Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

این موج در حالی ایجاد شده که دو جریان بیش از هر زمان دیگری چراغ سبز خوب و پررنگی به بازار نشان می‌دهد. اولین جریان نرخ بهره است؛ نرخ سود این اوراق که طی هفته‌های گذشته با پرش جدی تا سطوح ۳7 - 38 درصدی رشد کرده بود، به‌یکباره با مداخله بانک مرکزی تا مرز کانال ۳۰ درصدی عقب نشست. جریان دوم، نرخ دلار نیماست که اگرچه بسیار کُند و غیرقابل قبول حرکت می‌کند اما به‌ هر جهت استمرار این رشد و رسیدن آن به مرز کانال ۴۳ هزار تومانی، اتفاق بدی نیست.

پیش‌بینی وضعیت بورس 3 تیر 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری تابستان می‌رویم که بازار شنبه پس از چند روز تعطیلی و مشاهده کشمکش نامزدهای انتخاباتی در مناظره‌های تلویزیونی پایان هفته، متعادل و تا حدودی کرخت آغاز کرد. معامله‌گران از یکسو جذابیت قیمت‌ها، کاهش نرخ بهره و رشد خزنده دلار نیمایی را می‌دیدند و از سوی دیگر نگران اخبار سیاسی مبنی بر قرار گرفتن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی کانادا و تحولات انتخاباتی بودند و لذا بی‌انگیزگی در فضای معاملات باعث شد تا سمت و سوی مشخصی را شاهد نباشیم. بنابراین شاخص کل با رشد اندکی در ارتفاع دو میلیون و 48 هزار واحدی قرار گرفت. حجم و ارزش معاملات کماکان ضعیف و حول محور 2.5 همت در نوسان است و خبری از ورود جریان نقدینگی نیست.

به نظر می‌رسد بازار در حال تجربه یک موج کوتاه است؛ این موج در حالی ایجاد شده که دو جریان بیش از هر زمان دیگری چراغ سبز خوب و پررنگی به بازار نشان می‌دهد. اولین جریان نرخ بهره است؛ نرخ سود این اوراق که طی هفته‌های گذشته با پرش جدی تا سطوح ۳7 - 38 درصدی رشد کرده بود، به‌یکباره با مداخله بانک مرکزی تا مرز کانال ۳۰ درصدی عقب نشست. جریان دوم، نرخ دلار نیماست که اگرچه بسیار کُند و غیرقابل قبول حرکت می‌کند اما به‌ هر جهت استمرار این رشد و رسیدن آن به مرز کانال ۴۳ هزار تومانی، اتفاق بدی نیست. البته هنوز خبری از ورود جریان قوی پول به بازار نیست و مطابق انتظار شاهد تماشاچی بودن بسیاری از معامله‌گران هستیم. به نظر این جریان زمانی در مسیر برگشت قرار می‌گیرد که سیگنال قوی‌تر از تحولات سیاسی به ویژه انتخابات پیش رو بگیرد. بنابراین این چنین می‌توان نتیجه گرفت که بازار بهانه‌های مختلفی برای رشد دارد اما به دنبال فراهم شدن این بستر و گرفتن انگیزه است.

اما بحث امروز را در 4 حوزه پیش می‌بریم. بحث اول جریان مهم نرخ سود است که سیاستگذار پس از ماه‌ها تصمیم به چرخش از تصمیمات غیرمعقول و غیرمنطقی خود گرفت و تا حدودی از سیاست‌های انقباضی خود کاست. علاوه بر این، گشایش سررسیدهای بلندمدت تزریق نقدینگی، نکته با اهمیت دیگری در رفتار بانک مرکزی است که دست بانکها را در سپرده‌گیری و پرداخت سود سپرده بازتر می‌کند و کمی از فشار روی تراز بانکها می‌کاهد. برخی معتقدند فرزین قصد دارد در این مدت کوتاه گندی به اقتصاد زده را جمع و جور کند. اگرچه آسیبی که او به اقتصاد و بنگاه‌ها و زندگی مردم یک جامعه زده با این موارد قابل جبران نیست اما به‌ هر جهت برگشت به شرایط قبل هم اتفاق بدی نیست.

موضوع دوم مربوط به پذیره‌نویسی دو صندوق اهرمی جدید در بازار است. هر کدام از این صندوق‌ها حدود یک همت (جمعا 2 همت) واحد ممتاز به فروش رساندند. چند روز بعد از این پذیره‌نویسی، این دو صندوق با دریافت مجوز فعالیت شروع به خرید سهام خواهند کرد. با توجه به برنامه مدیران این دو صندوق پیش‌بینی می‌شود با فروش واحدهای عادی، دو صندوق در مجموع بیش از 3 همت نقدینگی وارد بازار کرده و اقدام به خرید سهام کنند. پذیره‌نویسی ممکن است چند روز فشار به بازار وارد کند اما با فاصله چند روز فشار خرید مناسبی وارد بازار خواهد شد.

موضوع سوم بحث ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24