Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

به گزارش کدال نگر بورس 24، شرکت سیمان لار سبزوار در خصوص بند 18 گزارش حسابرس و بازرس قانونی در مورد عدم رعایت الزامات دستورالعمل حاکمیت شرکتی شفاف سازی کرد.

"سبزوا" شفاف سازی کرد

به گزارش کدال نگر بورس24 ، شرکت سیمان لار سبزوار در خصوص بند 18 گزارش حسابرس و بازرس قانونی در مورد عدم رعایت الزامات دستورالعمل حاکمیت شرکتی اظهار داشت: مفاد بند سه مبنی بر "استقرار ساز و کار و تحقق اصول حاکمیت شرکتی در شرکتهای فرعی و مستندسازی سازو کارهای مناسب جهت دستیابی به اصناف ماده ۳ " در سال مالی جاری در شرکت اصلی و فرعی از طریق تشکیل کمیته حسابرسی مطابق منشور حسابرسی مصوب سازمان بورس اوراق بهادار به نحوی که اکثریت اعضای آن افراد مستقل و همچنین رئیس کمیته حسابرسی در شرکت اصلی عضو مالی غیر موظف حثیت مدیره است برقرار شده است. همچنین اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل شرکتهای قرمی توسط کمیته انتصابات شرکت اصلی ارزیابی و انتخاب شده اند و برای تصمیم نهایی و انتصاب آنها به هیئت مدیره شرکت اصلی ارجاع شده است. در این مورد اکثریت مدیران شرکت فرعی توسط کمیته انتصابات و نظارت و نظر نهایی هیئت مدیره شرکت اصلی در دوره تصدی هیئت مدیره جدید در شرکت اصلی تغییر داده شده اند.


مفاد بند چهار مبنی بر "ارائه اقرار نامه ای مبنی بر رعایت شرایط یاد شده ماده چهار" در شرکت اصلی و فرعی در سال مالی جاری مطابق با الزامات حاکمیت شرکتی رعایت گردیده است و از مدیران شرکت فرعی و همچنین اعضای هیئت مدیره شرکت اصلی اقرار نامه اخذ و در اختیار کمیته انتصابات شرکت اصلی قرار گرفته است.


مفاد بند هشت مبنی بر "هیات مدیره باید اقدامات لازم را جهت استقرار سازوکارهای کنترل داخلی اثربخش به منظور اطمینان بخشی معقول از حفاظت از دارایی ها و منابع شرکت در برابر تلاف، تقلب و سوء استفاده تحقق کارایی و اثربخشی عملیات شرکت کیفیت گزارشگری مالی و غیر مالی و رعایت قوانین و مقررات برقرار نماید. همچنین واحد حسابرسی داخلی را به طور مستقل و تحت نظارت خود مطابق با ضوابط و مقررات سازمان، تشکیل و مورد ارزیابی قرار دهد." در سال مالی جاری با تشکیل کمیته حسابرسی که از افرادی توامند با اکثریتی مستقل و زیر نظر هیئت مدیره تشکیل شده و همچنین برقراری واحد حسابرسی داخلی و تهیه گزارشات مربوطه از جمله پیگیری مصوبات هیئت مدیره به ارکان شرکت یا عدم رعایت کنترل های داخلی و ارائه آنها به کمیته حسابرسی و ارجاع موردی آنها به هیئت مدیره مفاد ماده فوق رعایت گردیده است.


مفاد ماده چهارده مبنی بر "ایجاد کمیته های حسابرسی کمیته انتصابات و کمیته ریسک " در سال مالی جاری همان طور که در بند قبل اشاره شد با استقرار و جذب افراد توانستند در کمیته حسابرسی، حضور رئیس کمیته که عضو مالی غیر موظف هیئت مدیره است، تشکیل کمیته انتصابات و پیشنهادات و ارزیابی مدیران شرکت فرعی و همچنین مدیران ارشد شرکت اصلی و ارجاع مصوبات این کمیته جهت تصمیم گیری نهایی به هیئت مدیره شرکت اصلی تشکیل کمیته ریسک و ارزیابی و بررسی ریسکهای موجود و ارجاع موردی مصوبات آن به هیئت مدیره برای ارزیابی و تصمیم گیری رعایت گردیده است.

 مفاد ماده پانزده مبنی بر "هیات مدیره باید فرایندی را مستقر کند که بر اساس آن هر ساله اثربخشی هیات مدیره و مدیر عامل، کمیته های تخصصی هیات مدیره و همچنین امضای هیات مدیره ذیربط در شرکتهای فرعی و وابسته را ارزیابی کند تمامی این ارزیابی ها باید به نحو مناسبی مستند سازی شوند و نتایج آن در یک سرفصل جداگانه در گزارش فعالیت هیات مدیره منعکس و در مجمع عمومی عادی ارائه شود." در سال مالی جاری همانطور که در بندهای قبلی اشاره گردید کمیته های تخصصی شرکت گزارشات و مصوبات خود را به هیئت مدیره شرکت ارائه می کند ضمن اینکه در گزارش فعالیت سال آینده این مورد به تفصیل شرح داده خواهد شد.


مفاد ماده بیست و هشت مبنی بر "در کلیه ناشران ثبت شده تملک سهام شرکت اصلی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم توسط شرکت های فرعی گروه ممنوع است ناشران مشمول این ماده، باید ترتیبی اتخاذ کنند تا ظرف مدت یکسال از تاریخ تصویب این دستور العمل، نسبت به واگذاری سهام اقدام شود "همچنان به دلیل اینکه بخشی از سهامدارن شرکت اصلی که در زمان پذیره نویسی اقدام به خرید سهام کرده اند(قبل از انجام معاملات شرکت در تابلوی بورس و تاکنون برای احراز هویت و انتقال سهام خود به کد بورسی منحصر به فرد خود اقدامی نکرده اند. در کد شرکت سنجش سهام سیمان سبزوار (شرکت فرعی به صورت امانی باقی مانده و تا زمان مراجعه ایشان و احراز هویت آنها امکان انتقال آن وجود ندارد. بنابراین این بند همچنان به دلیلی که شرح داده شد رعایت نگردیده است.

مفاد بند سی و هفت مبنی بر "افشای رویه های حاکمیت شرکتی و ساختار آن "در سال مالی جاری به طور کامل رعایت گردیده و در سایت شرکت قابل روئیت است.

مفاد بند سی و نه مبنی بر "شرکت باید با رویکرد توسعه پایدار و ایجاد سازوکاری برای سنجش و ارزیایی توان ایجاد ارزش در کوتاه مدت و بلند مدت اطلاعات لازم در زمینه مسائل مالی اقتصادی زیست محیطی و اجتماعی را در پایگاه اینترنتی خود ارائه نماید. همچنین شرکت باید در گزارش تفسیری و گزارش فعالیت هیات مدیره خود در یک سرفصل مشخص به طور جداگانه تحت عنوان گزارش پایداری به افشای مخارج صورت گرفته در این خصوص بپردازد و در مجمع عمومی عادی به صاحبان سهام ارائه نماید "در گزارشات مالی پیش رو و همچنین گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام به طور کامل رعایت خواهد شد.

مفاد ماده چهل مبنی بر" افشای گزارش پایداری در پایگاه اینترنتی" در سال مالی جاری رعایت و در پایگاه اینترنتی شرکت درج و قابل رویت است.سبزواسبزواسبزوا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24