Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 : فرآورده های نسوز ایران با وجود چالش‌هایی مانند کمبود گاز، در فروردین امسال شاهد رشد ۲۳۶ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.افزون بر این ، مدیرعامل شرکت از برنامه‌های افزایش سرمایه محل تجدید ارزیابی زمین شرکت خبر داد و گفت: امیدواریم این افزایش سرمایه در بهار سال 1404 به سرانجام برسد. محسن پروان ،مدیرعامل فرآورده های نسوز ایران در گفت و گو با بورس ۲۴ از مهمترین برنامه های این شرکت رونمایی کرد.

دو خبر از «کفرا» ؛ رشد 240 درصدی تولید و نهایی شدن تجدید ارزیابی دارایی

بورس24 : فرآورده های نسوز ایران با وجود چالش‌هایی مانند کمبود گاز، در فروردین امسال شاهد رشد ۲۳۶ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.افزون بر این ، مدیرعامل شرکت از برنامه‌های افزایش سرمایه محل تجدید ارزیابی زمین شرکت خبر داد و گفت: امیدواریم این افزایش سرمایه در بهار سال 1404 به سرانجام برسد.

محسن پروان ،مدیرعامل فرآورده های نسوز ایران در گفت و گو با بورس24 از مهمترین برنامه های این شرکت رونمایی کرد.

با تشکر از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار دادید. سوال اول من این است که چرا بازار سرمایه نگاهی به دارایی‌های ارزشمند شرکت ها ی سود ده  ندارد؟

این سوال یک موضوع عمومی است که در هر صنعت و شرکتی به چشم می‌آید. ارزش بازار بسیاری از شرکت‌ها به مراتب کمتر از ارزش واقعی دارایی‌هایشان است. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد. شاید بخشی از این موضوع روانی، بخشی نوسانات و ریسک های مختلفی باشد و متاسفانه بیشتر صنایع دچار این اتفاق شده اند.

اشاره به وضعیت دارایی‌ها شد،  شرکت معدن طلای تفتان در چه شرایطی است ؟

خوشبختانه کارخانه این شرکت با حضور مدیرعامل  صدر تامین و مدیرعامل گروه شستا افتتاح شده و در حال حاضر فعال است. خوراک ‌دهی آن آغاز شده و در کمتر از یک سال و نیم از زمان کلنگ‌زنی، شاهد رکوردی در این زمینه بوده‌ایم. امیدواریم در 3 ماه آینده اولین شمش طلا از این معدن استخراج و در بورس عرضه شود.

چه برنامه‌هایی برای افزایش سرمایه شرکت دارید؟

 مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین شرکت صادر شده و گزارش‌های آن توسط حسابرس تایید شده است. اطلاعات مربوط به این افزایش سرمایه در کدال نیز افشا شده و منتظر تاییدیه نهایی از سوی بورس هستیم.

چه زمانی این افزایش سرمایه انجام خواهد شد؟

امیدواریم با تلاش‌هایی که انجام می‌شود، این افزایش سرمایه در بهار سال 1404 به سرانجام برسد.

 عملکرد شرکت در  امسال  چطور بود؟

 در فروردین امسال شاهد رشد ۲۳۶ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده‌ایم. از طرفی   تولید  ماهانه شرکت از  ۳۲۰۰ تن به ۴۵۶۰  تن در بهمن سال گذشته  رسید،   این رشد در شرایطی اتفاق افتاده که حدود 75 روز با کمبود گاز مواجه بودیم و از 7 کوره موجود، فقط 2 کوره فعال بوده‌اند. با وجود این چالش‌ها، در فروردین به تولید 6100 تن رسیدیم و در اردیبهشت نیز این رقم 6000 تن پا برجا بوده است

برنامه شما برای تولید در سال 1403 چیست؟

با توجه به شرایط موجود، پیش‌بینی می‌کنیم که در سال 1403 تولید شرکت به کمتر از 6000 تن در سال نرسد. البته این رقم در صورت بروز اتفاقات غیرمنتظره می‌تواند تغییر کند.

 در مورد عملکرد شرکت در 12 ماهه سال گذشته توضیح می‌دهید؟

با وجود چالش‌هایی مانند کمبود گاز، در 12 ماهه سال گذشته 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد تولید  داشتیم. البته در بودجه  6 ماهه اول سال 29 درصد از بودجه عقب بودیم که با تلاش‌های انجام شده این تاخیر جبران شد.

چه برنامه‌هایی برای رفع مشکل کمبود گاز در زمستان سال آینده دارید؟

با توجه به این که اورهال کامل کارخانه‌های پیوسته مانند فولاد و پتروشیمی زمان‌بر است، ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا تعمیرات کوره‌ها را به صورت بخش‌ به بخش انجام دهیم. هدف ما این است که در زمستان سال آینده، زمانی که با قطعی گاز مواجه می‌شویم، اورهال را انجام دهیم.

چه چالش‌هایی برای صادرات نسوز در بازارهای بین‌المللی وجود دارد؟

طی ۱۰ سال گذشته  همیشه صادرات داشته‌ایم ، سال گذشته نزدیک به ۱ میلیون دلار  صادرات داشتیم و  هم اکنون  مشتریان خارجی، بازار هدفی داریم که به آن‌ها صادرات می‌کنیم،  اما یک  نسوز یک کالای برند محور است، یعنی ۲ درصد قیمت تمام شده صنعت فولاد مربوط به مواد نسوز است، اما  فولاد به شدت وابسته به نسوز است،  چه در بخش کوره‌ها، بلکه میزان توقف خط بستگی به عمر نسوز دارد. بنابراین هیچ فولاد ساز بزرگی در دنیا روی نسوز خود ریسک نمی‌کند، ولی ترجیح می‌دهد بهترین برند و بهترین کیفیت را خریداری کند.

ما اگر بخواهیم در بازارهای بین‌المللی حضور قدرتمند داشته باشیم باید این فرآیند طولانی روی برندینگ داشته باشیم،  ما  متریال نمی‌فروشیم  بلکه کالای تکنولوژیک می‌فروشیم، کالای تکنولوژیک نیاز به خدمات پس از فروش  دارد و تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی یکی از بزرگترین چالش‌های ما در زمینه صادرات نسوز است. همچنین، برندسازی در بازارهای بین‌المللی نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد و تحریم‌ها این فرآیند را دشوارتر می‌کنند.

چه برنامه‌هایی برای افزایش صادرات نسوز در میان مدت دارید؟

 با وجود چالش‌های موجود، برنامه‌هایی برای افزایش صادرات نسوز در میان مدت 1 تا 2 ساله در نظر داریم. این برنامه‌ها شامل ارتقای کیفیت محصولات، ارائه خدمات پس از فروش، حضور مستمر در بازارهای هدف و تبادل اطلاعات با مشتریان و شرکای بین‌المللی می‌شود

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24