Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ذوب روی اصفهان با حضور بیش از ۵۸ درصد سهامداران برگزار شد.

مجمع «فروی» سود تقسیم نکرد

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ذوب روی اصفهان با حضور بیش از ۵۸ درصد سهامداران برگزار شد.

با توجه به زیانی که امسال شرکت ساخته است، این مجمع سودی تقسیم نکرد.

اهم نکاتی که در مجمع فروی گفته شد به این شرح است:

*موضوع قطعی برق و گاز به شرکت صدمه زده است و در تابستان نامه آمده است که تا دو الی سه روز احتمالا در هفته قطعی برق خواهیم داشت .

* سوخت به ما نمی دهند که ما تصمیم گرفتیم چند دستگاه را اجاره دهیم .

*تصمیم به فروش داخلی داریم ، چون قیمت های داخلی بهتر است .

*فاصله نرخ نیما و نرخ دلار آزار به شرکت زیان وارد کرده است .

*سال گذشته ، ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش در مصرف ذغال سنگ داشتیم .

خبر تکمیلی...

امروز، سی خرداد ماه، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ذوب روی اصفهان با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد .

مدیر عامل شرکت گفت : مقدار تولید در سال 1402 برای شمش روی 4.369 تن و سرباره روی 535 تن و کیک روی 7.967 تن و کربنات سرب 1.319 تن و اکسید روی 17.069 تن بوده که نسبت به سال 1401 کاهشی بوده است . قیمت جهانی روی در سال گذشته روندی کاهشی داشته است و با توجه به اینکه نیاز داخل برای خرید روی کم است ما بیشتر محصولات فروی را صادر کردیم.

او گفت : در سال گذشته چون قیمت جهانی روی به حوالی 2200 و حتی 2100 رسید و تولید شمش برای ما عملا سر به سر و حتی زیان ده شد به این ترتیب ما آنالیز کردیم که تا مرحله اکسیر روی برای ما سوده ده خواهد بود و بنابراین بخش شمش و ورق را متوقف کردیم و زیان را کاهش دادیم و اکسید و کیک تولید کردیم .

وی گفت : فاصله نرخ نیما و نرخ دلار آزار به شرکت زیان وارد کرده است زیرا ما خاک را با قیمت دلار آزاد خریداری می کنیم و با نرخ دلار نیمایی 37 تا 40 هزار تومان به فروش می رسانیم که برای شرکتی مثل ما که بیشتر فروش آن صادراتی بوده است باعث زیان گسترده در حدود 200 میلیارد تومان در سال گذشته شده است .

او گفت : شرکت با راه‌ اندازی طرح ‌های توسعه مثل : ساخت پالپر و کوره خشک ‌کن ، پروژه کیک‌ شویی و همین طور طرح کاهش مصرف ذغال سنگ به میزان 100 میلیارد تومان کاهش در مصرف زغال سنگ را ایجاد کرده است و باعث افزایش تولید و کاهش هزینه ‌ها شده است. او افزود : در سال 1401 به ازای تولید هر کیلوگرم اکسید روی ، مصرف زغال سنگ 3.1 کیلوگرم بوده است که سال گذشته به 1.9 کیلوگرم کاهش یافته است .

مدیر عامل گفت : از موضوعات دیگری که باعث زیان فروی شده است ، موضوع قطعی برق و گاز شرکت است که طی نامه ای که به شرکت ارسال شده است، اعلام کرده اند در تابستان دو الی سه روز احتمالا در هفته قطعی برق خواهیم داشت . این قطعی 72 ساعت برای ما پرتی زمانی خواهد داشت تا ما دوباره به شرایط عادی برای تولید برسیم . او افزود : در کنار تمامی این ها ، موضوع سوختی که به ما نمی دهند نیز هست که ما تصمیم گرفتیم چند دستگاه سوخت را اجاره دهیم تا از این طریق کسب سود کنیم.

او گفت : ما تصمیم داریم تا در سال جدید فروش داخلی را بیشتر کنیم و با عرضه محصولات در بورس کالا اوضاع بهتر خواهد شد و به فروش محصولات میانی نیز فکر می کنیم . او اضافه کرد : ما به اندازه 6 ماه اکسید داریم .

در انتها با توجه به زیان شرکت ، سودی تقسیم نشد .

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24