Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

و در نهایت اشاره‌ای به بازار ارز داشته باشیم که زیر سایه جنگ کمی داغ و پُررونق شده و حتی روز گذشته رویت کانال 52 هزار تومانی برای دلار را داشتیم. البته دولت به کمک ابزار رسانه‌ و تزریق اخبار مثبت تلاش برای کنترل فضا و بازدارندگی خریداران دارد. خیلی از رشد دلار خشنود نمی‌شویم و معتقدیم که بازار سرمایه بواسطه عقب‌افتادگی جدی از سایر دارایی‌ها نیاز به یک گام افزایشی بدون حرکت دلار دارد. اما به هر جهت سفت شدن کف دلار و حتی رشد کوچک آن می‌تواند در تقویت روحیه معامله‌گران و فعالین بازار موثر باشد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 17 مهر 1402

 1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با قدم‌های لرزانِ خریداران و آرایش تهاجمی و حملات موشکی فروشندگان پا به میدان گذاشت و در یک روز تلخ دیگر، شاخص کل زیر یک بار روانی سنگین و عدم مدیریت بحران با سقوط بیش از 50 هزار واحدی تا ابتدای اَبَرکانال 2 میلیونی عقب نشست. نکته جالب ماجرا اینجاست که در بازار روز گذشته اکثر قریب به اتفاق سهام با افت‌های 5 تا 7 درصدی مواجه شدند اما در شاخص کل میزان افت تنها 2.5 درصد و در شاخص هم‌وزن کمی بیش از 3.5 درصد بود !!

در این روز حجم و ارزش معاملات بواسطه جمع‌آوری بخشی از صف‌های فروش با رشد بیش از 30 درصدی همراه شد و به 5.7 همت رسید اما رقمی بالغ بر 1.5 همت معادل 26 درصد از کل حجم معاملات توسط حقیقی‌ها از تالار شیشه‌ای خارج شد. این موضوع نشان می‌دهد که بسیاری از حقیقی‌ها و سهامداران خرد ریسک حضور در بازار را در سطوح حداکثری (فارغ از تحلیل درست یا اشتباه) می‌بینند و لذا در این فضایی که خبری از اعتماد و اطمینان‌سازی و تلاش برای کاهش نگرانی نیست، فرار را به قرار ترجیح داده‌اند.

به دولت، نهاد ناظر و بازیگران این روزهای بازار انتقادات زیادی وارد است. از عدم مدیریت صحیح بحران، بی‌تفاوتی صندوق‌های حمایتی، خروج نقدینگی از طریق پذیره‌نویسی شرکت‌ها و صندوق‌ها (در زمان قرار گرفتن بازار در رکود و پنیک) و عرضه‌های دستوری اردیبهشت ماه (سرکوب بازار)، عدم رسیدگی به پرونده افرادی که دسترسی به اطلاعات نهانی داشتند گرفته تا قیمت‌گذاری دستوری، دست‌درازی دولت به جیب شرکت‌ها و سهامداران و هزاران مورد دیگر. البته قدیمی‌ها بازار بارها با چنین رویدادها و ریسک‌هایی مواجه شده‌اند اما به هر جهت از کنار مشکلات این روزهای بازار بی‌تفاوت نمی‌توان گذشت.

طی یکسال گذشته کم خبر از درگیری و جنگ نداشته‌ایم. از حملات روسیه به اوکراین گرفته تا مقابله به‌مثل اوکراین، درگیری میان ارمنستان و آذربایجان و حالا هم درگیری حماس با اسرائیل و نکته جالب ماجرا اینجاست که هر بار با رسیدن چنین خبرهایی بستگی به درجه اهمیت خبر، بازار سرمایه زیر حملات موشکی و توپ و تانک فروشندگان قرار گرفته و در هیچیک از موارد هم خبری از اجرای سیاست‌های بازدارندگی در راستای کاهش بیم و ترس سهامداران نبوده است. این وضعیت نتیجه عدم مدیریت بحران توسط نهاد ناظر، بی‌تفاوتی دولت نسبت به بازار سرمایه و رفتار منفعلانه صندوق‌های حمایتی است. برخورد دولت با بازار سرمایه بیشتر شبیه برخورد با یک بچه سرراهی است !! یکی از سوالات اساسی که این روزها ذهن بسیاری از فعالین بازار را درگیر کرده، این است که وظیفه صندوق تثبیت در بازار سرمایه چیست ؟ مدیران این صندوق چه زمانی خود را ملزم به فعالیت در بازار سرمایه می‌بینند ؟ آیا قیمت سهام در محدوده ارزنده‌ای نیست ؟ آیا سهام با حباب قیمتی مواجهند ؟ و هزاران پرسش دیگر ! بگذریم ...

بازار در شرایطی می‌توانست از ابتدای هفته جاری فضای بهتری را تجربه نماید که فعلا غافلگیر اخبار سیاسی شده و این موضوع هم بهانه‌ای جدید برای عقب‌نشینی خریدان و ضربه سخت دیگری به بازار شده است. همانطور که بارها هم اشاره شد، بازار برای خروج از رکود ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24