Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

علی بیگ زاده مدیرعامل گروه مالی شهر: قیمت جهانی طلا رشد قابل توجهی داشته و احتمالاً اصلاحاتی در این حوزه به وجود خواهد آمد. با توجه به این شرایط، توصیه می‌شود که حدود یک چهارم از پرتفوی سرمایه‌گذاری در طلا یا صندوق‌های طلا قرار گیرد.

امسال در چه بازاری سرمایه گذاری کنیم؟

بورس24 : تحولات اقتصادی جهانی و ایران در سال‌های اخیر، با ورود به دوره‌ای از افزایش نرخ بهره و رشد قیمت طلا، سرمایه‌گذاران را به مواقعی از تصمیم‌گیری پر از تعادل و دقت می‌کشاند. این شرایط به چالش‌های جدیدی در زمینه سرمایه‌گذاری‌ها و بورس اشاره می‌کنند، که در آینده ممکن است نیازمند تصمیم‌گیری‌های استراتژیک تر شوند.

علی بیگ زاده مدیرعامل گروه مالی شهر در گفت و گو با بورس24 در خصوص ارزیابی روند سال گذشته و اتفاقات شروع 1403 گفت: بحث افزایش نرخ بهره که در کشور و اقتصاد جهانی رخ داده، بسیار حائز اهمیت بوده و امسال هم تقریباً شاهد ادامه این روند هستیم.

وی افزود:  این افزایش نرخ بهره، با توجه به موضوع تورم و تورم انتظاری، بیشتر بوده و نرخ بازده بدون ریسک را در کشور افزایش داده و موجب افزایش سطح  توقعات و انتظارات سرمایه‌گذاران از بورس شده است.

مدیرعامل گروه مالی شهر ادامه داد: احتمال دارد که بعضی از صنایع توانایی برآورده کردن انتظارات را داشته باشند، در حالی که گروهی دیگر قادر به انجام نباشند و ناچار به عقب‌نشینی شوند. این شرایط پیش‌بینی می‌شود که ادامه داشته باشند و احتمالاً برخی از صنایع به دلیل تغییرات قیمت‌ها، قدرت خرید و عوامل دیگر، با رکود مواجه شوند.

بیگ زاده در خصوص ساختار یک پرتفوی مناسب از دارایی ها اظهار داشت: قیمت جهانی طلا رشد قابل توجهی داشته و احتمالاً اصلاحاتی در این حوزه به وجود خواهد آمد. با توجه به این شرایط، توصیه می‌شود که حدود یک چهارم از پرتفوی سرمایه‌گذاری در طلا یا صندوق‌های طلا قرار گیرد.

وی تصریح کرد: حدود 30 تا 40 درصد از سرمایه می‌تواند در اوراق بهادار و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری شود، تا از فرصت‌های موجود استفاده شود. در عین حال، سرمایه‌گذاران نیاز دارند تا به بازار سهام هم توجه کنند، به شرطی که ریسک‌ها کاهش یابند و وضعیت بازار مناسب باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24