Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24 : شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با نماد «وهور» در حالی در ماه جاری به مجمع می رود که اخبار امیدوارکننده و مثبتی برای سهامداران به ویژه در خصوص افزایش نرخ برق دارد. محمدتقی بابایی مدیرعامل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور در گفت‌وگو با بورس 24 ضمن تشریح برخی از مشکلات نیروگاه‌های بخش خصوصی درباره آخرین سودهای شناسایی شده توسط این شرکت سخن گفت.

مدیرعامل «وهور»: به کاهش فاصله قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی امیدواریم

بورس24 : شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با نماد «وهور» در حالی در ماه جاری به مجمع می رود که اخبار امیدوارکننده و مثبتی برای سهامداران به ویژه در خصوص افزایش نرخ برق دارد.

محمدتقی بابایی مدیرعامل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور در گفتوگو با بورس24 ضمن تشریح برخی از مشکلات نیروگاههای بخش خصوصی درباره آخرین سودهای شناسایی شده توسط این شرکت سخن گفت.

نائب رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق در پاسخ به این پرسش که برآورد شما از تغییر نرخ خرید برق از سوی دولت و همچنین سود نرخ سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها در سال 1403 چیست؟، تصریح کرد: یکی از مشکلات نیروگاه‌های بخش خصوصی، الزام به فروش محصول تولیدی به وزارت نیرو است و قیمت خرید برق را نیز هیئت تنظیم مقررات منتخب وزارت نیرو تعیین می‌کند و به علت محدودیت‌های موجود در بودجه بخش برق کشور، پرداخت مطالبات را نیز به موقع انجام نمی‌دهد و موجب شده است میزان مطالبات نیروگاه‌ها از این وزارت‌خانه به رقم سرسام‌آور 100 هزار میلیارد تومان برسد.

او ادامه داد: سال‌هاست که به دلیل تعیین دستوری قیمت برق از سوی دولت، فشار‌های زیادی به بخش خصوصی وارد شده و متاسفانه تاکنون اقدام سازنده‌ای در این خصوص صورت نگرفته است. این در حالی است که از نظر ما، کشف قیمت واقعی برق و افزایش نرخ سالانه آن بر مبنای نرخ تورم یک امر اجتناب‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: بنابراین افزایش این نرخ در سال 1403، تابع عوامل فراوانی خواهد بود و نمی‌توان حدس دقیقی زد؛ ولی امیدواریم که فاصله قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی کاهش یابد. زیرا وزارت نیرو اگر می‌خواهد نیروگاه‌های بخش خصوصی کماکان تولید انرژی داشته باشند و قطعی برق پیش نیاید، باید درباره افزایش نرخ خرید و همچنین شتاب در پرداخت مطالبات بخش خصوصی، اقدامی سازنده انجام دهد.

برنامه شرکت برای سود حاصل از فروش سهام نیروگاه جاسک چیست؟

در ادامه از بابایی پرسیدیم که وهور از محل واگذاری سهام شرکت مولد نیروگاهی جاسک بیش از 500 میلیارد تومان سود شناسایی کرده است. آیا وجه ناشی از این معامله را دریافت کرده‌اید؟ و چه برنامه‌ای برای این مبلغ دارید؟ آیا قرار است سود حاصله در مجمع تقسیم شود؟ که او در این خصوص اظهار داشت: در پروژه نیروگاه جاسک، شرکت پترو امید آسیا به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه هلدینگ مدیریت سرمایه‌گذاری امید و سهام‌دار عمده هلدینگ مدیریت انرژی امید تابان هور، تمایل داشت که نیروگاه را خریداری کند و بر اساس بررسی‌های به عمل آمده به این نتیجه رسیدیم که فروش نیروگاه می‌تواند منافع بیشتری برای سهام‌داران محترم داشته باشد که جزییات آن از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی شده است.

وی افزود: در حال حاضر، مدیران حقوقی دو طرف در حال تنظیم قرارداد با قیمت کارشناسی 1043 میلیارد تومان می‌باشند که پس از امضا، حدود 300 میلیارد تومان به صورت نقد به حساب شرکت واریز خواهد شد. البته به دلیل این‌که گزارش کارشناس رسمی در تاریخ 30 آذر ماه اعلام شد و نامه‌های مربوطه در تاریخ‌های 5 و 9 دی ماه به دست ما رسید و بر اساس نظر نهاد نظارتی بورس، نتوانستیم درآمد را در سال 1402 شناسایی کنیم.

او تاکید کرد: همچنین با توجه به این‌که سود شناسایی شده حاصل از فروش سرمایه‌گذاری بوده، بر اساس استاندارهای حسابداری این مبلغ قابل تقسیم نمی‌باشد؛ اما با توجه به نوع فعالیت شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور، تمام منابع مالی شرکت صرف پیشبرد پروژه‌ها خواهد شد و سود حاصل از فروش سهام شرکت جاسک نیز در پروژه سیرجان یا پروژه‌های در دست اقدام دیگر، هزینه می‌شود که با هزینه این مبلغ در پروژه‌های نیروگاهی و کسب درآمد، منافع آن نصیب سهام‌داران خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24