بورس 24 : سعید جلیلی تنها در بازه زمانی تبلیغات ریاست جمهوری (خرداد 1400) و در پاسخ به سوالات مردمی از بورس سخن گفته و بازار سرمایه در برنامه های اقتصادی وی جایی نداشته است.
بورس24 - ندا فتاحی : سعید جلیلی تنها در بازه زمانی تبلیغات ریاست جمهوری (خرداد 1400) و در پاسخ به سوالات مردمی از بورس سخن گفته و بازار سرمایه در برنامه های اقتصادی وی جایی نداشته است.
بورس تبلیغاتی
جلیلی به عنوان کاندید ریاست جمهوری دوره سیزدهم، در برنامه های اقتصادی خود هیچ نگاهی به بازار سرمایه نداشت و از واژگان بورسی نیز استفاده نکرد به طوری که تنها طی سخنرانی های تبلیغاتی و مناظرات انتخاباتی اش در مقابل سوالات مردمی برای مدیریت و ساماندهی بازار سرمایه، به مسائل بورسی آن ها پاسخ هایی داده است.
او در سال 1400 بازار سرمایه را بازاری عنوان کرد که باید به تولید کشور اضافه کند!
این کاندیدای اصولگرا خواهان آن است تا پول در بورس ، بیشتر از کالا تولید شود و باید بین بازار پولی و بازار سرمایه هماهنگی وجود داشته باشد.
جلیلی هنر رئیس جمهور را این می داند که بتواند میان بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس هماهنگی ایجاد کند.
البته وی تاکید دارد؛ نباید با تبلیغات هیجانی درصدد تقویت بازار سرمایه برآمد و برای رونق این حوزه ، بازار اولیه باید اصالت پیدا کند و بازار ثانویه فقط نقش نقد شوندگی برای بازار اولیه ایفا کند؛ نه این که عرصهای برای سوداگری ایجاد شود که بازار اولیه هم تلاطم را شاهد باشد.
یادآور می شود؛ وی پس از انتخاب رئیس جمهور سیزدهم و در چند سال اخیر، به حوزه بازار سرمایه ورودی نکرد که گویا معادله بورس برای جلیلی از اقتصاد ایران جداست.
راهکار انفرادی
جلیلی اما در سال 1403 (استمرار خدمت، صداقت و کارآمدی دولت) را به عنوان شعار دولت خود انتخاب کرد و در پوستر تبلغاتی اش، از واژگان نظامی نیز بهره برد و رئیس جمهور را نقطه زنی دانست که مشکلات را حل می کند.
این رویکرد سعید جلیلی به عنوان یک کاندیدای اصولگرا می تواند خاطره تک روی های وی در سیاست خارجه و بی اثری تحریم ها در نبود ارتباطات بین المللی را تداعی کند و آیا بازار سرمایه ای که از حلقه های متعدد به زنجیر تبدیل شده است؛ می تواند با نگاه انفرادی نقطه زنی و تنها در بازه فعالیت های تبلیغاتی انتخاباتی به رونق برسد؟
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.