سازد و در این بازه زمانی، مطالعات اقتصادی و بورسی خود را ارتقاء دهد.

از سویی دیگر جلیلی که سعی داشت پس از اولین مناظره تلویزیونی ، اطلاعاتی بورسی اش را به سایر رقبا نشان دهد با انتشار متنی در صفحه توئیتر نوشت:«اگر ۱۰ پترو پالایشگاه مثل خلیج فارس داشته باشیم نه تنها نیاز نیست نفت بفروشیم بلکه باید نفت هم بخریم. تامین مالی آن هم امکان‌پذیر است. منابع مالی زیادی در دست مردم است که می‌شود هدایت شود به سمت این موارد و به سمت بازار‌هایی مثل سکه و دلار نرود.»

مدافع بورس انتخاباتی

یادآور می شود؛ جلیلی در سال 99 با توجه به شرایط بورس و باز هم قبل از انتخابات ریاست جمهوری، نامه ای را به نگارش در آورده و می نویسد: مردم متضرر شده‌اند. دخالت‌های بی‌مورد و تصمیمات خلق‌الساعه مشکل‌ساز هستند و بیمه سهام باید وجود داشته باشد.

جلیلی البته جمله معروفی درباره بورس دارد که «بورس نباید کوره سوزاندن سرمایه مردم باشد ،  بلکه باید محلی برای جذب سرمایه و افزایش تولید باشد»

نمادسازی برای منتقدان

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم در یک برنامه تلویزیونی دیگر مطرح می کند " امروز، بیش از ۱.۵ میلیون بشکه نفت می‌فروشیم و اگر امکان فروش بیشتر نفت را داشته باشیم، می‌توانیم تا ۲ میلیون بشکه بفروشیم و بازار بورس باید نمادی از واقعیت اقتصادی کشور باشد و دولت از سهامداران خُرد حمایت به عمل آورد." به طوری که این سخن نیز مورد انتقاد کارشناسان اقتصادی قرار گرفته و نمی تواند سندیت اجرایی آن را محتمل دانست.

"بازار بورس باید نمادی از اقتصاد واقعی کشور باشد" به عنوان  آخرین سخنان جلیلی  در مناظرات و رسانه ملی به شمار می رود.

 وی معتقد است : «چیزی که اهمیت پیدا می کند بازار اولیه است ؛ بازار ثانویه برای کمک به بازار اولیه است. دولت باید از سهامدارانی که در بازار بورس فعالیت می کنند حمایت کند زیرا این برای دولت یک فرصت است.»

البته وی چندی پیش در پیام رسان ایکس در ابتکاری تازه  نیز به نگارش محتوای بورسی اقدام کرده و پیشنهاد داد: «در بازار بورس برای حمایت از سهامداران خرد باید بیمه سهام طراحی شود.»

که این نیز البته مستلزم تدوین برنامه میان وزارتخانه های اقتصادی و چندین سازمان و نهاد است که اجرای آن به آسانی امکان پذیر نیست.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24