Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

نهاد صنفی پتروشیمی ها: قصد داریم مطالبات اوره سازان از دولت را با خوراک پتروشیمی ها و دارایی های قابل واگذاری دولت تهاتر کنیم

اوره؛ تنها کالایی که از سال 98 تا کنون تغییر قیمت نداشته است

بورس24 : فریبرز کریمایی قائم مقام انجمن  صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی درخصوص مطالبات اوره سازان از دولت به خبرنگار بورس24 گفت: کماکان موضوع پیگیری مطالبات اوره‌سازان که به رقم قابل توجهی هم رسیده است در دستور کار جدی ما با دولت است و  اخیرا جلساتی را با مجموعه معاونت اول نهاد ریاست جمهوری داشته‌ایم و آنجا یک توافقات اولیه‌ای شد و از ما خواستند که با هماهنگی وزرات جهاد  پیش نویس مصوبه‌ای را برای هیئت دولت برای نحوه تسویه و تهاتر این مطالبات آماده کنیم.

وی افزود: ما با شرکت خدمات حمایتی به نمایندگی از وزرات جهاد جلساتی را برگزار کردیم و پیش نویسی را تقریبا نهایی کردیم.  در این پیش نویس چند  نکته وجود دارد، یکی اینکه از ما خواسته شده بود به طور مشخص عدد و رقم نحوه تهاتر یا تسویه را مشخص کنیم، یعنی میزان مطالبات چقدر و از چه محلی باشد.

کریمایی گفت: در نظر داریم  که بخشی از آن از محل خوراک پتروشیمی‌ها باشد و  بخشی از آن هم از طریق واگذاری دارایی‌های قابل واگذاری دولت باشد. عدد مطالبات حدودا ۳۷ همت تا پایان سال ۱۴۰۱ نهایی شده است و این مطالبات در سال ۱۴۰۲ افزوده خواهد شد. ما  باید  جلوی رشد تصاعدی این مطالبات را بگیریم.

قائم مقام نهاد صنفی پتروشیمی ها گفت: الان قیمت هر کیلو کود اوره را حدود ۸۰۰ تومان تحویل می‌دهیم و  با قیمت ۳ هزار تومان تحویل کشاورز می‌شود. تنها کالایی که به جرات می‌توانم بگویم از سال ۹۸ تا به حال تغییر قیمت نداده اوره است. حتی در اساسی‌ترین کالاها  مانند بنزین، گندم، روغن و ذرت هم تغییر داشته‌ایم.

کریمایی افزود:️ اولین و مشخص‌‌ترین پیشنهاد ما برای پرداخت بدهی در ادامه این روند افزایش حصه نقدی بود، این حصه نقدی می‌بایستی حداقل به میزان قابل توجهی رشد کند که پیشنهاد ما ۵ هزار تومان بود یعنی در مقابل دریافت ۵ هزار تومان تحویل به شرکت خدمات حمایتی صورت بگیرد، تا این لحظه رقمی در همین  حدود  «کمی کمتر»مورد توافق  است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24