Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بازار این هفته را در حالی پیش می‌بریم که معامله‌گران و سهامداران کماکان نگاه جدی به تحولات غزه و اخبار پیرامونی آن دارند. از طرف دیگر مهلت انتشار گزارش‌های 6 ماهه رو به اتمام است و برای امروز ترافیک سنگین صورت‌های مالی میان دوره‌ای را خواهیم داشت. و رویداد مهم سوم، جلسه شورای رقابت بر سر تغییر سیاست قیمت‌گذاری دستوری درخصوص صنعت خودرو است که نتیجه آن برای بازار بااهمیت خواهد بود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 30 مهر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری مهر می‌رویم که اولین ماه پائیز برای بازار خوش‌یُمن نبود. شاخص کل در ارتفاع دو میلیون و 121 هزار واحدی آغاز کرد و پس از سقوط بیش از 100 هزار واحدی در ابتدای اَبَرکانال دو میلیونی قرار گرفت. تصور ما این بود که بازار در مهر ماه شرایط باثبات‌تری داشته باشد و در دهه پایانی این ماه به کمک چند گزارش 6 ماهه فضای بهتری را در پیش بگیرد. اما درگیری جدی میان حماس و اسرائیل و نگرانی از بابت گسترش یافتن و تبعات آن، تمام محاسبات را بر هم زد و تا به این جای کار بازار روزهای سختی را پشت سر گذاشته است. در بازار دیروز فضا در دقایق ابتدایی به سود سهامداران بود اما با گذر از نیمه نخست و روشن شدن ضعف در حجم معاملات به مرور عرضه‌های بیشتری راهی میدان شد و در نهایت شاخص کل با رشد ناچیز 0.07 درصدی به کار خود خاتمه داد. تداوم خروج نقدینگی در کنار افت مجدد ارزش معاملات نشان می‌دهد که هنوز انگیزه کافی برای تغییر مسیر بازار ایجاد نشده است.

بازار این هفته را در حالی پیش می‌بریم که معامله‌گران و سهامداران کماکان نگاه جدی به تحولات غزه و اخبار پیرامونی آن دارند. از طرف دیگر مهلت انتشار گزارش‌های 6 ماهه رو به اتمام است و برای امروز ترافیک سنگین صورت‌های مالی میان دوره‌ای را خواهیم داشت. و رویداد مهم سوم، جلسه شورای رقابت بر سر تغییر سیاست قیمت‌گذاری دستوری درخصوص صنعت خودرو است که نتیجه آن برای بازار بااهمیت خواهد بود. بنابراین برای هفته پیش رو تمرکز بازار روی 3 محور غزه، کدال و اخبار شورای رقابت خواهد بود.

در حوزه سیاسی، با توجه به اتفاقات هفته گذشته، به نظر جامعه جهانی و طرف‌های درگیر به سمت کاهش تنش‌ها گام بر خواهند داشت و فضا می‌تواند کمی آرام شود. اما در حوزه کدال و گزارش‌های میان دوره‌ای باید گفت که شرکت‌ها در یکی از بی‌سابقه‌ترین رفتار‌های مالی، انتشار گزارش‌ها را به دو روز پایانی مهر موکول کردند و از این ناحیه فشار عجیبی به بازار وارد کردند. جالب اینکه در سنوات گذشته حدود 20 تا 25 درصد شرکت‌ها گزارش‌های خود را تا هفته سوم ماه منتشر می‌نمودند و نهایتا 75 درصد ناشرین ارائه گزارش‌ها را به هفته پایانی موکول می‌نمودند اما چشم‌پوشی سازمان و نهاد ناظر نسبت به اعتراض سهامداران و فعالین بازار باعث شد تا ناشرین از سر لج‌بازی یا بی‌تفاوتی ارائه گزارش‌ها را دقیقا به 2 روز پایانی ماه موکول نمایند !!

بارها و بارها به این موضوع اشاره شده که بازار برای تغییر مسیر نیاز به اعتمادسازی دارد اما متاسفانه همه ارکان دقیقا به سمتی پیش می‌روند که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24