Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی جم پیلن با حضور بیش از ۹۰درصدی سهامداران برگزار شد.

تقسیم سود ۲۴۳۰۰ ریالی در مجمع جم پیلن

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی جم پیلن با حضور بیش از ۹۰درصدی سهامداران برگزار شد.

مجمع جم پیلن به ازای هر سهم ۲۴۳۰۰ ریال سود تقسیم کرد.

رضا گنجی مدیر عامل شرکت گفت: در سال گذشته  شرکت توانسته ۲۲درصد بیش از بودجه مصوب از سایر منابع خوراک تأمین کند، یکی از مشکلات جم پیلن، بالا بودن قیمت خوراک مایع ناشی از بالا بودن قیمت نفت و عدم اعطای تخفیف به پتروشیمی جم است که در نتیجه در سال‌های اخیر منجر به زیانده شدن کوره‌های مایع پتروشیمی جم به عنوان منبع اصلی تأمین پروپیلن شده است. البته با برخی تدابیر اتخاذ شده در پتروشیمی جم، روند تأمین خوراک از جم به رغم اورهال در قیاس با سال گذشته مناسب بوده و حدود ۸درصد متوسط تن به روز افزایش داشته است.

وی افزود:  شرکت سومین اورهال خود را در سال ۴۰۲,  انجام داد که ۴۵ روز طول کشید و در پایان پاییز ۱۴۰۲ تمام شد.

وی با اشاره به تولید این شرکت گفت: سهم جم پیلن از بازار پلی پروپیلن کل کشور ۲۶درصد است و توانستیم دو گرید جدید  گرید تخصصی EP۴۱۳۰N و گرید تخصصی EP۵۴۸U را تولید کنیم.

وی ادامه داد: کاهش دوره برنامه تولید از ۳ ماه به حدود ۵۰ روز برای پاسخگویی منعطف‌تر به تقاضای بازار، استراتژی شرکت در سال ۱۴۰۲ بوده است.

گنجی گفت: عدم صادرات به دلیل محدودیت صادرات با توجه به کمبود داخلی و همچنین عدم توجیه پذیری اقتصادی ناشی از وضع عوارض و قیمت بالاتر محصول در بازار داخل بوده است.

مدیر عامل جم پیلن گفت: دلایل قیمت بالاتر فروش جم پیلن در مقایسه با رقبا عبارت است از تمرکز ویژه بر نیاز مشتری برای تولید برخی گریدهای خاص مانند HP525J و RP120I، جهت‌گیری مناسب برای ادامه عرضه و حضور در بازار در ایام تعمیرات اساسی در آبان و آذرماه و همچنین افزایش سهم تولید و عرضه گریدهایی که دارای حاشیه سود و رقابت مناسب‌تری هستند.

به گفته وی، پیگیری درخصوص افزایش تولید کوره‌های مایع پتروشیمی جم، پیگیری تخفیف خوراک مایع برای پتروشیمی جم و تعامل با پتروشیمی جم و اجرای فازهای پروژه خالص‌سازی خوراک برای تسهیل تخلیه خوراک از سایر منابع از برنامه‌های کوتاه‌مدت جم پیلن است.

گنجی افزود: شرکت در میان‌مدت، برنامه بررسی تأمین خوراک را از طریق انعقاد قرارداد با پروژه‌های فعال و در دست اجرا در کشور با پیشرفت فیزیکی بالا و انجام مطالعات فرصت‌یابی برای سرمایه‌گذاری در صنایع پایین‌دستی براساس راهبردهای تعیین شده در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: همچنین سرمایه‌گذاری در طرح PDH-PP توسعه پلیمر کنگان با هدف تأمین کسری خوراک و سرمایه‌گذاری توسعه‌ای شرکت در زنجیره ارزش پروپیلن از برنامه‌های بلندمدت پتروشیمی جم پیلن است همچنین طرح سرمایه‌گذاری در پروژه PDH-PP کنگان در هیأت مدیره تصویب و روز گذشته تفاهنامه‌ای میان شرکت پتروشیمی جم پیلن و شرکت پتروشیمی جم منعقد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24