Bourse24 Ads 236

بورس 24 :  علیرضا زاکانی که بیشتر مردم او را به عنوان شهردار تهران می شناسند، مسیر خود را ادامه راه دولت سیزدهم عنوان کرده  و با شعار راه جمهور؛ ایران عزیز؛ ‎دولت خدمت به میدان رقابت ها برای ریاست جمهوری چهاردهم آمده است. اما از منظر فعالان بازار سرمایه این سوال مطرح می شود که آیا ادامه راه دولت سیزدهم در حوزه بورس مطلوب بوده است و آیا زاکانی از عملکرد دولت رئیسی در بازار سرمایه خبر دارد که حرکت در این مسیر بتواند به کسب آرای مردمی برای وی منجر شود؟

زاکانی و خاطره پلمپ شدن ساختمان بورس ؛ نظر شهردار تهران درباره بازار سهام چیست؟

ندا فتاحی - بورس24 :  علیرضا زاکانی که بیشتر مردم او را به عنوان شهردار تهران می شناسند، مسیر خود را ادامه راه دولت سیزدهم عنوان کرده  و با شعار "راه جمهور؛ ایران عزیز؛ دولت خدمت" به میدان رقابت ها برای ریاست جمهوری چهاردهم آمده است.

اما از منظر فعالان بازار سرمایه این سوال مطرح می شود که آیا ادامه راه دولت سیزدهم در حوزه بورس مطلوب بوده است و آیا زاکانی از عملکرد دولت رئیسی در بازار سرمایه خبر دارد که حرکت در این مسیر بتواند به کسب آرای مردمی برای وی منجر شود؟

البته با جستجو در میان اخبار برای کسب اطلاع از موضع بورسی علیرضا زاکانی، تا پیش از سال 1400 نمی توان به محتوی خاصی دست یافت اما وی پس از انتشار یکی از ویدئوهای تبلیغاتی و لحن تندش به هنگام بی کفایت خواندن مسئولین وقت که مردم را تشویق به مشارکت نابه جا در بورس کرده بودند، نگاه خود را نسبت به بازار سرمایه تعیین کرد و پس از آن به عنوان یک منتقد از عملکرد و البته حامی بورس در شهرداری تهران، تلاش هایی را انجام داد و پس از صدور حکمش به عنوان شهردار درسال 1400؛ابلاغیه ای را به دستگاه های ذی ربط خود صادر کرد تا مایحتاج خود را از بورس کالا تهیه کنند.

یادآور می شود؛ بیشترین سخنان زاکانی در مورد بازار سرمایه، در سال 1400 منتشر شده و پس این که وی شهردار پایتخت شد، کمتر مطلبی را می توان از وی پیدا کرد.

وی همچنین درهنگام رقابت های ریاست جمهوری دوره سیزدهم، یعنی خرداد ماه 1400 بیش از سایر کاندیداها از واژه بورس استفاده کرده است.

به همین منظور زاکانی در آن بازه زمانی، علت اختلال در بازار بورس را دعوای مبتنی بر سیاستگذاری‌های دستوری قیمت‌ها می داند.

از سویی دیگر، زاکانی خواهان بوده تا در دولت مورد نظر خود به اصلاح بازار توسط  گروهی کارشناسان اقدام کند و  ثبات را به بازار سرمایه آورد و بانک نیز در خدمت بازار سرمایه قرار گیرد.

کاهش و حذف  مداخله گر و رقیب در بورس

کاهش مداخله دولت در بازار سرمایه

رانتی بودن بورس

ایجاد تعادل و ثبات با سیاست‌گذاری دقیق در بازار سرمایه

جلوگیری از منفعت‌طلبی و سودجویی حقوقی‌ها در بورس

و.... نیز تنها بخشی از اظهارات این سیاستمدار اصولگرا در خصوص بورس طی مناظرات و تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 به شمار می رود.

زاکانی پس از آنکه شهردار تهران می شود در سال 1401 ، فروش متری مسکن از طریق بورس کالا را در سر داشت اما این ایده تا به امروز رویکرد اجرایی به خود نگرفته است!

وی البته خواهان فروش زباله و نخاله ها از بورس کالا نیز بود که این موضوع نیز اجرا نشد!

زاکانی حتی برای طرح های نوآوری و اپلیکیشن ها مرتبط با شهرداری به تامین مالی  جمعی از بازار سرمایه اقدام و مقدمات برخی از آن ها را نیز ایجاد کرد اما تا به امروز مجوزی از سوی سازمان بورس و اوراق بهاردار برای آن ارائه نشده است.

در این حوزه نیز همایش و نمایشگاه نهضت تامین مالی شهر با حضور مدیران و مسئولان بازار سرمایه و دولت رئیسی در سال گذشته  برپا شد و زاکانی طی همایش مذکور به عقب ماندگی 20 ساله کشور در موضوع مرتبط تاکیدکرده و جلب و بازگشت اعتماد مردمی به بورس را الزامی دانسته بود.

البته شاید زاکانی در اواخر دوره فعالیت خود به عنوان شهردار تهران ارتباط خوبی میان شهرداری و بورس ایجاد کرد اما خاطره پلمپ ساختمان بورس تهران در دوران وی از خاطره ها پاک نشده است.

یاداور می شود، پس از این رخداد، زاکانی و عشقی برای فروش املاک شهرداری از طریق بورس کالا توافق کردند؛ وعده ای که عملی نشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 240


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24