Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل پترول: در سال های گذشته به واسطه  پروژه‌های مجموعه  سیاست‌ توزیع سود تقریبا حداقلی بوده است. با تصمیماتی که در حوزه  مالی گرفته‌ایم، این سیاست را امسال تغییر می‌دهیم. بار تامین مالی پروژه‌ها دیگر از روی دوش ما برداشته شده و قصدی هم برای طرح توسعه جدید دیگر نداریم که بخواهیم تامین مالی جدیدی داشته باشیم. لذا امسال سیاست ما در توزیع سود حداکثری است.

سیاست تقسیم سود «پترول» تغییر کرد/ 3 پروژه این شرکت تا پایان تابستان وارد مدار می شوند

سحر خوشحال - بورس24 : رشید قانعی، مدیرعامل پترول در نشست تحلیلی این شرکت که با حضور 60 نهاد مالی و صندوق سرمایه گذاری برگزار شد، در خصوص سیاست تقسیم سود این مجموعه گفت: در سال های گذشته به واسطه  پروژه‌های مجموعه  سیاست‌ توزیع سود تقریبا حداقلی بوده است. با تصمیماتی که در حوزه  مالی گرفته‌ایم، این سیاست را امسال تغییر می‌دهیم. بار تامین مالی پروژه‌ها دیگر از روی دوش ما برداشته شده و قصدی هم برای طرح توسعه جدید دیگر نداریم که بخواهیم تامین مالی جدیدی داشته باشیم. لذا امسال سیاست ما در توزیع سود حداکثری است.

وی ادامه داد: در شرکت‌های تابعه سعی می‌کنیم تقسیم سود به صورت کامل باشد. برای خود پترول هم سود تقسیمی بالا خواهیم  داشت.

او درخصوص خروج از برخی شرکت ها گفت: در پرتفوی پترول سهم اوره در پرتفوی بورسی بالا بود. با برنامه ریزی ها و مدیریتی که داشتیم از برخی شرکت ها خارج شدیم. در کرمانشاه دو کرسی مدیریتی داریم ، ولی شیراز را از پرتفوی بورسی خارج کرده‌ایم. به نوعی متانولی‌ها و واحدهای گازی را از سبد خارج کرده‌ایم و به سمت سبد آروماتیک‌های خوراک مایع‌ رفته ایم.

قانعی گفت: از محل فروش دارایی‌ها که در واحد صدف داشته‌ایم، حجم خیلی خوبی در آروماتیک‌ها و واحدهای الفین، مانند آریا  سرمایه گذاری کرده ایم.

مدیرعامل پترول درخصوص پروژه های این شرکت گفت: امیدواریم  ۳ طرح‌  پترول امسال وارد مدار تولید شوند. ارومیه  که یک واحد بسیار خوبی است و واحد ارغوان گستر و صدف تا آخر زمستان به بهره برداری کامل می رسند. ️۳ طرح دیگر آرمند لردگان، سنقر و پتروپرک را ان شاءالله تا پایان شهریور در مدار بیاوریم و احتمالا سود این شرکت ها در سال مالی بعد نمود خواهد داشت.

وی درخصوص وضعیت صنعت گفت: در رابطه با وضعیت صنعت  برداشت این است که واحد های گازی  مقداری دچار چالش هستند، ولی واحدهای خوراک مایع ،  مشکلات کمتری دارند و در سالهای آتی اقبال به واحدهای پایین دستی بیشتر می‌شود. البته واحد های ما مشکل خوراک ندارند. به طور مثال واحد سنقر زنجیره ارزش متانول است و  متانول در کشور  مازاد وجود دارد.  واحد کریستال ملامین ما که ۴۰ هزار تن است، در حالی که  مجموعه خراسان و ارومیه کمتر از ۱۵ هزار تن هستند، ما به تنهایی ۴۰ هزار تن تولید داریم .

مدیرعامل پترول درمورد فاصله ارز نیما و بازار آزاد گفت: به نظر می رسد  که فاصله بازار نیما از بازار آزاد به مرور امسال کاهش پیدا می‌کند و این گپ ۶۰ - ۷۰ درصدی به نظر من قابلیت ادامه ندارد. این‌ سیاست‌های ارزی در سالیان قبل هم تکرار شده و  شکست خورده است و  دوباره بازار آزاد و بازار نیما به هم نزدیک شدند، چرا که  صنعت تا حدی تحمل دارد، بعد از آن دیگر قابلیت ادامه ندارد. فکر می‌کنم این اثر خیلی مثبتی روی صنعت پتروشیمی دارد و باز هم برداشت من این است که نرخ خوراک هم در امسال و سال آتی  افزایشی نداشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24