Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مجمع  موسسه اعتباری ملل  با حضور اکثریت سهامداران امروز برگزار شد.

جدیدترین خبرها از افزایش سرمایه «وملل» + فیلم مجمع

بورس24 : مجمع  موسسه اعتباری ملل  با حضور اکثریت سهامداران امروز برگزار شد. این مجمع سود تقسیم نکرد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*توضیحات شرکت در خصوص موضوع سهام خزانه:

در راستای دستورالعمل سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مبنی بر اینکه شرکت های بورسی جهت حفظ تعادل بین عرضه و تقاضا سهم می بایستی بازار گردان اختصاصی خود را داشته باشند

در این خصوص موسسه نیز اقدام به اخذ قرارداد با صندوقهای سرمایه گذارای بازارگردانی نموده،  بنابراین با توجه به اینکه موسسه مستقیما نسبت به خرید سهام اقدام ننموده در طبقه سهام خزانه لحاظ نشده است.

*در خصوص برگشت سود شناسایی شده بابت املاک فروش رفته تعاونی منحله وحدت که به استناد احکام صادره مراجع قضایی منجر به عودت املاک فروش رفته به صاحب ، اصلی سود شناسایی شده به مبلغ ۱.۲۱۲ میلیارد ریال در حسابها برگشت داده شد.

*در خصوص خروج از  زیان انباشته اعتباری ملل

باتوجه  به اینکه عمدتا هزینه ها به صورت نقدی و درآمدها با اتمام موضوع مشارکت ها در حساب ها شناسایی می شوند و همچنین در خصوص اموال مازاد نیز با فروش دارایی درآمد شناسایی می گردد.

قسمت عمده زیان انباشته مربوط با این موضوع بوده که با اتمام پروژه ها و فروش آنها قسمت عمده زیان انباشته تعدیل خواهد شد.

همچنین موسسه برنامه افزایش سرمایه را در دستور کار قرار داده است.

*در مورد فروش املاک تملیکی بدون حاشیه سود

فروش برخی از واحدهای پروژه های در حال ساخت از جمله کوه نور ، حجاب ، دامن افشار و درنیکا بوده که با حفظ حقوق سهامداران موارد به صورت پیش فروش بوده است و مبلغ فروش ۱۰،۸۰۶ میلیارد ریال بوده که نسبت به بهای تمام شده آن به مبلغ ۶،۸۰۶ میلیاردریال، سودی به مبلغ ۴۰۰۰۰ میلیاردریال معادل ۵۹ درصد شناسایی شده  است.

*مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری ملل

تمام سعی و کوشش ما این است که بتوانیم دارایی بفروشیم که الحمدلله دارایی زیادی داریم ، آنچه منابع از مردم جمع کرده ایم  حداقل دو برابر آن دارایی در اختیار داریم.

مجمع سال ۱۴۰۱ برگزار شد و مجمع ۴۰۲ را هم بلافاصله بعد از این آن  پیگیری می کنیم.

*اظهارات مدیر عامل وملل  در مورد افزایش سرمایه شرکت:

امیدواریم که در چند وقت آینده مجوز  افزایش سرمایه از سوی بانک مرکزی  صادر شود و این  افزایش سرمایه انجام شود .

 قطعا ما به دنبال این هستیم که مرحله بعدی را از محل تجدید ارزیابی انجام دهیم .

 ترجیح ما این است که برای سومین بار افزایش سرمایه از محل سرمایه گذاری ها انجام شود که  پس از کسر زیان مابقی در افزایش سرمایه می نشیند.

تقدم و تاخر این سه نوبت افزایش سرمایه با بانک مرکزی است .

خبر تکمیلی...

مجمع عمومی عادی سالیانه موسسه مالی و اعتباری ملل با حضور۶۳.۴ درصد سهامداران برگزار شد.

موسسه مالی و اعتباری ملل تقسیم سود نداشت.

