Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

حسین زاده گفت: طرحی به بانک مرکزی پیشنهاد داده ایم تا بر اساس آن، هزینه کارمزد وام های قرض الحسنه رسالت حذف شود.

بانک رسالت هزینه کارمزد تسهیلات را حذف می کند

بورس24 : حسین زاده گفت: طرحی به بانک مرکزی پیشنهاد داده ایم تا بر اساس آن، هزینه کارمزد وام های قرض الحسنه رسالت حذف شود.

محمد حسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با اشاره به بانکداری اسلامی و الکترونیکی شدن «وسالت» به بورس24 اظهار داشت: مراجع سنی و شیعه معتقد هستند که آنچه به عنوان زیاده بر قرض استفاده می شود شبه ربوی دارد.

وی در این زمینه ادامه داد: از آنجایی که بانک رسالت تبدیل شدن به بانک تمام الکترونیکی و اسلامی را خواهان است بنابراین 4 درصد کارمزد وام که اختلاف فتوایی در آن دیده می شود را حذف می کند.

حسین زاده از ارائه طرحی پیشنهادی به بانک مرکزی در خصوص چگونگی اخذ هزینه خدمات از مشتریان خبر داد و گفت: کارمزد خدمات شامل هزینه پیامک، استعلام است ولی کارمزد وام در قالب زیاده بر قرض محسوب می شود.

وی اظهار داشت: بانک قرض الحسنه رسالت کارمزد وام را از هزینه کارمزد خدمات تفکیک کرده تا از بابت وام، کارمزدی دریافت نشود. برهمین اساس روش اجرایی حذف کارمزد نیز وام به تصویب شورای فقهی بانک مرکزی رسیده تا در آینده ای نزدیک شکلی عملیاتی به خود گیرد.

حسین زاده با ذکر مثالی افزود: بانک قرض الحسنه رسالت به جای خرید کارت بانکی از شرکت های دیگر و ایجاد هزینه، از مشتریان خود هزینه کارمزد وام را اخذ می کند و به طور مستقیم هزینه کارت را به دست می آورد؛ در این شرایط مشتری مبلغی از بابت زیاده بر قرض تقبل نخواهد کرد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت تصریح کرد: این موضوع کاملا با سیاست های بانک مرکزی و اصول فقهی، مطابقت داشته زیرا مباحث شرعی و خدماتی را از یکدیگر تفکیک می کند.

به گزارش بورس24 ، درحال حاضر وسالت روزانه 6 میلیون تراکنش دارد و از سویی دیگر تمام  وام ها در این بانک به صورت غیرحضوری پرداخت می شود.

همچنین سال گذشته 2 میلیون سفته الکترونیک ثبت شده که حدود ۹۵درصد این سفته ها مربوط به وسالت است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24