Bourse24 Ads 236

وی البته  در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا معتقد است ابتدا باید انحصار خودرو را از بین برد و زمانی می‌توان در بورس کالا عرضه داشت که مصرف از تولید کمتر باشد. وقتی مصرف بیشتر از تولید است بورس قیمت را بالا می‌برد.

پزشکیان درباره عرضه خودرو در بورس چه گفت؟

بورس24 : مسعود پزشکیان در برنامه های اقتصادی خود به سمت حوزه های تخصصی همچون بورس و چگونگی رونق آن ها نرفته بلکه با نگاهی کلان، نجات اقتصاد از بیماری را با بستن راه های فساد در اولویت قرار داده و بعد از آن به سراغ احیاء بخش ها می رود.

برخی معتقدند؛ منطقی است که یک پزشک به مسایل تخصصی اقتصادی همچون بازار سهام ورود پیدا نکند اما این قاعده زمانی صادق خواهد بود که شخص کاندید ریاست جمهوری نباشد و زمام امور معیشتی بر مبنای مصالح مالی مردم را با برنامه های خود دراختیار نگیرد.

هرچند مسعود پزشکیان در حوزه تخصصی خود شناخته شده است و طی دوره نمایندگی اش در مجلس نیز، وجهه مناسبی از خود ساخت؛ اما عدم ورود وی به حوزه های تخصصی و اقتصادی مانند بازار سرمایه چندان مطلوب به نظر نمی رسد و خلاء برنامه برای ساماندهی بورس می تواند آراء بسیاری را از این کاندیدای اصلاح طلب دور سازد.

بورس برای کارشناسان

از سویی دیگر این نکته قابل تامل است که وی خود را مطلع از بورس نمی داند و همچون بسیاری دیگر با ارائه نظرات تبلیغاتی و کلان در قالب یک صاحب نظر و ایده پرداز به بازار سرمایه ورود پیدا نمی کند.

شاید رویکرد پزشکیان به بورس تنها در تعداد اندکی مصاحبه خبری آشکار شود زیرا برنامه های اقتصادی وی همواره خالی از واژگان بورسی است.

پزشکیان اما معتقد به اتمام بر نظر صاحب نظران فنی بوده و تاکید دارد برنامه‌ام برای بازار بورس در وهله اول شنیدن سخن کارشناسان طبق شواهد علمی خواهد بود.

وی البته  در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا معتقد است ابتدا باید انحصار خودرو را از بین برد و زمانی می‌توان در بورس کالا عرضه داشت که مصرف از تولید کمتر باشد. وقتی مصرف بیشتر از تولید است بورس قیمت را بالا می‌برد. از سویی دیگر عرضه خودرو در بورس را نمی‌دانم از کجا ابداع کرده‌اند، در خارج، خودرو را می‌خرند و پنج سال دیگر پولش را می‌دهند، اما اینجا چندین میلیون نفر اسم نویسی می‌کنند تا ۱۶ هزار خودرو را بخرند که این مسئله درست نیست و نمی‌دانم این روش را از کجا یاد گرفته‌اند!؟

آفت بازار سرمایه

در آبان 1401 نیز پزشکیان در مصاحبه ای، فارغ از سیاست های انتخاباتی خود، به شرایط بازار سرمایه انتقاداتی وارد دانست و گفت: انحصار آفت اقتصاد بوده و در بازار سرمایه نیز شیوع پیدا کرده است.

بهمن ماه همان سال نیز وی حذف رانت از بازار را توسط عرضه کالا در بورس عنوان می کند اما کالای صنایعی مانند خودرو که از رانت اشباع شده را آفت بازار سرمایه می داند.

البته رویکرد بورسی پزشکیان در این دوره از تبلیغات ریاست جمهوری نسبت به دفعات دیگر کمی پررنگ تر شده و با انتقاد بدون تعارف از رانتی بودن بازار و خاک خورن یک ماهه مصوبه مهم افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها در کشوی معاون اول رئیس جمهور که عامل ریزش بزرگ بورس در اردیبهشت سال گذشته شد ، سخن می گوید.

وی حتی  طی روزهای اخیر، سخنان دیگر رقبای ریاست جمهوری  را برای حل مشکل بورس در سه روز را عقیم و نابخردانه اعلام کرده و بدترین دوره عمر بازار سرمایه را چهار سال گذشته توام با بحران  می داند.

و در خاتمه از آنجایی که "برای ایران" شعار دولت و تبلیغات انتخاباتی پزشکیان است و این شعار نیز همچون برنامه های پیشنهادی اش، کلان به نظر می رسد و جزئیاتی  در برندارد پس شاید همانطور که وی تاکید کرده است، می خواهد تا کارشناسان اهل بازار برای بورس برنامه ارایه دهند و آن ها را اجرایی کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 240


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24