Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248

بورس 24: بانک پارسیان از معدود نماد های بانکی بوده که طی یک سال گذشته بیش از 104% بازدهی به سهامداران خود تقدیم کرده و عملا سرمایه مالکان را از حیث تورم و کاهش ارزش حفظ کرده است.

پتانسیل های «وپارس» برای یک تجدید ارزیابی جذاب

بورس24 : بانک پارسیان از معدود نماد های بانکی بوده که طی یک سال گذشته بیش از 104% بازدهی به سهامداران خود تقدیم کرده  و عملا سرمایه مالکان را از حیث تورم و کاهش ارزش حفظ کرده است. به دنبال اصلاح این حرکت قدرتمند صعودی  ، در هفته های اخیر قیمت سهم به حوالی 150 تومان رسید که با توجه به گذشته چارت ، این منطقه به عنوان مستحکم ترین سطح حمایتی شناخته می شود و عملا فرصت سرمایه گذاری با ریسک بسیار پایینی را برای معامله گران ایجاد کرد.
تجربه ثابت کرده که در هنگام اصلاح قیمتی و نزدیک شدن سهم به سطوح معتبر حمایتی ، هر چه وضعیت بنیادی سهم بهتر باشد و بازار دیدگاه مثبت تری در خصوص سودآوری آن داشته باشد ، سرمایه گذاران عطش بیشتری برای ورود به سهم داشته و برگشت قیمت و آغاز موج صعودی جدید قبل از لمس سطح حمایتی و در قیمت های بالاتر از آن اتفاق می افتد. داستان "وپارس" نیز بدین گونه بوده و در اصلاح اخیر ، سرمایه گذاران بازار فرصت را غنیمت شمردند و قبل از رسیدن به منطقه 150 تومان ، سهم را در حوالی 160 تومان جمع کردند. پس از آن نیز سهم حرکت صعودی خود به سمت 200 تومان را استارت زده و تاکنون ارزش سرمایه مالکان را بیش از 28% رشد داده است.  در حال حاضر نیز ، سهم به کف الگوی کانال کوتاه مدتی رسیده و پیش بینی می شود که در حرکت بعدی با عبور از سطح 200 تومان به به حوالی 220 تومان برسد.
1

تجدید ارزیابی که عملکرد بانک را زیر و رو می کند
تجدید ارزیابی دارایی ها با هدف بهبود کیفیت گزارشات مالی و همچنین شناسایی ارزش ایجاد شده در اثر تورم بحث داغ این روز های بازار سرمایه و علی الخصوص صنعت بانکی کشور است ؛ چرا که در سنوات گذشته ، بانک ها حجم عظیمی از منابع خود را به سمت بازار ملک هدایت کرده و همین امر ارزش افزوده ای بالایی در دل این شرکت ها ایجاد کرده است. با نگاهی به لیست بلند بالای دارایی های مشهود افشا شده بانک پارسیان در مهر 1400 در می یابیم که این غول مالی در بحث تجدید ارزیابی دارایی ها حرف های زیادی برای گفتن داشته و در صورت شناسایی ثروت انباشته شده ناشی از افزایش ارزش املاک ، صورت های مالی بانک عملا زیر و رو خواهند شد.
 شایان ذکر است که در صورت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ، اساسی ترین نسبت عملکرد شرکت یعنی کفایت سرمایه در وضعیت به مراتب بهتری نسبت به قبل قرار خواهد گرفت که این امر نوید بخش گسترش فعالیت های عملیاتی و سودآوری بانک است.
دیتای مندرج در گزارش آذر 1402 گویای آن است که کادر مدیریتی بانک ظرف یک سال گذشته در جذب سپرده های مردم عملکرد موفقی داشته و توانسته مانده حساب سپرده های مشتریان را با جامپ سنگین 52 همتی به بیش از 263 هزار میلیارد تومان برساند. همانطور که می دانید ، میزان سپرده های در دسترس بانک یکی از اصلی ترین فاکتور های موثر بر قدرت تسهیلات دهی بانک بوده که با توانایی بانک در کسب درآمد از محل اعطای تسهیلات رابطه مستقیم دارد. در پی این رویداد مثبت ، شاهد آن هستیم که مهمترین مجرای درآمدی بیزینس یعنی درآمد اعطای تسهیلات ، نسبت به دوره 9 ماهه مقایسه ای ، رشدی 2 همتی را ثبت کرده و به حوالی 12 هزار میلیارد تومان رسیده است.

خخ
در انتهای آذر 1402 ، مجموع سپرده های گذاری "وپارس" نزد سایر بانک ها تقریبا 45 هزار میلیارد تومان محاسبه شده که بخش اعظم آن ، 43.2 همت معادل 96% ، در قالب سپرده دیداری ارزی نگه داری می شود. اتخاذ چنین سیاستی خطر کاهش ارزش منابع بانک تا حد قابل قبولی کاهش داده است. گفتنی است که ظرف یک سال گذشته ، کادر مالی بانک توجه بیشتری به سرمایه گذاری در سهام داشته و ارزش سبد سهام خود را با 4.5 همت افزایش به حوالی 18 هزار میلیارد تومان رسانده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24