Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

رئیس اداره مبارزه با پولشویی بانک‌ دی گفت: بر همین اساس بانک ها جهت تعیین تکلیف سپرده های مازاد مشتریان در قالب پیامک  درخواست داشتند تا...

شرح داستان پیامک بانک ها درباره تعیین تکلیف سپرده های مازاد

بورس24 : با توجه به ابلاغیه بانک مرکزی ج.ا.ا، هر بانک مجاز به افتتاح حساب و نگهداری بیش از یک حساب قرض‌ الحسنه پس‌ انداز و یک سپرده سرمایه‌ گذاری کوتاه‌ مدت برای هر شخص حقیقی نیست.

بر همین اساس بانک ها جهت تعیین تکلیف سپردا های مازاد مشتریان در قالب پیامک  درخواست داشتند تا مشتریان  به تعیین تکلیف سپرده های خود اقدام کنند.  بانک‌دی نیز در راستای این ابلاغیه بانک مرکزی روز گذشته طی پیامکی از مشتریان خود خواست تا جهت تعیین تکلیف حسابهای خود به شعب بانک مراجعه نمایند.

رئیس اداره مبارزه با پولشویی بانک‌ دی در خصوص پیامک اخیر بانک¬ها به مشتریان از جمله پیامک بانک دی به خبرنگار بورس24 گفت: پیامک در راستای رعایت الزامات بانک مرکزی پیرامون اطلاع رسانی برای تعیین تکلیف حسابهای مشتریانی که تعداد حساب آنها از حدود مقرر در دستورالعمل بانک مرکزی فراتر بوده، ارسال شده و رعایت این دستورالعمل مشمول همه بانک ها می باشد. 

وی گفت: بانک مرکزی  «دستورالعمل ناظر بر الزامات افتتاح و نگهداری حسابهای سپرده ریالی و صدور کارتهای پرداخت در مؤسسات اعتباری» را در خرداد ماه سال جاری به شبکه بانکی ابلاغ نموده که در چارچوب «دستورالعمل اجرایی شناسایی و تعیین تکلیف حسابهای مطالبه نشده و مازاد ریالی» مصوب سال 1396 شورای پول و اعتبار می-باشد.

استاد علی گفت: بر اساس این دستورالعمل هر مشتری حقیقی در هر موسسه اعتباری مجاز به افتتاح و نگهداری یک حساب قرض الحسنه پس انداز انفرادی و یک حساب قرض الحسنه پس اندار مشترک، یک حساب قرض الحسنه جاری انفرادی و یک حساب قرض الحسنه جاری مشترک و یک حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت انفرادی و یک حساب کوتاه مدت مشترک می باشد. بر همین اساس بانک ها ملزم به اطلاع رسانی به مشتریان خود ظرف مهلت شش ماهه هستند تا نسبت به تعیین تکلیف حساب مازاد خود اقدام نمایند.

به گفته وی، این درخواست و اطلاع رسانی به مشتریان از سوی سایر بانک ها نیز در راستای رعایت الزامات صدرالذکر صورت گرفته است.

وی گفت: در این فرایند هیچ یک از مشتریان در بحث منابع و سپرده خود نزد بانک دچار مشکل نگردیده و فقط بحث مدیریت تعداد حساب های مشتریان در میان می‌ باشد. خاطر نشان می‌ گردد در چارچوب این اعلان در هنگام مراجعه مشتریان انتقال وجوه حساب مازاد به یکی از حساب‌ های وی نزد همان بانک با تایید آنان صورت می‌ گیرد.

لازم به ذکر است حساب‌ های با وضعیت تجاری مشمول تعداد مجاز حساب در دستورالعمل یاد شده، نمی باشند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24