Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

منصور ساعی: تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی در جای‌ جای شهر تهران را که بنگرید، همه یک‌ صدا به...

در تلویزیون و تبلیغات شهری از «تولید» خبری نیست

منصور ساعی: تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی در جای‌ جای شهر تهران را که بنگرید، همه یک‌ صدا به تبلیغ فروش و تخفیف کالاهای فروشگاه‌ها و شهرخریدهایی می‌پردازند که نسبتی با «تولید» ندارند و تنها «مصرف» را تبلیغ می‌کنند. با ادعای ارزانی، تخفیف و قسطی‌کردن کالاها بدون چک و ضامن و حتی دادن وام و تسهیلات، به صورت اغواگرانه‌ای به تهییج و ترغیب شهروندان برای خرید می‌ پردازند. 

تلویزیون، رادیو، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی در جای‌جای شهر تهران را که بنگرید، همه یک‌صدا به تبلیغ فروش و تخفیف کالاهای فروشگاه‌ها و شهرخریدهایی می‌پردازند که نسبتی با «تولید» ندارند و تنها «مصرف» را تبلیغ می‌ کنند.

با ادعای ارزانی، تخفیف و قسطی‌کردن کالاها بدون چک و ضامن و حتی دادن وام و تسهیلات، به صورت اغواگرانه‌ای به تهییج و ترغیب شهروندان برای خرید می‌ پردازند.

23

در این شهر خریدها خبری از تولید کنندگان نیست، نه غرفه‌ای دارند و نه جایی برای معرفی خود و کالاهای خود و نه فضایی برای ایجاد تعامل و ارتباط با مشتریان. اینجا تنها «واسطه‌ ها» با دراختیار گرفتن فضاهای وسیع حکمران بازارند و قیمت و کیفیت را تعیین می‌ کنند، مردم را ترغیب می‌ کنند و از بازیگر و افراد مشهور برای اعتباریابی فروشگاه و کالاها بهره می‌ گیرند.

یکی در راه تهران است و آن یکی سال‌هاست در تهران خیمه زده است. سؤال این است که چگونه در سال مهار تورم و رشد تولید، این‌چنین این واسطه‌ها در عرصه تبلیغات شهری و حتی رسانه‌هایی نظیر تلویزیون و رادیو جولان می‌ دهند؟

چرا سیاست رسانه‌ای صداوسیما و شهرداری تهران این‌قدر با سیاست‌های تنظیم‌شده دولت ناهمخوان و ناهمنواست که به جای اینکه صدا و رسانه شرکت‌های تولیدی و نوآور و باکیفیت بی‌ صدا و بی‌ رسانه باشند، به صدای واسطه‌گرانی تبدیل شده‌ اند که با بدهکار کردن (فروش قسطی با سودهای بالا) مردم بخش اعظم سرمایه‌ های آنها را به سوی خود جذب کنند و غیر مستقیم با تقویت رکود تولید، به توسعه بازار کالاهای بی‌ کیفیت و گران دامن بزنند.

این سیاست رسانه‌ای ضد تولید باکیفیت است و به جای رشد تولید به خاموشی بیشتر چراغ تولید و تعطیلی کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی معتبر و تقویت شرکت‌های دارای تولیدات بی‌کیفیت و توسعه تولید پنهان می‌انجامد؛ زیرا واسطه‌گران بیشتر به سود فروش می‌اندیشند نه کیفیت و پاسخ‌گویی و مسئولیت‌ پذیری. به نظر می‌ رسد که نگاه درآمدزایی حداکثری از محل تبلیغات، صداوسیما و رسانه‌ های شهری را به سمت شرکت‌ ها و افراد واسطه‌ گر‌ سوق داده است که تنها به خلق ثروت از بحران رکود و تورم می‌ اندیشند.                                             

بیشتر شرکت‌ های تولیدی به دلیل گرانی و قیمت‌های سرسام‌ آور تبلیغات در رادیو و تلویزیون و حتی بیلبوردهای شهری، بودجه و رغبت کافی برای معرفی کالاها و خدمات خود ندارند و این‌ چنین فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی به عرصه خودنمایی و سودسازی واسطه‌ گران تبدیل می‌ شود.

سیاست «رشد تولید و مهار تورم» نه تنها نیازمند یک انسجام در سیاست‌ ها و برنامه‌ های حمایتی، اجرائی و رسانه‌ ای است، بلکه نیازمند یک نظارت دقیق از سوی نهادهای نظارتی و رسانه‌ های رسمی است که تا چه میزان فعالیت‌ ها و برنامه‌ های اجرائی آنها با سیاست کلان همخوان یا ناهمخوان است. 

منبع خبر: شرق

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24