Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به نظر 3 موضوع در کاهش نسبی فشار فروش در بازار موثر بوده است؛ هر چند که نیمه دوم بازار دیروز خیلی هم خوب پیش نرفت. موضوع اول، برداشته شدن ریسک دریافت مالیات مضاعف بود که بصورت قطعی از سر بازار برداشته شد. موضوع دوم، مطرح شدن افزایش ضریب اعتباری بود که بازار همیشه آن را به عنوان یک سیگنال مهم و قوی در نظر می‌گیرد. و موضوع سوم، خبر تغییرات بخشنامه‌های ارزی است که گویا به برخی شرکت‌های کوچک مجوز عرضه دلار با نرخی بالاتر از نرخ حواله داده می‌شود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 30 اردیبهشت 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار شنبه با امیدواری بیشتری آغاز کرد و لذا شاخص کل در همان یکساعت نخست موفق به ثبت رشد 10 هزار واحدی شد. اما با گذر از نیمه نخست مشخص شد که هنوز سمت خریدار بواسطه ریسک‌های اقتصادی و تصمیمات نسنجیده سیاستگذار، تمایلی به تغییر رویه و حرکت رو به جلو ندارد. نوع معاملات به‌خصوص در نیمه دوم نشان داد که بازار همچنان نسبت بسیاری از رویدادها و اتفاقات پیش رو خوشبین نیست و از طرف دیگر ترس از گزارش‌های 12 ماهه دارد اما از منفی و رنگ سرخ هم کلافه شده و دیگر کشش برای افت‌های جدی ندارد. در نتیجه معاملات روز گذشته، شاخص کل با رشد اندک 3 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 168 هزار واحدی قرار گرفت و بخش بااهمیتی از رشد روزانه خود را از دست داد. از طرف دیگر ارزش معاملات هم با افت 17 درصدی به رقم ضعیف 3.3 همتی رسید. ضمن اینکه تراز نقدینگی هم تعریف چندانی نداشت. البته با این نرخ بهره، دلیلی هم برای ورود نقدینگی و خرید سهم نیست !

به نظر 3 موضوع در کاهش نسبی فشار فروش در بازار موثر بوده است؛ هر چند که نیمه دوم بازار دیروز خیلی هم خوب پیش نرفت. موضوع اول، برداشته شدن ریسک دریافت مالیات مضاعف بود که بصورت قطعی از سر بازار برداشته شد. موضوع دوم، مطرح شدن افزایش ضریب اعتباری بود که بازار همیشه آن را به عنوان یک سیگنال مهم و قوی در نظر می‌گیرد. و موضوع سوم، خبر تغییرات بخشنامه‌های ارزی است که گویا به برخی شرکت‌های کوچک مجوز عرضه دلار با نرخی بالاتر از نرخ حواله داده می‌شود. هر چند که هنوز جزئیات این تصمیم مشخص نیست اما به نظر خبر فوق در بازار ارز موثر بوده و دلار را به کانال‌های پائین‌تری هدایت کرده است. البته یک شایعه مهم هم مطرح می‌شود و آن هم اینکه، گویا قرار است انتشار اوراق تبعی به شکل گسترده در دستور کار قرار بگیرد. از آنجا که در گذشته واکنش بازار به این خبر مثبت بوده، به نظر اگر این شایعه رنگ واقعیت بگیرد، شاهد بسته شدن کف قیمت در طیف وسیعی از سهام بازار باشیم.

البته از طرف دیگر چالش‌هایی نظیر نرخ بهره و سرکوب دلار نیما و نگرانی از بابت گزارش‌های 12 ماهه پابرجا است. درخصوص نرخ بهره باید گفت که ظاهرا همه متوجه اثرات این موضوع شده‌اند و لذا می‌بینیم که هر روز صدای اعتراض یک ارگان یا یک سازمان بلند می‌شود و حتی آنها هم که طی این سالها در برابر بسیاری از تصمیمات سکوت کرده بودند، به این تصمیمِ سمی معترض شده‌اند. بازار متوجه نرخ‌های عجیب اخزا شده و تنها سیاستگذار است که خود را خواب گرفته. وای بر شما که طبق معمول یا دیر می‌بینید و یا می‌بینید و به اقتصاد و تولید با شست خود لایک نشان می‌دهید ! شک نکنید این لایک هم به مانند بسیاری از لایک‌های دیگر، با قدرت و تعداد بالاتر به خود شما کمانه خواهد شد !

متاسفانه تمام تمرکز دولت بر نمایش کاهش نقدینگی و استفاده از این اهرم برای کنترل تورم و در نهایت گرفتن ژست "ما می‌توانیم" است !! اما شک نکنید این سیاست شکست خواهد خورد و از جای دیگری بیرون خواهد زد. به نظر دولت برای اینکه بتواند در مسیر فروش اوراق قرار بگیرد، و از این بازی پانزی که خودش آغاز کرده، خارج شود، یک ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24