Bourse24 Ads 235
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی سیرجان روز گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مسوولان با سرمایه گذاری «وهور» به بهره برداری رسید.

بهره برداری از واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی سیرجان با سرمایه گذاری «وهور»

بورس24 : واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی سیرجان روز گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مسوولان با سرمایه گذاری «وهور» به بهره برداری رسید.

طرح واحد سوم نیروگاه گازی سیکل ترکیبی سیرجان قسمتی از پروژه نیروگاه گازی گهران است که برق مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر را تامین می کند. در این پروژه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، به عنوان سرمایه پذیر و شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور سرمایه‌گذار پروژه است.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توان نیروهای متخصص داخلی برای انجام پروژه های بزرگ گفت: از این که این طرح با طراحی و اجرای نیروهای جوان و بومی انجام شده جای خوشحالی و تبریک دارد.

 وی گفت: با مصرف فعلی منطقه گل گهر ۴۵۰ مگاوات است که بر اساس برنامه ریزی در سال ۱۴۰۴ به ۲ هزار مگاوات خواهد ، این شرکت یک پروژه ۵۰۰ مگاواتی در دست اقدام دارد که قرار داد آن منعقد شده است.واحد نخست گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گهران با ۱۸۳ مگاوات برق به بهره برداری رسیده است و امروز واحد دوم این نیروگاه نیز با تولید ۱۸۳ مگاوات در مدار قرار می گیرد.

علی آبادی گفت: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گهران سیرجان نیز تا سال ۱۴۰۴ به برداری خواهد رسید.برای گاز رسانی به این مجموعه خط ۱۰۰ کیلومتری از خط لوله گاز عسلویه به کرمان ساخته شده است که تمام نیاز گازی این طرح را تحت پوشش قرار می دهد و آب مورد نیاز از خط انتقال آب خلیج فارس تامین می شود.

 وی گفت: بلوک ۲ این نیروگاه، ۲ واحد گاز و یک واحد بخار است که امروز واحد دوم گاز این بلوک به بهره برداری می رسد.

گفتنی است که،  فرآیند بهره‌برداری تجاری آغاز شده و عملیات COD مربوطه انجام گرفته است.

گالری تصاویر

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24