Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر عامل ملی شیمی کشاورز در بازدید سهامداران شملی از این کارخانه اظهار داشت...

مدیر عامل ملی شیمی کشاورز: قیمت گذاری ها بر اساس میزان سود انجام می شود

بورس24مدیر عامل ملی شیمی کشاورز در بازدید سهامداران اعلام کرد: شملی مجتمع امحاء پسماند را ایجاد کرده با توجه به انحصاری بودن این بازار، سود قابل توجهی از این سرمایه گذاری ایجاد خواهد شد. 

توسعه خرده فروشی

امروز دوشنبه (۲۲ابان) سهامداران شملی در ملی شیمی کشاورز حضور پیدا کرده تا در بازدیدی با روند تولید محصولات این کارخانه آشنا شوند.
یاد آور می شود، امروز و همزمان با این بازدید نیز شرکت ملی شیمی کشاورز از تاسیس شرکت سهامی خاص «توسعه نهاده کشورزی پایدار ایرانیان» به منظور راه اندازی توسعه و خرده فروشی مدرن خبر داد.

بر همین اساس اعلام شد، شرکت مذکور در مالکیت 100 درصدی شملی است. از سویی دیگر و با توجه به افزایش نیاز غذایی در سطح جهانی، هوش و تکنولوژی در حوزه گیاهی به کمک آمده و شملی نیز درصدد بوده تا این نیاز را با تولید مواد اولیه نگهدارنده و غذایی گیاهی مرتفع سازد.

البته ملی شیمی کشاورز، قدیمی ترین تولید کننده سموم دفع آفات گیاهی از نوع خانگی و صنعتی است و احداث ۱۰ هزار و ۲۰۰ متر مربع انبار از مزیت های این شرکت به شمار می رود. 

سودسازی پسماند

در این بازدید و با تاکید بر سوالات سهامداران، محسن عسگری مدیرعامل ملی شیمی کشاورز اظهار داشت: واحد امحاء شملی با بهره‌مندی از مدرن ترین کوره های سوزنده مواد را بازیافت کرده تا آلایندگی محیط زیست را کاهش دهد.

بر همین اساس ورود به مدیریت پسماند از آخرین اقدامات شملی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی بوده است؛ به نحوی که در پارس جنوبی، مجتمع مدیریتی پسماند را تأسیس کرده است. 

مجتمع این پروژه در فاز یک عسلویه واقع شده و  مراحل اخذ مجوز دومین شرکت پسماند این مجموعه در استان خوزستان به منظور احداث، طی شد. یادآور می شود؛ استان خوزستان اولین استان در حوزه پسماندهای خطرناک به شمار می رود.

برای تاسیس مجتمع سوم پسماند نیز برنامه ریزی انجام شده به طوری که سه استان زنجان، قزوین و البرز مد نظر است.

چگونگی خروج از زیان

در این بازدید عسگری با اشاره به چگونگی خرید شملی، روند توسعه و ایجاد سود ادامه داد: این شرکت در سال ۸۵ دارای زیان انباشته ۱۶ میلیاردی بوده و از تابلوی معاملات بورس خارج شد.

در سال ۹۴ هلدینگ سپهر آرمان این شرکت را در حالی خریداری کرده که سهم‌ بازار کمتر از نیم درصدی داشت.

شملی از تاسیس یک شرکت سهامی خاص با نام توسعه نهاده کشورزی پایدار ایرانیان به منظور راه‌اندازی توسعه و خرده‌فروشی مدرن خبر داد و مالکیت ۱۰۰درصدی در این شرکت دارد.

اکنون شملی ۵۰ نوع کود در حوزه تغذیه گیاهان و ۱۲۹ نوع محصول دیگر را فارغ از بسته بندی، تولید و صادر می کند. بر همین اساس و برای توسعه شبکه فروش نیز فروشگاه زنجیره ای و خرده فروشی مدرن نیز تأسیس شد.

همچنین محصولات این کارخانه با فرمولاسیون گوناگون تولید می شود. از سویی دیگر شملی تنها تولید کننده بطری آلومینیومی یکپارچه  در خاورمیانه  بوده و سهم بازار شملی در محصول سموم کشاورزی، حدود ۱۸درصد است.

رویکرد دانش بنیانی

در این بازدید و در پاسخ به سهامداران شملی اعلام شد: شرکت شیمی کاوان از دیگر شرکت‌های زیرمجموعه ملی شیمی کشاورز در حوزه دانش بنیان است که حوزه آن کشاورزی نیست. 

برنامه ای تدوین شده تا شرکت دیگری در حوزه خرده‌فروشی مدرن نهاده کشاورزی ایجاد شود که در واقع توزیع نهاده‌های کشاورزی حوزه فعالیت شرکت خواهد بود زیرا نسبت به تولید، سودآوری بیشتری دارد.

در خصوص سوال سهامداران به منظور نرخ گذاری محصولات نیز اعلام شد:قیمت گذاری ها بر اساس میزان سود انجام می شود.
همچنین ارز تخصصی شملی به نوعی مانده موثر است. البته برنامه درآمد زایی از پسماند بر اساس نوع و نرخ متفاوت است.

بازار انحصاری پسماند

مدیر عامل شملی و تاکید سهامداران این شرکت به منظور شفافیت بیشتر فعالیت حوزه پسماند پاسخ داد: مدیریت پسماند بر مبنای ارزش افزوده است.

عسگری گفت: این بازار تا سه سال آینده همچنان انحصاری بوده و رقابتی نمی شود. بر همین اساس این مجتمع تولیدی درصدد واقعی شدن سود بر مبنای برخی برنامه های ارزی است‌. همچنین پروژه روغن ادتیو با ظرفیت ۳ تن در روز تا اوایل سال آینده راه‌اندازی می‌شود. 

عسگری در ادامه و با تاکید بر بازگشت محصولات صادراتی از روسیه گفت: این برگشت به فساد و یا بی کیفیتی محصولات مرتبط نبود. البته محصولات شملی در آمریکا نیز مصرف کننده داشته و تولیدات این شرکت بالاترین کیفیت را دارد. قابل ذکر است؛ سرمایه‌ گذاری شملی بر بازیافت متمرکز شده و در مسیر اورهال تمام واحدهای شملی قرار دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24