Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مشاور رئیس قوه قضائیه و وزیر سابق دادگستری  سال هاست که شفافیت اقتصاد را از مسیر بازار سرمایه و بورس می داند و تاکید دارد : سلامت بورس برگه برنده ای است که در  مبارزه با فساد اقتصادی به شفافیت بازارهای مالی منجر می شود...

اظهار نظرهای پورمحمدی درباره بورس

ندا فتاحی - بورس24 : مشاور رئیس قوه قضائیه و وزیر سابق دادگستری  سال هاست که شفافیت اقتصاد را از مسیر بازار سرمایه و بورس می داند و تاکید دارد : سلامت بورس برگه برنده ای است که در  مبارزه با فساد اقتصادی به شفافیت بازارهای مالی منجر می شود.

مسیر شفاف با بورس

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت یازدهم، پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، طی سخنانی نام دولت خود را "قرار" اعلام کرد ، تا با ایمان به همدلی اقشار گوناگون و استفاده از قدرت تکنولوژی همچون هوش مصنوعی، بتواند مشکلات امروزه مردم یعنی معیشت که در قالب فساد اقتصادی و رانت در بازارهای گوناگون شکل گرفته را رفع سازد.

البته پورمحمدی این نکته یعنی شفافیت و سالم سازی اقتصاد را از سال ها پیش مد نظر قرار داده بود به طوری که در 19 خرداد سال 99 تاکید کرد:  راه مبارزه با فساد از مسیر شفافیت بازار سرمایه می‌گذرد.

وی همچنین 27 تیر سال 96 با حضور خود در بورس کالا مطرح کرد : گردش کسب و کار در محیط شفاف بورس کالا الزامی بوده و این بازار همچون دیگر ارکان اقتصادی نیازمند شفافیت است.

مشاور رئیس قوه قضائیه و وزیر سابق دادگستری  نیز در مورد نقش بازار سرمایه در ایجاد شفافیت اقتصادی معتقد است : باید بورس کالا و بورس های دیگر و کلا شفافیت نظام کسب و کار و عرضه و تقاضا را به نهایت برسانیم؛ زیرا با هر قدمی که در این بازار به جلو حرکت کنیم به سلامت بازار، مبارزه با فساد و شفافیت اقتصاد کمک کرده ایم؛ البته تا رسیدن به جایگاه اصلی، فاصله زیادی داریم.

منتقد بورسی دولت ها

هرچند  وزیر دادگستری اسبق  از طیف اصولگراها  بوده و همفکرانی در بدنه دولت رییسی دارد؛ اما به عملکرد اقتصادی این دولت نقدهایی را وارد می کند به طوری اولویت‌های «دولت قرار» را عدالت، ثروت و قدرت دانسته و تاکید دارد : قرار من با شما تحقق این ۳ اولویت کلیدی است.

اولویت هایی که پیش از این مرتبط با بورس عنوان کرده و بهار سال گذشته  از دولت سیزدهم خواسته ، شفاف سازی این بازار است.

او در 2 خرداد سال 94 نیز همین خواسته را از دولت روحانی داشته به طوری که میزان مشارکت مردم  ایران در بازار سرمایه را نسبت با کشورهای موفق اقتصادی ، پایین دانست و افزایش این سهم را خواستار شد و اظهار داشت :  مهمترین موضوع برای ما در حوزه بازار سرمایه، شفاف سازی است.

البته مصطفی پورمحمدی از جمله روحانیونی است که با واژگان روز اقتصادی آشنایی داشته و مناصب قضایی-امنیتی-اطلاعاتی خود را با تکنولوژی و فناوری های نوآورانه، همسو کرده تا از این طریق شفافیت عملکردی را برای مجموعه های ذی نظر خود به همراه آورد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24