Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

هفته چهارم مهر را در حالی آغاز می‌کنیم که تا پایان ماه تنها 10 روز (8 روز کاری) باقی مانده و طبیعتا در این هفته باید انتشار گزارش‌های 6 ماهه را داشته باشیم. البته احتمالا تعداد زیادی از شرکت‌ها انتشار گزارش‌ها را به 5 روز پایانی یعنی از پنجشنبه تا دوشنبه آتی موکول کنند اما در 5 روز نخست هم برخی از ناشرین عملکرد نیمه نخست خود را راهی کدال خواهند کرد و لذا در عین نیم‌نگاه به اخبار جنگ و درگیری باید کمی هم نگاه به کدال و عملکرد شرکت‌ها داشت.

پیش‌بینی وضعیت بورس 22 مهر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه فضای نسبتا آرامی داشت؛ چراکه تا حدودی سایه جنگ از سر او برداشته شده بود و در همین راستا شاخص کل رشد اندکی (حدود 6 هزار واحد) را ثبت کرد و در ارتفاع دو میلیون و 20 هزار واحدی قرار گرفت. البته قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته و ترس و نگرانی نسبت به شعله‌ور شدن ماجرای اخیر مانعی برای رشد حجم و ارزش معاملات و عدم تزریق نقدینگی به بازار بود. در واقع اگرچه سایه جنگ تا حدودی از سر بازار برداشته شده اما هر آن ممکن است فضا تغییر کرده و پای کشور به وسط کشیده شود و لذا همین موضوع باعث شده تا بسیاری از فعالین بازار فعلا ایستادن و تماشاچی بودن را به خرید و حرکت رو به جلو ترجیح دهند.

فراموش نکنیم که هنوز هیچ چیز تمام نشده و سناریوهای سیاه و سفید برقرار است اما به هر جهت سخنرانی‌ها و اظهارات روزهای اخیر نشان می‌دهد که قرار نیست بنزینی در این آتش شعله‌ور شده ریخته شود. به‌نظر تنها گذر زمان و فرسایشی شدن اتفاقات اخیر است که می‌تواند بازار را نسبت به عدم درگیری کشور مطمئن کند. این خاصیت تحولات و اتفاقات سیاسی است که در گام نخست واکنش هیجانی و سنگین وارد می‌کند و با گذر زمان سرد می‌شود و اثرات چکشی اولیه را تعدیل می‌کند. به نظر در مقطع فعلی نوسانات نرخ ارز، نفت و طلا چراغ راهی برای میزان ریسک جنگ فعلی باشد و تا مادامی که جهشی در نرخ این موارد نداشته باشیم، ریسک بااهمیتی بازار را تهدید نکند.

اما کمی از فضای سیاسی فاصله بگیریم و به سراغ بازار و تحولات درونی آن برویم. به اندازه کافی در هفته‌ای که گذشت درگیر جنگ و حملات زمینی و هوایی فروشندگان بودیم. هفته چهارم مهر را در حالی آغاز می‌کنیم که تا پایان ماه تنها 10 روز (8 روز کاری) باقی مانده و طبیعتا در این هفته باید انتشار گزارش‌های 6 ماهه را داشته باشیم. البته احتمالا تعداد زیادی از شرکت‌ها انتشار گزارش‌ها را به 5 روز پایانی یعنی از پنجشنبه تا دوشنبه آتی موکول کنند اما در 5 روز نخست هم برخی از ناشرین عملکرد نیمه نخست خود را راهی کدال خواهند کرد و لذا در عین نیم‌نگاه به اخبار جنگ و درگیری باید کمی هم نگاه به کدال و عملکرد شرکت‌ها داشت.

به نظر عملکرد شرکت‌ها نمی‌تواند چندان ضعیف باشد. احتمالا سود بسیاری از شرکت‌ها (به غیر پالایشی‌ها و بانکها و برخی از سهم‌ها در صنایع کوچک) بواسطه قطعی‌های برق و رشد اندک در بهای تمام شده (مشروط به عدم شیطنت ناشرین) مقداری کمتر از فصل بهار باشد اما قطعا نسبت به دوره مشابه سال گذشته قوی‌تر و جذاب‌تر خواهد بود. در گزارش ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24