Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

​​​​​​​رضا‌درخشان‌ فر، مدیر عامل شرکت ترنج گفت: بازار‌ سرمایه مهم‌ترین نقش را در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» دارد...

مدیر عامل‌ ترنج: بازار‌ سرمایه مهم‌ ترین بستر مشارکت مردم برای جهش تولید است

بورس24 : رضا‌ درخشان‌ فر، مدیر عامل شرکت ترنج گفت: بازار‌ سرمایه مهم‌ترین نقش را در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» دارد.

رضا درخشان‌فر، مدیر عامل شرکت مشاور‌ سرمایه‌گذاری ترنج، گفت: بازار‌ سرمایه بهترین بستر برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ است چراکه بازار‌سرمایه ابزارهای لازم را هم برای جهش تولید و هم مشارکت مردم دارد. مهم‌ترین نقش بازار‌سرمایه در جهش تولید، تامین مالی چه در مبالغ کلان با انتشار انواع اوراق صکوک و چه در مبالغ خرد با تامین‌مالی جمعی است.

این‌ کارشناس ارشد بازار‌سرمایه، افزود: بازار‌سرمایه مهم‌ترین بستر برای مشارکت مردم در جهش‌تولید است، انتشار انواع اوراق صکوک تامین‌مالی و افزایش‌ سرمایه‌ شرکت‌ها راه‌هایی است که مردم به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم می‌توانند در تولید مشارکت کنند.

مدیرعامل شرکت ترنج، تاکید کرد: مهم‌ترین ابزار غیر‌مستقیم بازار‌سرمایه که همه مردم بدون نیاز به دانش بورسی می‌توانند از طریق آن در فعالیت بنگاه‌های اقتصادی مشارکت کنند: «صندوق‌های سرمایه‌گذاری» است. 

رضا درخشان‌فر، ادامه داد: مردم می‌توانند با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های درآمد‌ثابت و دریافت سود ۲۵ الی ۲۹‌درصد سالانه در پروژه‌های تامین‌مالی و با سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی در فعالیت اقتصادی شرکت‌های بورسی مشارکت کنند.

این‌ کارشناس ارشد بازار‌سرمایه، افزود: حمایت دولت و مجلس از بازار‌سرمایه می‌تواند در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» تعیین کننده باشد، در سال ۱۴۰۲ برخی تصمیمات مانند افزایش نرخ بهره بانکی، پول را از بازار‌سرمایه به‌عنوان یک بازار‌مولد به سمت بازارهای دیگر هدایت کرد. برای تحقق شعار سال جدید به نظر می‌رسد این روند باید معکوس شود و جریان نقدینگی از طلا، ارز، خودرو و… به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی هدایت شود.

درخشان‌فر، افزود: یک اقدام مهم‌ دیگر برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» تسهیل صدور مجوز کسب و کار‌ها است، اگر موانع و زمان صدور مجوزها به حداقل برسد هم شرکت‌های موجود توسعه پیدا می‌کنند و هم مردم و سرمایه‌گذاران با تاسیس بنگاه‌های اقتصادی جدید به جهش تولید کمک می‌کنند.

مدیرعامل ترنج، ادامه داد: شرکت مشاور‌ سرمایه‌گذاری ترنج سال گذشته بیش از ۱۰ پروژه تامین‌مالی برای تولید انجام داد که در سال ۱۴۰۳ با‌حمایت سازمان بورس پروژ‌ه‌های تامین‌مالی خود برای جهش تولید را افزایش خواهد داد.

رضا درخشان‌فر در پایان افزود: صندوق درآمد‌ثابت افران که مهم‌ترین بازوی تامین‌مالی شرکت ترنج است سال گذشته بیشترین تعداد سرمایه‌ گذار حقیقی را داشت که در سال ۱۴۰۳ نیز این روند برای افزایش مشارکت مردم در تولید ادامه خواهد داشت. 

منبع خبر: روابط عمومی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24