Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد.

مجمع «هرمز» 25 تومان سود تقسیم کرد

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد.

در این مجمع 25 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*نزدیک به 55 روز در سال 1403 قطعی برق داشتیم و این موضوع منجر به ضرر 2 همتی به شرکت شد.

*در حال حاضر هم ما در طول روز برق نداریم و فقط شب ها کار می کنیم.

*کاهش نرخ مصرف برق، شکست رکورد های ماهیانه، انجام پروژه بومی سازی، کاهش توقفات، افزایش ظرفیت آب صنعتی، تعویض ارتقای ظرفیت، انجام تعمیرات فولاد سازی، بومی سازی کالاها از جمله اقدامات شرکت است.

*29 درصد از صادرات اسلب کشور را فولاد هرمزگان بر عهده دارد.

*کاهش تولید شرکت به دلیل افزایش قطعی برق و گاز در سال 1402 نسبت به 1401 بود

*در نظر داریم تا ظرفیت فولاد سازی 3،300،000 تن و ظرفیت کارخانه نورد به 1،100،000 تن برسد.

*تلاش می کنیم که با طرح های توسعه خود نیاز به خرید آهن اسفنجی نباشد.

*پیروی افزایش نرخ برق در نهایت اعتراضات، نیز قسطی خواهد شد.

*طرح سیمین هرمز ابتدائا پروژه آهن اسفنجی است و برای پروژه های بعدی نیز برنامه داریم

*پیش بینی می شود که گندله از خارج تهیه می شود و هر چقدر بتوانیم گندله را از داخل تامین کنیم به نفع ما است.

*قرار داد گاز ستاره سیمین منعقد شده و نگرانی ای وجود ندارد.

* در نظر داریم پروژه های احیا رو به بهره برداری برسانیم تا هم نیازی به  خرید آهن اسفنجی نداشته باشیم و هم مازاد را به فروش برسانیم.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد هرمزگان جنوب با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

قطعی برق 2 همت به ما ضرر زد

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: صنعت فولاد سال گذشته و سال جاری با چالش قطعی‌های مکرر برق و گاز مواجه شد. ۵۵ روز در سال ۱۴۰۲ برق قطع شد و نزدیک به ۲ همت به این دلیل از سود ما کم شد و در حال حاضر هم برق مجموعه قطع شده و شرکت در حال حاضر هم فقط شب ها کار می کند.

وی ادامه داد: درآمدهای عملیاتی گروه با ۲۹ درصد رشد ، سود عملیاتی با افت ۱۵درصدی و سود خالص با افت ۳۴ درصدی در سال مورد گزارش رو به رو بوده و همچنین درآمدهای عملیاتی شرکت با ۲۹.۶۷ درصد رشد، سود عملیاتی با افت 15 درصدی و سود خالص با افت 34 درصدی مواجه بوده است.

مدیرعامل شرکت تاکید کرد: کاهش سود خالص ناشی از اثرگذاری قطعی گاز، خرید آهن اسفنجی با قیمت بالاتر از قیمت تمام‌شده و تولید و کاهش حدود ۱۵۰ هزار تنی تولید از اتفاقات رخ داده در سال مالی مورد گزارش است، در سال مالی یک میلیون و 300 هزار تن تختال و یک میلیون و پانصد هزار تومان آهن اسفنجی تولید شده است.

وی با اشاره به طرح های توسعه شرکت بیان داشت: طرح‌های توسعه شرکت شامل احداث مدول سوم آهن‌سازی با ظرفیت ۱.۷۲ میلیون تن، احداث واحد تولید گازهای صنعتی با ظرفیت ۱۰ هزار نرمال متر مکعب و پروژه افزایش ظرفیت سیلوهای آهن اسفنجی و احداث ایستگاه گاز شماره دو هستند. دو طرح مدول یکی در خود هرمز و دیگری در شرکت زیرمجموعه صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز در دست اجرا است که با تولید آن‌ها و کاهش نیاز به خرید آهن اسفنجی، سود خوبی برای شرکت خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت با اشاره به دستاوردهای سال مورد گزارش بیان داشت: دستاوردهای ۱۴۰۲ شامل رشد ۲۵ درصدی فروش، افزایش ۳۶ درصدی درآمد فروش داخلی، رشد ۱۳درصدی درآمد فروش صادراتی و افزایش ۴۶ درصدی مقدار فروش محصولات به‌ویژه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بوده است.

گزارش حسابرسی و پاسخ به سوال سهامداران

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و رئیس مجمع نسبت به بندهای حسابرسی دستور پیگیری داد.

در ادامه و در پاسخ به سوال سهامداران مدیر عامل شرکت ستاره سیمین هرمز تصریح کرد: طرح توسعه این  مجموعه از گندله تا تولید ورق است. از آهن اسفنجی شروع کردیم و برای پروژه‌های بعدی منتظر مصوبات هستیم. در این طرح پیش‌بینی تولید با گندله خارجی صورت گرفته است. قرارداد گاز برای واحد احیای ستاره سیمین منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت در پاسخ به اختلاف قیمت خرید آهن اسفنجی نسبت به قیمت های بورس کالا بیان کرد: میانگین قیمت دو ماه اخیر ۱۳،۸۰۰ تومان بوده است. آهن اسفنجی در بورس کشف قیمت می‌شود، اما معمولاً بالاتر از قیمت کشف شده به فروش می‌رود. بخشی از افزایش هزینه مربوط به نقل و انتقال خارج از کارخانه و داخل کارخانه به همراه هزینه مربوط به خریدهای غیرنقدی است.

وی ادامه داد: بخشی از آهن‌ اسفنجی خارج از بورس و با نرخ نزدیک به بورس خریداری شده است.  خرید آهن اسفنجی از استان‌های همجوار مانند کرمان برای شرکت بهتر است، ضمن اینکه سال آینده با راه‌اندازی و تولید دو واحد مگامدول در تأمین آهن‌ اسفنجی هیج مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت همچنین تاکید کرد: ما در نظر داریم پروژه های احیا رو به بهره برداری برسانیم تا هم نیازی به  خرید آهن اسفنجی نداشته باشیم و هم مازاد را به فروش برسانیم.

در پایان نیز به ازای هر سهم 250 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این  موضوع به  تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24