Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت با حضور ۶۰ درصد سهامداران امروز برگزار شد.

مجمع بانک ملت 82 ریال سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه بانک ملت با حضور ۶۰ درصد سهامداران امروز برگزار شد. این مجمع ۸۲ ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

رئیس مجمع وبملت گفت: علیرغم اعمال سیاست‌های انقباضی دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور کنترل نرخ تورم ضمن رعایت کامل مقررات ابلاغی در این خصوص کنترل موثر حجم نقدینگی بانک به منظور جلوگیری از اضافه برداشت یکی از حساب‌های جاری نزد بانک مرکزی و همچنین درآمدزایی موثر در راستای اعطای تسهیلات و اعتبارات برای بانک ملت بوده است.

وی گفت: در همین راستا امیدواریم که در سال جاری نیز همچون سنوات گذشته این بانک بتواند نقش موثری در اجرای سیاست‌های صحیح دولت و بانک مرکزی در عرصه اقتصاد و سرمایه‌گذاری داشته باشد.

مهم ترین نکات مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*خالص درآمدهای کارمزدی بانک ملت در پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ رقمی معادل ۸۷۲۱۴ میلیارد ریال گزارش شده است که نسبت به سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته است.

*درآمد کل تسهیلات،  بانک ملت در پایان اسفند ۱۴۰۲ به رقم ۱ میلیون و  ۱۳۳۳۹۴ میلیارد ریال رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد ۴۴ درصدی و سهم ۲۹ درصدی در میان بانک‌های بورس رتبه نخست را کسب کرده است.

*بانک ملت با جذب بیش از ۷ میلیون و ۷۵۲۶۰۱ میلیارد ریال مجموع ۴ سپرده ریالی در پایان اسفند ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با سهم ۲۴ درصدی در جایگاه نخست بانک‌های بورسی ایستاده است

*سپرده‌های بلند مدت ریالی در بانک ملت نیز در پایان اسفند ۱۴۰۲ با رشد ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم ۳۲۸۴۳۰۷ میلیارد ریال رسیده است که با سهم ۲۰ درصدی از بانک‌های بورسی در جایگاه نخست ایستاده است.

*در سپرده های کوتاه مدت  بانک ملت در پایان اسفند ۱۴۰۲ به رقم ۱۸۶۲۳۶۲ میلیارد ریال رسیده است و با سهم ۲۸ درصدی از کل سپرده کوتاه مدت ریالی بانک‌های بورسی در این شاخص نیز پیشتاز است.

*مجموعه تسهیلات ریالی و ارزی بانک ملت در پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ با ۱۶ درصد رشد نسبت به سال قبل به رقم چشمگیر ۱۲۶۱۵۷۶۷ میلیارد ریال رسیده است که حاکی از سهم ۳۴ درصدی از مجموع تسهیلات اعطایی بانک‌های بورسی و رتبه نخست در میان آن‌ها و بیانگر مشارکت موثر بانک در نظام اقتصادی و تامین مالی کشور است.

*بانک ملت همچنین با مدیریت بهینه نقدینگی و رعایت بهداشت اعتباری توانسته است نسبت تسهیلات به کل منابع را به میزان ۲۱ درصد افزایش دهد که این امر علاوه بر کسب رتبه برتر در بین بانک‌های بورسی باعث افزایش سودآوری بانک شده است.

*بانک ملت با ۴۵ شعبه در داخل کشور و ۴ شعبه در خارج از کشور و مالکیت و سهامداری ۴ بانک مستقل خارجی بهره‌مندی از ۲۴۴۸۰ نفر پرسنل توانمند و با ارائه طیف وسیعی از خدمات مالی و بانکی در سطوح مختلف شرکتی تجاری و شخصی یکی از اثرگذارترین نهادهای مالی و اقتصادی کشور است که با اتکا به گذشته‌ای پر افتخار به دنبال خلق و آفرینش آینده‌ای زیباتر برای صنعت بانک و بانکداری است.

*تعداد مشتریان حقیقی و حقوقی بانک ملت در پایان اسفند سال ۱۴۰۲ به بیش از ۴۱ میلیون و تعداد حساب‌ها در این بانک از ۵۵ میلیون حساب فراتر رفته‌ است، براساس آخرین رتبه بندی معتبر سازمان مدیریت صنعتی بانک ملت برترین بانک ایرانی در شاخص‌های مهم فروش و دارایی است.

