Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

در مجموع باید گفت، روزهای پرخبری در پیش است. اما اینکه این اخبار بتواند دامنه مثبتی را ایجاد کند، مشخص نیست. باز هم تاکید می‌کنیم، بازار برای حرکت رو به جلو و گذر از این روزهای تلخ و کدر، نیاز به محرک‌های قوی دارد که در حال حاضر هیچ‌یک دیده نمی‌شود. این محرک‌ها در 3 دسته طبقه‌بندی می‌شوند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 24 اردیبهشت 1403

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار یکشنبه برای سیزدهمین روز متوالی بواسطه ضعف طرف خریدار با گام‌های کاهشی و متزلزل آغاز کرد. ضمن اینکه اخبار منتشر شده جلسه شنبه شب مدیران بازار سرمایه با سازمان برنامه و بودجه هم چندان به مذاقش خوش نیامده بود و به شدت از ناحیه تصمیمات مجلس درخصوص بند "س" مربوط به مباحث مالیاتی نگران بود. البته با رسیدن اخبار مثبت از مجلس و برداشته شدن ریسک تحمیل مالیات مضاعف، برای دقایقی سمت تقاضا کمی بهتر شد اما از آنجا که دیگر انگیزه‌ای برای حرکت رو به جلو نمانده و خریداران رفتار محتاطانه‌ای دارند، باز هم این سمت عرضه بود که دست برتر را داشت و هر چه از دقایق ابتدایی بازار دورتر شد، فشار فروش بیشتر و بیشتر شد و لذا شاخص کل با یک افت تلخ 15 هزار واحدی دیگر وارد منطقه حمایتی 2.180 - 2.200 هزار واحدی شد ! ارزش معاملات با رشد نزدیک به 20 درصدی به کانال 4 همت نزدیک شد و رقمی بالغ بر 200 میلیارد تومان پول از چرخه بازار خارج شد. واقعا نمی‌دانیم این کابوس چه زمانی به پایان می‌رسد. متاسفانه حس ناامیدی در بند بند وجود فعالان بازار و حس بی‌خیالی از صدر تا ذیل دست‌اندرکاران اقتصادی رخنه کرده و بطور کل با بازاری رکودی و طاقت‌فرسا مواجهیم.

در حالی به روزهای پایانی اردیبهشت نزدیک می‌شویم که به غیر از دو سه روز نخست این ماه، آب و هوای بازار ابری و همراه با رعد و برق‌های پراکنده بوده و خبری از آفتاب و هوای گرم بهاری نیست. از امروز تا پایان اردیبهشت تنها 8 روز عادی و 6 روز کاری باقی مانده است. در این روزها مهمترین محور خبرها، تحولات کدال و گزارش‌های 12 ماهه به ویژه در روزهای 30 و 31 اردیبهشت است. از آنجا که در صورت مالی برخی از شرکت‌ها افت مجدد حاشیه سود بواسطه افزایش هزینه‌های تحمیلی و کاهش استفاده انرژی (بواسطه قرار گرفتن در فصل سرما) دیده می‌شود، بازار کمی نگران گسترش این موضوع به بنگاه‌های بزرگ است. به هر جهت بازار در این شرایط رفتار جسورانه‌ای نخواهد داشت و فعلا فضای گزارش‌دهی و تحولات کدال را دنبال خواهد کرد.

اما در حوزه سیاسی، به نظر روزهای پرخبری در پیش است. از موضوع جنگ یا آتش‌بس در غزه گرفته تا زمزمه‌هایی درخصوص مذاکرات منطقه‌ای بین ایران و آمریکا ! البته خبر دوم کمی عجیب و غیر قابل باور است؛ چراکه با روحیه و تفکری که در تیم سیاسی دولت فعلی می‌بینیم، خیلی به این موضوع امیدوار نیستیم اما به هر جهت دنیای سیاست را نمی‌توان تحلیل کرد و ممکن است به یکباره اتفاقات جدیدی رخ دهد. حتی برخی از بازگشایی برخی لاین‌های بانکهای عربی برای جابجایی پول خبر می‌دهند ! شاید حرکت خزنده رو به پائین دلار آزاد هم در همین راستا باشد.

در حوزه اقتصادی، بازار همچنان دنبال‌کننده تحولات نرخ نیماست و البته اخبار نرخ بهره و اظهارات بامنظور یا بی‌منظور آقای داود منظور را دنبال می‌کند. او شنبه شب در جلسه با مدیران بازار سرمایه گفت، از بازار سرمایه انتظار داریم که در همین ابتدای سال ۲۵۴ همت برای ما تامین مالی کند ! گویا رئیس سازمان برنامه و بودجه نمی‌داند که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24