Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 : بازار وعده های انتخاباتی از سوی نامزدهای ریاست جمهوری داغ شده است و یکی از شعارهای به بازار مسکن 4 سال آینده مربوط می شود.البته تا اینجا ریز برنامه های کاندیداها اعلام نشده است اما برخی از آنها اشاره هایی به آنچه بنا دارند در دولت شان برای بخش مسکن انجام دهند، کرده اند...

نامزدهای انتخاباتی درباره بازار مسکن چه می گویند؟

بورس24 : بازار وعده های انتخاباتی از سوی نامزدهای ریاست جمهوری داغ شده است و یکی از شعارهای به بازار مسکن 4 سال آینده مربوط می شود.البته تا اینجا ریز برنامه های کاندیداها اعلام نشده است اما برخی از آنها اشاره هایی به آنچه بنا دارند در دولت شان برای بخش مسکن انجام دهند، کرده اند.

محمدباقر قالیباف به گونه ای درباره بخش مسکن صحبت کرده که محور برنامه او سیاست های مصوب برنامه هفتم است.این برنامه در سال گذشته به تصویب رسید یعنی دوره ای که او ریاست مجلس را برعهده داشت.

براساس بخشی از برنامه هفتم دولت می تواند محدوده شهرها را توسعه دهد تا اراضی لازم برای ساخت مسکن تامین شود.در همین برنامه تسهیلات مناسب پرداخت برای تامین مسکن کم درآمدها نیز پیش بینی شده است.

اما برنامه مدنظر قالیباف بر افزایش ظرفیت زمین شهرها برای عرضه مسکن متمرکز است.درباره این برنامه برخی کارشناسان معتقدند توسعه محدوده شهرها باعث افزایش هزینه دولت و خانوارها می شود. افزایش هزینه دولت از این منظر که صرف اضافه شدن مساحت زمین به شهر، امکان لازم برای ساخت مسکن فراهم نمی آید چرا که زمین خام نیازمند تامین زیرساخت های شهری است و این مهم هزینه سرمایه ای روی دوش بودجه کشور می گذارد.

کارشناسان شبیه این موضوع را در مسکن مهر دیده اند که باعث شد در آن مقطع به ازای ساخت هر واحد مسکونی 2 میلیون تومان از افراد بابت آماده سازی زمین اخذ شود. آن دو میلیون رقمی معادل 7 درصد کل قیمت تمام شده مسکن مهر بود که برای متقاضیان مسکن قابل توجه به نظر می رسید.

از این نامزد که بگذریم یکی دیگر از نامزدها یعنی مسعود پزشکیان معتقد است ساخت مسکن دولتی به میزان یک میلیون واحد در سال امکان ناپذیر است و این وعده ها راه به جایی نمی برد.

پزشکیان مستقیم قانون ساماندهی و جهش تولید مسکن را مورد نقد قرار داده است. بر اساس آن قانون که سال 1400 به تصویب رسید، قرار شد سالانه یک میلیون واحد مسکونی و به مدت 4 سال در کشور ساخته شود.پزشکیان در این باره اعلام کرده، یک میلیون واحد در سال ساخته نشده است.

پزشکیان البته برنامه خودش را برای این بخش اعلام نکرده است.اما نامزد دیگر شهردار فعلی تهران است که او هنوز برای بازار مسکن وعده خاصی نداده است اما با توجه به اقداماتی که او در 2 سال گذشته در شهرداری برای این بخش انجام داده است می تواند حدس زد برنامه مدنظرش برای دولت آینده چیست.

زاکانی احتمالا سیاست دولت سیزدهم را پیش می برد به این صورت که از زمین های دولتی برای ساخت مسکن استفاده خواهد کرد.
زاکانی البته به شدت به دنبال کاهش هزینه ساخت است.

کارشناسان مسکن در این روزها از نامزدها می خواهند درباره مساله تورم مسکن ابتدا به ساکن برای حل نرخ تورم در فاز کاهش راه حل ارایه کنند.از نگاه کارشناسان اقتصادی آنچه باعث بالا رفتن قیمت مسکن می شود تورم و شرایطی است که مردم درباره آینده تورم متصور می شوند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24