نشست خبری همکاران سیستم، روز شنبه، 2 دی ماه، با حضور حدود 20 نفر از خبرنگاران برگزار شد. در بخش ابتدای این نشست، محمدعزیزالهی مدیرعامل همکاران سیستم ضمن خوش آمد گویی به حضار، به معرفی همکاران سیستم و آخرین تجارب و دستاوردهای آن پرداخت.
عزیزالهی ارائه خود را با مرور وضعیت عملکردی همکاران سیستم آغاز کرد و گفت: خوشبختانه در مقایسه 6 ماه اول سال 1402 با 1401 ، شاهد رشد 100 درصدی در درآمد همکاران سیستم و رشد و توسعه کسبوکار شرکت بودهایم. امروز ما بیش از 107 هزار مشتری داریم که با همراهی آنها میتوانیم علاوه بر شناسایی نیازهای جدید کسبوکارها، بر اساس ظرفیت خود، با محصولات مختلف به بازار پاسخ دهیم.
مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه افزود: افتخار داریم که در میان 500 بنگاه برتر کشور، سهم قابل توجهی از صنابع کلیدی مانند پتروشیمی، قطعه سازی، سیمان، غذایی، توزیع و پخش و دارو، از محصولات همکاران سیستم استفاده میکنند. این موضوع، یک پیام مشخص با خود دارد: همکاران سیستم زمین بازی خود را تغییر داده، وارد پروژههای بزرگ شده است و در آنها حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
وی در ادامه، ضمن به معرفی کلی محصولات همکاران سیستم پرداخت و گفت: محصولات همکاران سیستم از طیف کسبوکارهای کوچک تا اصناف حرفهای و بزرگ بازار را پوشش میدهند و در بخشها و کارکردهای مختلف ارائه میشوند.
مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه به معرفی مهمترین محصولاتی که همکاران سیستم در دو سال اخیر به بازار ارائه کرده است پرداخت و گفت: یکی از استراتژیهای کلیدی ما، رهبری محصولی در بازار است که برای رسیدن به آن همواره سعی داریم در ارائه محصول به بازار حرف برای گفتن داشته باشیم و برای نیازهای شناسایی شده، راهحل ارائه دهیم.
او مدیریت ارتباطات سازمانی را یکی از جدیدترین محصولات همکاران سیستم معرفی کرد که عرضه آن رسما از رویداد باهم آغاز میشود و درمورد این محصول گفت: ما در ابتدای دهه 80، محصول اتوماسیون اداری را برای اولین بار به بازار عرضه کردیم که خارج از ERP یکپارچه همکاران سیستم ارائه میشد. در تمام این سالها، همیشه این درخواست از سمت بازار مطرح میشد که بتوانند اتوماسیون اداری را در کسبوکار خود تلفیق کنند و از مسیر ERP و یکپارچه با راهکاران قابل دسترسی باشد. امروز راهکار مدیریت ارتباطات سازمانی ما با رویکردی نوین و مدرن، برای رفع این نیاز طراحی شده و در همین نمایشگاه عرضه عمومی میشود. این محصول علاوه بر مکاتبات درون سازمانی، قابلیتهای دیگری نیز ارائه میدهد که در قالب ماژولهای مدیریت مستندات و تعاملات، در ادامه تکمیل خواهد شد.
عزیزالهی در ادامه، ضمن معرفی حوزه مدیریت کارخانه به عنوان یکی از بخشهای کلیدی هر ERP سازمانی، درمورد محصول جدید همکاران سیستم در این زمینه گفت: ما در تمام این سالها سعی داشتهایم صنعت به صنعت و ماژول به ماژول، این حوزه را پوشش دهیم و امروز سبد کارخانهای همکاران سیستم، با ارائه ماژول MRP کامل شده است. علاوه براین، سیستم تولید را ویژه صنایع پتروشیمی و تولید پیوسته نیز آماده کردهایم که در زمستان امسال عرضه میشود.
او تاکید کرد: تکمیل سبد کارخانهای، قدرت خوبی به همکاران سیستم میدهد تا بتواند با سرعت مناسب، به ایجاد ارزش برای کسبوکارها بپردازد و ضعفهای آنها در حوزه تولید را برطرف کند.
مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه، به اضافه شدن زنجیره تامین به عنوان محصولی مکمل برای سبد کارخانهای اشاره کرد و گفت: شرکتهای تولیدی و نیازمند تامین مواد اولیه، باید از فرایند سفارشگذاری دقیق برخوردار باشند تا هم زمان تولید خود را مدیریت کنند و هم هزینه و بهرهوری را بهبود بخشند. ماژول زنجیره تامین به این مهم کمک کرده و همزمان با رویداد باهم، به بازار عرضه میشود.
عزیزالهی به IOT به عنوان یکی از مصادیق صنعت چهارم که در حوزه تکنولوژی حرف زیادی برای گفتن دارد نیز اشاره کرد و گفت: همکاران سیستم تا امروز در حوزه ارائه نرمافزارهای پایه برای واحدهای مختلف سازمان، کارهای زیادی انجام داده است. ما در یک سال گذشته وارد عملیات تولید نیز شدهایم و قصد داریم این عملیات را برای مشتری ساده و راحت کنیم. با استفاده از اینترنت اشیای صنعتی، این امکان را برای کسبوکارها فراهم کردهایم تا با تبدیل اطلاعات فیزیکی تولید و ماشین آلات کارخانه به اطلاعات دیجیتال، جریان پیوسته اطلاعات داخل کارخانه را حفظ کنیم.