*این شاخص‌های ارزیابی عملکرد بانک‌ها تراز عملیاتی و حاشیه سود آن‌ها است. حرفه‌ای گرایی و مدیریت هوشمندانه منابع و مصارف، کنترل قیمت تمام شده پول، رعایت بهداشت اعتباری و مدیریت نقدینگی از مهمترین عوامل اثر گذار بر حاشیه سود بانک‌ها است.

*بانک ملت در این شاخص کلیدی عملکردی قابل توجه در جایگاه نخست نظام بانکی در این شاخص تکیه زده است. تراز عملیاتی بانک ملت در پایان اسفند سال ۱۴۰۲ به عدد چشمگیر ۷۲۵۹۱۶ میلیارد رسیده است و نسبت به مقطع مشابه سال قبل با بیش از ۲۷ درصد رشد و کسب رتبه برتر در بین بانک‌های بورسی نوید بخش چشم‌انداز روشن و سودآوری بیشتر برای بانک و سهامداران آن است.

*بانک ملت در پایان اسفند ۱۴۰۲ سود خالص ۹۷۱۶۴۷ میلیارد ریالی محقق کرده است که مقایسه این عدد با مقطع زمانی مشابه در سال قبل حاکی از یک رشد و جهش بی نظیر ۳۱۶ درصدی است.

*بانک ملت در پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ با ۶۲۷۹۱۰ میلیارد ریال مانده اعتبارات اسنادی داخلی سهم ۲۶.۱۸ درصدی از این بازار و رتبه دوم در میان بانک‌های تجاری را به دست آورده است. ضمانت‌نامه‌های ریالی بانک ملت در پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ مانده تعهدات ضمانت‌نامه‌های ریالی را با رشد ۶۳ درصدی نسبت به پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ به ۱۵۸۷۶۴۹ میلیارد ریال رساند تا سهم ۲۱.۲ درصدی از این بازار را در میان بانک‌های تجاری حفظ کرده باشد.

*نسبت کفایت سرمایه یکی از نسبت‌های سنجش سلامت عملکرد و سواد مالی بانک‌ها و موسسات اعتباری و شاخصی برای ارزیابی پوشش ریسک است.

*این نسبت در بانک ملت به عدد بسیار مطلوب ۱۰.۷۸ درصد رسیده است که در مقایسه با سایر بانک‌ها و براساس استانداردها بیانگر موفقیت این بانک در مدیریت و ترکیب دارایی‌های  موزون شده به ریسک است.

*با این کفایت سرمایه مادام و مطمئن در صورت رفع تحریم‌ها بانک ملت قادر خواهد بود به سرعت در بازارهای بین‌المللی نقش موثر خود را ایفا کند.

*در ۲ ماهه خالص درآمدهای کارمزدی بانک بالغ بر ۵ همت بوده است. این عدد در ۲ ماهه سال گذشته ۳ همت بوده است. به دنبال این هستیم و با پیگیری‌های جدی که در مدیریت بانک انجام می‌شود بسته‌های اعتباری ویژه افراد خاص با توجه به ویژگی‌ها و نیاز‌ها و توانایی‌های استفاده کنندگان و فعالین اقتصادی بدهیم.

*حتما بهتر از گذشته انشاالله از ظرفیت‌های مشترک بازار سرمایه برای تامین مالی طرح‌ها و کسب سود و به هدف ارتقاء کیفیت سود بانک برنامه‌ریزی داریم و انجام می‌دهیم و حتما در بانک خوب ملت انشاالله امسال تمرکز ویژه‌ای بر مشتریان تجاری و شخصی خواهیم داشت.

*البته همزمان ارائه خدمت به مشتریان بزرگ شرکتی و مشتریان بزرگ بانک در دستور کار بانک خواهد بود اما ما تمرکزی روی مشتریان شخصی و تجاری خواهیم داشت.

*برای استفاده حداکثری از معافیت مالیاتی ناشی از افزایش سرمایه از این محل تجدید ارزیابی‌ دارایی‌ها انشاالله در دستور کار قرار بگیرد و یک خبر خوبی برای سهامداران است که سهامدار بانک ملت بماند.

*درمورد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، امسال سالی است که ما می‌توانیم از این معافیت استفاده کنیم. اینکه چقدر افزایش سرمایه باشد بر اساس افزایش نرخ های مسکن و ... برآورد می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24