هیات رییسه مجمع

سیدمحمدرضا رسولی  به‌عنوان رئیس مجمع

  غفور خرامهر  به‌عنوان ناظرمجمع

 مهدی حاجی کاظم طهرانی  به‌عنوان ناظرمجمع

مهدی ابهری  به‌عنوان منشی مجمع

سید امین جوادی مدیر عامل موسسه اعتباری ملل در مجمع گفت: مانده تسهیلات اعطایی این موسسه در پایان سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۳۷۵هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مانده پایان سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۲۸۲هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال، مبلغ ۹۳هزار و ۲۲ میلیارد ریال (معادل ۳۳درصد) رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: موسسه اعتباری ملل در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۲۱ عدد دستگاه خودپرداز نقد در سراسر کشور داشته است که نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۱۱۱درصدی را نشان می‌دهد.

جوادی گفت: تعداد دستگاه‌های خودپرداز غیرنقد نیز با رشد ۹۱درصدی نسبت به سال مالی ۱۴۰۰ به عدد ۱۳۸۰ رسیده است.

به گفته وی،تقویت ساختار مالی موسسه و تبدیل دارایی‌های غیرمولد به مولد و همچنین اصلاح ساختار سرمایه‌گذاری‌ها از برنامه‌های آینده موسسه مالی و اعتباری ملل است.

وی ادامه داد: ایجاد و راه‌اندازی بانکداری دیجیتال و اخذ مجوزهای مرحله دوم و سوم ارزی نیز از برنامه‌های سال مالی جدید شرکت مالی و اعتباری ملل است.

به گفته وی، در آینده‌ای نزدیک فروش دارایی‌های بزرگ این مجموعه که تأثیر بسیار زیادی در سودآوری سهام آن خواهد داشت، به زودی در سامانه کدال اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در مورد فروش املاک تملیکی بدون حاشیه سود  گفت:  فروش برخی از واحدهای پروژه های در حال ساخت از جمله کوه نور، حجاب، دامن افشار و درنیکا بوده که با حفظ حقوق سهامداران موارد به صورت پیش فروش بوده که سودی به مبلغ ۴۰۰۰۰ میلیارد ریال معادل ۵۹درصد شناسایی شده است.

وی  درخصوص موضوع سهام خزانه عنوان کرد:  در راستای دستورالعمل سازمان بورس مبنی بر اینکه شرکت‌های بورسی جهت حفظ تعادل بین عرضه و تقاضا سهم باید بازار گردان اختصاصی خود را داشته باشند، موسسه اقدام به اخذ قرارداد با صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازارگردانی نموده است. بنابراین با توجه به اینکه موسسه مستقیماً نسبت به خرید سهام اقدام ننموده، در طبقه سهام خزانه لحاظ نشده است.

جوادی درخصوص خروج از زیان انباشته گفت: عمدتاً هزینه‌ها به‌صورت نقدی و درآمدها با اتمام موضوع مشارکت‌ها در حساب‌ها شناسایی می‌شوند. درخصوص اموال مازاد نیز با فروش دارایی درآمد شناسایی می‌شود. بنابراین قسمت عمده زیان انباشته مربوط با این موضوع بوده که با اتمام پروژه‌ها و فروش آن‌ها قسمت عمده زیان انباشته تعدیل خواهد شد.همچنین این مجموعه برنامه افزایش سرمایه را در دستور کار قرار داده است.

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری ملل ادامه داد: تمام سعی و کوشش ما این است که بتوانیم دارایی بفروشیم که الحمدلله دارایی زیادی داریم ، آنچه منابع از مردم جمع کرده ایم  حداقل دو برابر آن دارایی در اختیار داریم. مجمع سال ۱۴۰۱ برگزار شد و مجمع ۴۰۲ را هم بلافاصله بعد از این آن  پیگیری می کنیم.

جوادی  در تکمیل  افزایش سرمایه شرکت گفت: امیدواریم که در چند وقت آینده مجوز  افزایش سرمایه از سوی بانک مرکزی  صادر شود و این  افزایش سرمایه انجام شود . قطعا ما به دنبال این هستیم که مرحله بعدی را از محل تجدید ارزیابی انجام دهیم .

وی گفت: ترجیح ما این است که برای سومین بار افزایش سرمایه از محل سرمایه گذاری ها انجام شود که  پس از کسر زیان مابقی در افزایش سرمایه می نشیند. تقدم و تاخر این سه نوبت افزایش سرمایه با بانک مرکزی است .

در پایان ، فریوران راهبرد  به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و   آزمون پرداز  به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب گردید.

همچنین روزنامه‌ دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24