Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

روزهای پایانی هفته را در حالی پیش می‌بریم که احتمالا از امروز تا جمعه شب، گزارش‌های بیشتری راهی کدال شود و لذا بازار شنبه با چشمانی بازتر و با در دست داشتن اطلاعاتی قوی‌تر از وضعیت بنیادی شرکت‌ها پا به میدان خواهد گذاشت و فقط باید امیدوار بود که خبر منفی از درگیری اسرائیل و حماس نرسد تا اثرات این گزارش‌ها از بین نرود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 26 مهر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم که بازار سه‌شنبه به دنبال اثراتی که از تحرکات مثبت دوشنبه گرفته بود و به کمک رسیدن گزارش 6 ماهه شرکت پایتخت‌نشین گروه پالایشی و چراغ سبز یکی از شرکت‌های فولادساز و البته فروکش تحولات سیاسی، با افزایش نسبی تقاضا و حرکت رو به جلو آغاز کرد اما با گذر از دقایق ابتدایی و عدم رشد حجم و ارزش معاملات، رفته‌رفته عطش خریداران فروکش کرد و لذا نیمه دوم بازار چندان جذاب و امیدوارکننده پیش نرفت. در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با رشد 13 هزار واحدی تا ارتفاع 2 میلیون و 31 هزار واحدی پیشروی کرد و در این مسیر شاخص هم‌وزن نیز همراه او شد. ارزش معاملات تقریبا در همان سطوح روز دوشنبه (کمتر از 4 همت) باقی ماند و رقمی بالغ بر 150 میلیارد تومان پول از بازار خارج شد. به نظر اگر بازار کمی از قید و بند ذهنی منفی آزاد شود، بتواند فضای بهتری را در پیش بگیرد.

در گزارش روز گذشته درخصوص اثرگذاری 4 صنعت بزرگ بازار یعنی خودرویی‌ها، بانکها، پالایشی‌ها و فلزی‌ها بحث شد و به این نکته اشاره شد که سازمان می‌تواند با فشار به بدنه دولت و تعامل با ناشرین، به بازار کمک کرده و فضا را تغییر دهد. حال می‌بینیم که رسیدن برخی اخبار و شایعات از گروه خودرویی و یک گزارش قوی از گروه پالایشی و فولادی در تقویت روحیه معامله‌گران تا حدودی موثر بوده است. باز هم تاکید می‌کنیم بازار برای فاصله گرفتن از بحران نیاز به شوک‌های اساسی (ترکیبی از اخبار مثبت و تزریق نقدینگی) دارد. یعنی دقیقا همین مسیری که آغاز شده، می‌بایست ادامه یابد و اخبار و شوک‌های قوی‌تری راهی بازار شود چراکه رشد 2 روز گذشته صرفا یک واکنش موقت در فضای نااطمینانی بوده و برای اعتمادسازی نیاز به تلاش‌های بیشتر و جدی‌تری داریم.

اما روزهای پایانی هفته را در حالی پیش می‌بریم که احتمالا از امروز تا جمعه شب، گزارش‌های بیشتری راهی کدال شود و لذا بازار شنبه با چشمانی بازتر و با در دست داشتن اطلاعاتی قوی‌تر از وضعیت بنیادی شرکت‌ها پا به میدان خواهد گذاشت و فقط باید امیدوار بود که خبر منفی از درگیری اسرائیل و حماس نرسد تا اثرات این گزارش‌ها از بین نرود. انتشار گزارش‌ها اگرچه موج‌آفرین نیست و نمی‌تواند مختصات جهش قیمتی را ترسیم کند اما دست‌کم کف قیمت‌ها را روشن می‌کند. طی روزهای اخیر به این نکته اشاره شد که به نظر گزارش‌های میان دوره‌ای اثرات متفاوتی در بازار داشته باشد. لذا در ادامه نگاهی مجدد به دسته‌بندی گزارش‌ها و اثرات آن خواهیم داشت.

دسته اول شرکت‌هایی هستند که گزارش‌هایی ضعیف‌تر از حد انتظار منتشر می‌کنند. در این حالت بازار نگاه به قیمت سهام آنها و نوسانات اخیر می‌کند. اگر افت قیمت متناسب با صورت‌های مالی 6 ماهه رخ داده باشد، تعادل برقرار می‌شود و اگر اصلاح قیمت کافی نبوده باشد، موج دیگر عرضه به سراغ او خواهد آمد. البته در شرایط فعلی معتقدیم تعداد چنین سهامی در بازار بسیار محدود است؛ به‌خصوص که با افت اخیر اکثر سهم‌ها چندین اتفاق منفی را هم پیشخور کرده‌ و P/E بازار به سطح 7 واحدی برابر با ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24