Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

در این هفته اخبار گروه خودرو و شورای رقابت را داریم. از طرف دیگر احتمالا برخی از ناشرین گزارش 6 ماهه خود را روانه کدال کنند. به‌‌ نظر این دو اتفاق مهمترین تحولات پیش روی بازار باشند. در حوزه سیاسی زمزمه‌هایی درخصوص پذیرش استانداردهای FATF در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم به گوش می‌رسد و البته درگیری جدی فلسطین و اسرائیل کار بازار را حسابی سخت کرده است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 16 مهر 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته متعادل و با رگه‌هایی از عرضه آغاز کرد. با گذر از دقایق ابتدایی و با آشکار شدن ضعف جدی طرف خریدار زیر سایه برخی اخبار برون‌مرزی، فروشندگان با سماجت بیشتری وارد گود شدند و در همین راستا شرایط بد و بدتر شد و شاخص کل در یک روز تلخ با افت نزدیک به 17 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 52 هزار واحدی عقب نشست. البته فضا در پرتفوی معامله‌گران به مراتب بدتر از آن چیزی بود که نماگر اصلی بازار به نمایش گذاشت ! نکته جالب اینکه با وجود گذر از تعطیلات هفته گذشته اما کماکان حجم و ارزش معاملات در سطوح حداقلی قرار داشته و طبق معمول شاهد خروج نقدینگی توسط معامله‌گران حقیقی هستیم !! در گزارش روز چهارشنبه به این نکته اشاره شد که "چنانچه برای روزهای ابتدایی هفته تقاضای جدیدی نرسد، ممکن است باری دیگر موج عرضه در بازار تقویت گردد." انصافا زمانی که این جمله را می‌نوشتیم، تصور چنین شنبه تلخی نداشتیم و حتی بازار را برای حرکت رو به جلوی مناسب ارزیابی می‌کردیم اما به هر جهت شرایط مطابق با انتظار پیش نرفت.

بازار را در حالی پیش می‌بریم که به نیمه دوم مهر رسیده‌ایم و در گام نخست باید تحولات هفته پیش رو را بررسی کرد. در این هفته اخبار گروه خودرو و شورای رقابت را داریم. از طرف دیگر احتمالا برخی از ناشرین گزارش 6 ماهه خود را روانه کدال کنند. به‌‌ نظر این دو اتفاق مهمترین تحولات پیش روی بازار باشند. در حوزه سیاسی زمزمه‌هایی درخصوص پذیرش استانداردهای FATF در مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم به گوش می‌رسد و البته درگیری جدی فلسطین و اسرائیل کار بازار را حسابی سخت کرده است. در حوزه اقتصادی بازار کماکان درگیر برنامه هفتم توسعه و تجدید ارزیابی شرکت‌ها است. پیگیری این موضوع توسط سازمان بورس یکی از عوامل مهم برای بهبود بازار خواهد بود. بنابراین هفته مهم و بطور کل نیمه دوم مهر پُرخبری در انتظار بازار خواهد بود.

اما طی روزهای اخیر مباحثی درخصوص گزارش‌های 6 ماهه مطرح شده که کمی ذهن‌ها را درگیر کرده و به نظر سازمان بورس باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد. در گام نخست معتقدیم که در 3 ماه دوم حاشیه سود شرکت‌ها مقداری ضعیف‌تر از فصل بهار خواهد بود؛ چراکه به دلیل قطعی مکرر برق، توقف روند صعودی دلار و کاهش انتظارات تورمی، درآمد شرکت‌ها کاهشی بوده است. البته بازار اثرات این موضوع را در قیمت‌ها لحاظ کرده و تقریبا اکثر سهامداران و معامله‌گران بر این موضوع اشراف دارند.

اما نگرانی‌هایی مبنی بر رشد دادن بهای تمام شده در برخی از شرکت‌ها وجود دارد که بسیار خطرناک است. ناشرین به راحتی می‌توانند ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24