Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده شرکت سیمان هگمتان با حضور 70 درصد از سهامداران برگزار شد.

مجمع سیمان هگمتان 75 درصد سود شرکت را تقسیم کرد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده شرکت سیمان هگمتان با حضور 70 درصد از سهامداران برگزار شد.

در پایان مجمع عادی عمومی سالیانه شرکت سیمان هگمتان برای دوره منتهی به ۱۴۰۲.۱۰.۳۰ به میزان ۷۵ درصد تقسیم سود انجام گرفت و به ازای هر سهم ۷۵۰ تومان سود تقسیم شد.

فرشاد فیروزجائی کاردر مدیرعامل شرکت سیمان هگمتان اعلام کرد: در حال حاضر درآمد شرکت سیمان هگمتان ۷۲۸.۷۸۹ میلیون ریال است. در سالی که گذشت درآمد عملیاتی شرکت ۲۵.۰۰۷.۰۰۳ میلیون ریال و سود عملیاتی آن معادل ۹.۶۳۰.۸۳۲ میلیون ریال و eps آن مبلغ ۹.۰۷۰ ۳۵۲ میلیون ریال بوده است. ظرفیت اسمی شرکت معادل ۶.۶۰۰ تن در روز است.

وی گفت: چین اولین کشور با تولید بیش از ۵۰ درصد سیمان جهان را دارد و ایران در این زمینه رتبه ششم  را دارد. در یک دهه گذشته ظرفیت تولید سیمان از ۷۱.۹ میلیون تن  به ۸۹ میلیون تن افزایش داشته است. شرکت سیمان هگمتان رتبه هشتم یا نهم را در تولیدکنندگان سیمان کشور را دارد.

مدیرعامل سیمان هگمتان افزود: ظرفیت تولید کلینکر در سه خط تولید خط یک و خط دو در سال مالی ۱۴۰۲ مجموعا ۱.۶۵۱.۴۸۳ میلیون ریال بوده است و رشد ۳.۱ درصد را نسبت به سال مالی ۱۴۰۱ داشته است. با توجه به موضوعات افزایش هزینه های حمل و نقل صادرات  کلینکر دچار مشکل و زیان ده شد و به نتیجه ای رسیدیم که تولید داخلی این محصول برای شرکت سودآوری بیشتری دارد.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان هگمتان با حضور 70.47 درصد سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برای دوره منتهی به 1402.10.30  برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت در زمینه تولید و فروش انواع سیمان خاکستری و کلینکر در ظرفیت های اسمی 6.600 تن در روز فعالیت می کند.محصولات عرضه شده در بازار داخلی شامل انواع سیمان تیپ 2،تیپ 1_425، تیپ 1_325_پوزولانی ،پرتلند اهکی و در بازار خارجی شامل کلینکر است.

مدیرعامل با اشاره به صورت های مالی گفت: در حال حاضر درآمد شرکت سیمان هگمتان 728.789 میلیون ریال است. در سالی که گذشت درآمد عملیاتی شرکت 25.007.003 میلیون ریال و سود عملیاتی آن معادل 9.630.832 میلیون ریال و eps آن مبلغ 3.529.070میلیون ریال بوده است.

وی افزود: چین اولین کشور با تولید بیش از ۵۰ درصد سیمان جهان را دارد و ایران در این زمینه رتبه ششم  را دارد. در یک دهه گذشته ظرفیت تولید سیمان از ۷۱.۹ میلیون تن  به ۸۹ میلیون تن افزایش داشته است و شرکت سیمان هگمتان رتبه هشتم یا نهم را در تولیدکنندگان سیمان کشور را دارد.

فریبرزجائی خاطر نشان کرد:  ظرفیت تولید کلینکر در سه خط تولید خط یک و خط دو در سال مالی ۱۴۰۲ مجموعا ۱.۶۵۱.۴۸۳ میلیون ریال بوده و رشد ۳.۱ درصد را نسبت به سال مالی ۱۴۰۱ داشته است.

وی از اهم موانع توسعه سهم بازار صادراتی سیمان رهگمتان گفت:کم شدن تقاضا در بازارهای منطقه و افزایش هزینه های حمل و نقل،کمبود ناوگان حمل زمینی محصولات تولیدی شرکت از مبدا،کارخانه به بنادر جنوبی کشور،کمبود دیزل(قطار) در ناوگان ریلی و غیراقتصادی بودن آن،موانع متعدد در انتقال ارز حاصل از فروش های صادراتی شرکت،تحریم های ظالمانه و عدم امکان گشایشL/C و اثرات آن بر بازار فروش صادراتی شرکت و محدودیت شرکت فروش با ترم های (CIF جهت ایجاد ارزش افزوده در صادرات.)،ارتقا سطح کیفی محصولات واستقرار و راه اندازی سیستم پرتال حمل و نقل و مکانیزاسیون کامل حمل محصولات تولیدی شرکت از موانع و چالش های پیش روی شرکت سیمان هگمتان است  که موجب توقف خط صادراتی مجموعه شده و مجموعه بیشتر در حوزه تولید داخلی فعالیت می کند.

مدیرعامل سیمان هگمتان بیان کرد: از اهداف بلند مدت شرکت می توان به کاهش هدررفت انرژی مازاد (گاز و مازوت) و کاهش استفاده از انرژی الکتریکی تولید شده بر اثر استفاده از سایر انرژی ها در نیروگاه های برق اشاره کرد.

در پایان مجمع نیز به ازای هر سهم 750 تومان سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24