محمد عزیزالهی ارائه خود را با معرفی شرکت ابرآمد ادامه داد و گفت: ابرآمد با شناسایی یک فرصت جدی در بازار، فعالیت خود را آغاز کرد و تا امروز حدود 350 میلیارد سرمایهگذاری در آن صورت گرفته است. ابرآمد امروز بیش از 3000 مشتری دارد که از لحاظ امنیت و بهرهوری به آن اعتماد کردهاند. او از تکمیل دیتاسنتر ابرآمد خبر داد و گفت: در راستای ارائه یک راهحل امن و به صرفه برای مشتریان، دیتاسنتر ما با 60 رک و بهرهگیری از استانداردهای بالای امنیتی طراحی شده و در مراحل تکمیل نهایی هست. خوشبختانه طیف زیادی از محصولات در ابرآمد در حال طراحی است و امروز محصولاتی مانند دسکتاپ مجازی، فضای ابری، ماشین مجازی و پشتیبانی فعال هستند و به مشتری ارائه میشوند.
عزیزالهی ارائه خود را با رویکردهای آتی همکاران سیستم به پایان رساند و گفت: محصول، مهمترین نقطه سرمایهگذاری همکاران سیستم است. ما هم از نظر تکنولوژی و هم تخصص و شناسایی ظرفیتها، به طور جدی روی محصولات خود کار میکنیم و تحقیق و توسعه را در تمام مراحل درنظر داریم. ما محصولات را متناسب با نیازهای بازار شناسایی و تولید میکنیم و در نهایت به دنبال دریافت سهم غالب بازار و رهبری محصولی در آن هستیم.
او رابانش ابری را مهمترین استراتژی در رهبری محصولی همکاران سیستم معرفی کرد و افزود: سیاست اصلی ما در رهبری محصولی، ارائه محصولات مبتنی بر ابر است که در یک سال گذشته زمان قابل توجهی را برای طراحی محصولات نسل جدید همکاران سیستم با استفاده از تکنولوژی ابر، هوش مصنوعی و IOT صرف کردهایم. ما قصد داریم در کنار ارائه خدمات نرمافزاری به شکل SaaS، زیرساختهای مورد نیاز مشتریان در حوزه ابری را نیز از طریق فناوری رایانش ابری عرضه کنیم چون معتقدیم cloud در دنیای کسبوکار، عنصری بسیار تاثیرگذار است که به عنوان یک محرک جدی برای سازمانها، نگرش متفاوتی به مدل کسبوکارها ایجاد میکند.
عزیزالهی صحبتهای خود را با تاکید بر نقش سرمایههای انسانی در همکاران سیستم به پایان رساند و گفت: ما در حال حاضر 2000 نفر نیروی انسانی داریم که خلاقانه و نوآورانه، به نیازهای بازار پاسخ داده و برای آن ایجاد ارزش میکنند. بنابراین توجه به سرمایه انسانی، مراقبت از آن، توسعه و آموزش را جزو سیاستهای اصلی خود دانسته و به آن پایبند هستیم. وی در نهایت افزود: همه این سیاستها در جهت توسعه پایدار و با محوریت مشتری است. هر اقدام همکاران سیستم با نگاه به مشتری و بازار، نیازهای آنها و جهت حرکتی است که خواهند داشت تا محصولاتش منجر به حل مسئله مشتری و در نهایت ایجاد ارزش برای او شود.
بخش دوم این نشست به پرسش و پاسخ با خبرنگاران اختصاص داشت. در پنل پاسخگویی فرید فولادی، رئیس هیئت مدیره همکاران سیستم، مهدی امیری، نایب رئیس هیئت مدیره، محمد عزیزالهی مدیرعامل همکاران سیستم و محسن طلایی، عضو هیئت مدیره و معاونت توسعه محصول همکاران سیستم حضور داشتند و به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.
فرید فولادی در پاسخ به بازارهایی که همکاران سیستم در سه سال آینده به دنیال آنهاست، گفت: اولین حوزه مورد توجه ما زیرساخت ابری است. ما در حوزه رایانش ابری دیگر محدود به نرمافزار نیستیم و انتظار داریم سازمانها، نیازمندیهای IT خود را به ما بسپارند. فولادی از هوش مصنوعی به عنوان دومین حوزه مورد تمرکز همکاران سیستم نام برد و گفت: هوش مصنوعی آینده متفاوتی را برای سازمانها رقم خواهد زد و اثرگذاری جدی برای کسبوکارها دارد که امیدواریم بتوانیم در این حوزه، از اولین ارائهدهندگان راهکارهای هوشمند در کشور باشیم. صنعت 4 حوزه دیگری بود که فولادی از آن نام برد و گفت: اداره خطوط تولید سازمانها به شکل هوشمند، نیازمندی دیگر کسبوکارهای تولیدی در سالهای آتی است که برای شرکتهای کوچک و بزرگ، برنامههای زیادی داریم.
محسن طلایی نیز در پاسخ به نحوه سرمایهگذاری همکاران سیستم در حوزه هوش مصنوعی گفت: هوش مصنوعی مهمترین حوزه استراتژیک همکاران سیستم در آینده است که ما برای آن تیم داخلی قدرتمندی را آماده کردهایم. اما مثل همیشه، بازار را رصد کرده و از پتانسیلهای موجود، حمایت و استفاده میکنیم.
این نشست با توضیحاتی در خصوص رویداد «باهم» توسط محمد عزیزاللهی پایان یافت. او ضمن معرفی این رویداد، گفت: باهم یک مفهوم در همکاران سیستم است که با هدف به اشتراکگذاری دستاوردها و ایدههای محصولی همکاران سیستم با بازار و مشتریان و دریافت بازخورد از آنها برگزار میشود. ما در باهم سعی داریم در یک محیط تعاملی و درکنار یکدیگر، به تفکر و نوآوری بپردازیم و در این مهم، پذیرای همه بازار هستیم.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.