Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدت اعمال حق تقدم از ۲ ماه به یک ماه و زمان حراج حق تقدم‌های استفاده نشده به ۱۵ روز کاهش یافت.

جزئیات کاهش زمان فرآیند افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات

بورس24 : مدت اعمال حق تقدم از ۲ ماه به یک ماه و زمان حراج حق تقدم‌های استفاده نشده به ۱۵ روز کاهش یافت.

وحید روشن قلب، مدیر نظارت بر بازارهای اولیه در خصوص به خبرنگار بورس24 گفت: در مورد افزایش سرمایه، قبلا یک دوره ۶۰ روزه برای اعمال حق تقدم و یک دوره ۳۰ روزه فروش حق تقدم داشتیم.

وی گفت: در حال حاضر، براساس تغییراتی که در قانون تامین مالی تولید و زیر ساخت‌ها تصویب شده ، دوره ۶۰ روزه به ۳۰ روز کاهش پیدا کرده است.

روشن قلب گفت: از ابتدای سال گذشته الکترونیکی شدن استفاده از حق تقدم را ایجاد کرده‌ایم و برای شرکت‌هایی که افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات داشتند، الزامی شد. قبل از آن شرکت‌ها باید برگه‌های حق تقدم را پست می‌کردند. الان با فرآیند اصلاح الکترونیک حق تقدم‌ها بلافاصله پس از شروع دوره استفاده از حق تقدم سهامداران در جریان حق تقدم‌شان قرار می‌گیرند و می‌توانند از همان روز برای واریز سهام، اقدام کنند و دیگر نیازی به دوره ۶۰ روزه نیست و ما توانستیم که این فرآیند را با اصلاح قانون اصلاح کنیم که دوره انجام افزایش سرمایه از محل آورده نقدی مطالبات کوتاه‌تر باشد.

وی گفت: مشوق مالیاتی برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته که قبلا در قوانین بودجه سنواتی می‌آمد الان در این قانون دائمی شد و همه شرکت‌هایی که افزایش سرمایه از محل سود انباشته می‌دهند به اندازه افزایش سرمایه‌ای که می‌دهند از سود سال گذشته‌شان معافیت مالیاتی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

مدیر نظارت بر بازار های اولیه گفت: به شرکت‌هایی که افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم می‌دهند به اندازه آن افزایش سرمایه‌ای که از این محل داده‌اند ، معافیت مالیاتی تعلق می‌گیرد.

روشن قلب گفت: در سال ۱۴۰۲ ، ۶۷ شرکت فرآیند افزایش سرمایه از محل آورده نقدی مطالبات را داشته‌اند، به طور میانگین سالانه ۷۰ تا ۸۰ شرکت افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات در سال‌های گذشته داشته‌اند که این بند هم باعث می‌شود که شرکت‌ها زودتر به منابع حاصل از افزایش سرمایه برسند و این فرآیند برای سهامداران هم کوتاه می‌شود و هر دو گروه از این فرآیند منتفع می‌شوند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24