Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مسعود ابراهیمی، معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان در نشست خبری گفت: رویکرد جدیدی که در سازمان تجاری سازی دنبال می شود این است که به جای توسعه ساختارسازی راغب هستیم کار را از طریق شرکای بخش خصوصی که حرفه ای تر هستند انجام دهیم و آن را توسعه دهیم.

توسعه فعالیت های جهاد دانشگاهی با شرکای بخش خصوصی

بورس24 : مسعود ابراهیمی، معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: رویکرد جدیدی که در سازمان تجاری سازی دنبال می شود این است که به جای توسعه ساختارسازی راغب هستیم کار را از طریق شرکای بخش خصوصی که حرفه ای تر هستند انجام دهیم و آن را توسعه دهیم.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد این موضوع یکی از مجموعه کارهایی است که به نتیجه آن به لحاظ افزایش دانش فنی و نگاه ویژه به زیست بوم کشور امیدوار هستیم. امیدواریم بتوان هم افزایی زیادی بین دو مجموعه صورت گیرد.

محمد صادق انصاری، معاون راهبری پارک‌ها و مراکز رشد و توسعه کسب و کار سازمان تجاری‌سازی در ادامه این نشست تصریح کرد: در راستای سیاستهای جدید جهاد دانشگاهی، بحث تجاری سازی دستاورد فناوری با اولویت پژوهشگران جهاد و مجموعه شرکت‌هایی که در ساختارهای نوآوری مستقر هستند، به عنوان یک اولویت مطرح شده اند.

وی تصریح کرد: حداکثر ۲۰ درصد درآمد جهاد از بودجه‌های ملی و ۸۰ درصد اعتبارات جهاد به صورت خودگردان تامین می‌شود، به واسطه همین موضوع، در دوره مدیرت جدید چه در جهاد و چه در سازمان، نگاه ویژه به تعامل و ارتباط با بخش خصوصی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و مالی می‌شود.

انصاری عنوان کرد: امروز شاهد انعقاد تفاهمنامه با مجموعه هم‌آفرین با موضوع سرمایه‌گذاری جمعی هستیم. به طور کلی، جهاد دانشگاهی در ٧ صندوق سهامدار است؛ لذا برای طرح‌های داخلی جهاد و همچنین برای طرح‌های شرکت‌ها و یا هسته‌هایی که در ساختارهای نوآوری هستند، این اقدام و تفاهم‌نامه بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی

سید سیاوش میرحسینی، مدیر سکوی هم آفرین نیز در این مراسم با بیان اینکه با معاونت تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی مذاکراتی در راستای تامین مالی جمعی و جذب سرمایه‌های خرد افراد صورت گرفته است، گفت: هدف از این مذاکرات و همکاری‌ها این است که بتوان در قالب تامین مالی جمعی، سرمایه‌های خرد را به سمت و سوی تولید، حوزه‌های صنعتی و شرکت‌هایی که فناوری محور و دانش بنیان هستند، سرازیر کرد.

وی افزود: هدف از این تفاهم‌نامه، بهره‌مندی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی به عنوان یک سازمان بزرگ که بخشی از بار توسعه دانش بنیان و فناوری محور را در کشور پیش می‌برد، است تا در حوزه تامین سرمایه به یک هم افزایی برسیم.

میرحسینی عنوان کرد: ضرورت دارد جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از بازوهای توسعه فناوری کشور طرحهایی که واجد شرایط تامین مالی جمعی هستند را معرفی کرده و ما با استفاده از ابزار تامین مالی جمعی، بخشی از سرمایه اولیه آنها را تامین کنیم.

مدیر سکوی هم آفرین اظهار داشت: با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی در حوزه ضمانت‌نامه و صندوق‌ها، میتواند خدمات جانبی به فعالان حوزه تولید ارائه داده و مسیر را برای آنها هموارتر کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24