Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توکا ریل با حضور بیش از  75 درصد سهامداران امروز برگزار شد.

مجمع «توریل» 25 تومان سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توکا ریل با حضور بیش از  75 درصد سهامداران امروز برگزار شد.

این مجمع به ازای هر سهم 25 تومان سود نقدی تقسیم کرد.

از نکات مهمی که در طول جلسه به آن اشاره شد،  به شرح زیر است:

*شرکت طرح توسعه هایی برای خرید لوکوموتیو و واگن های جدید دارد .

*رتبه اول بهره وری در شاخص واگن کشور را دارد .

*شرکت مجوزی گرفته است از وزارت صمت که بتواند در کنار تولید داخلی بخشی از نیازهای خودش را از خارج وارد کند که برای شرکت صرفه اقتصادی خواهد داشت .

* سال گذشته ، ضریب آماده به کاری واگن‌ های شرکت تا سقف ۹۵ درصد رشد داشته است .

*مبلغی را بابت ذخیره گرفته شده است، که اگر نمی گرفتم 110 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم ، اما با گرفتن ذخیره 55 درصد رشد را ثبت کردیم .

* شرکت می خواهد وارد بازار حمل ترانزیت بشود.

*شرکت در نظر دارد تا به  راه‌ اندازی دفتری در خارج از کشور بپردازد و همچنین می خواهد به ساخت یک ساختمان اداری اقدام کند و از اهداف دیگر شرکت، مذاکره با طرف خارجی برای واردات ۸۰ دستگاه لوکوموتیو است.

*تجدید ارزیابی برای شرکت امکان ندارد زیرا باید کل گروه فولاد مبارکه تجدید داشته باشد .

*سهم شرکت در سال گذشته، از کل بار ریلی کشور برابر با ۱۵ درصد و از کل بار معدنی  ۲۸ درصد بوده است.

* صنعت دچار مشکل است و سودآوری در صنعت سخت است ولی باز هم ما در رنکینگ این صنعت اول از همه هستیم .

*توکا ریل بابت مطالباتش زمینی در کاشان را گرفت و زمینی هم در تهران پارس به توکاریل داده شد که زمین مشائی بود و تلاش برای تفکیک زمین است تا سند گرفته شود که بخشی از این زمین بایر است . در ضمن پرونده بین توکا ریل و اداره آب اصفهان و کاشان برای گرفتن مجوز بهره‌ برداری چاه آب  زمین کاشان در حال پیگیری است .

* نرخ حق دسترسی در قبال این است که اگر واگن روی ریل باشد که با نیروی کشش و تعمیرات جمع می شود و 672 تومان است که 78 درصد آن به راه اهن جمهوری اسلامی داده می شود و بقیه برای حق مالکانه است و سود ارزیابی می شود و حق مالکانه نیز 160 تومان است .

خبر تکمیلی...

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توکاریل با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.

مدیر عامل این شرکت در مجمع گفت : شرکت در سال گذشته با توجه به چالش هایی که داشت مثل پایین بودن سرعت سیر و افزایش حق دسترسی به شبکه ریلی اما توانست سود ۱۱۰ درصدی ایجاد کند که  مبلغی از این سود بابت ذخیره گرفته شده است که با گرفتن ذخیره ما سود 55 درصدی را ثبت کردیم .

او گفت : صنعت دچار مشکل است و سودآوری در صنعت سخت است ولی باز هم ما در رنکینگ این صنعت اول از همه هستیم و رتبه اول بهره وری در شاخص واگن کشور را داریم .

او در ارتباط با طرح های توسعه شرکت گفت : شرکت طرح توسعه هایی برای خرید لوکوموتیو و واگن های جدید دارد . شرکت مجوزی از وزارت صمت گرفته است که بتواند در کنار تولید داخلی بخشی از نیازهای خودش را از خارج وارد کند که برای شرکت صرفه اقتصادی خواهد داشت . او اضافه کرد : شرکت در برنامه دارد تا به فروش زمین کاشان و ساختمان شیرین (واحد اداری) بپردازد تا بتواند از ان برای طرح های توسعه ای، استفاده کند.

مدیر عامل توریل گفت : سهم شرکت در سال گذشته، از کل بار ریلی کشور برابر با ۱۵ درصد و از کل بار معدنی  ۲۸ درصد بوده است. او افزود : ، شرکت در سال گذشته ، تناژ حملی خود را به عدد ۶.۵۵۳ هزار تن رسیده است که در سال 1401 این عدد 2.828 هزار تن بوده است و این عدد برای راه آهن حمل و نقل در سال گذشته ۲.۶۸۷ هزار تن بوده است.

او گفت : سال گذشته ضریب آماده به کاری واگن‌ ها تا سقف ۹۵ درصد رشد داشته است.

او در ارتباط با برنامه های شرکت گفت : توریل می خواهد وارد بازار حمل ترانزیت بشود. همچنین، شرکت در نظر دارد تا به راه‌ اندازی دفتری در خارج از کشور بپردازد و همچنین می خواهد به ساخت یک ساختمان اداری اقدام کند و از اهداف دیگر شرکت، مذاکره با طرف خارجی برای واردات ۸۰ دستگاه لوکوموتیو است.

مدیر عامل در ارتباط با دو زمینی که برای سهامداران سوال بود، این چنین گفت:  توکا ریل بابت مطالباتش زمینی در کاشان را گرفت و زمینی هم در تهرانپارس به توکاریل داده شد که زمین مشائی بود و تلاش برای تفکیک زمین است تا سند گرفته شود که بخشی از این زمین بایر است . در ضمن پرونده بین توکا ریل و اداره آب اصفهان و کاشان برای گرفتن مجوز بهره‌ برداری چاه آب  زمین کاشان در حال پیگیری است .

او گفت : توکاکشش طبق قانون کل مراحل و مصوباتش انجام شد و مزایده عمومی آن نیز انجام شده بود و یک شرکت کننده داشت که در مفاد قرارداد ما به نتیجه نرسیدیم و به صرفه و صلاح شرکت نبود که ما نیز فعلا برای فروش دست نگه داشتیم .

مدیرعامل توکاریل گفت : تعداد پرسنل شرکت برای ان در حال زیاد شدن است که در سال 1401 ما فقط راهبری فولاد صبا را داشتیم ولی در سال 1402 راهبیر فولاد مبارکه نیز به ان اضافه شد ، امسال نیز راهبری فولاد سنگان به شرکت اضافه شده است و ما مجبور به اضافه کردن پرسنل بیشتر هستیم .

او گفت : نرخ حق دسترسی در قبال این است که اگر واگن روی ریل باشد که با نیروی کشش و تعمیرات جمع می شود و 672 تومان است که 78 درصد آن به راه آهن جمهوری اسلامی داده می شود و بقیه برای حق مالکانه است و سود ارزیابی می شود و حق مالکانه نیز 160 تومان است.

در انتهای جلسه مجمع ، توریل به ازای هر سهم 25 تومان سود تقسیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24