Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سعید جعفری معاون نوسازی و بهره‌برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در آستانه پذیره نویسی سهام شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس درخصوص این شرکت و اهمیت وجود آن در اقتصاد کشور سخن گفت.

اهمیت وجود «شگستر» برای محیط زیست کشور

بورس24 : سعید جعفری معاون نوسازی و بهره‌برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در آستانه پذیره نویسی سهام شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس درخصوص این شرکت و اهمیت وجود آن در اقتصاد کشور سخن گفت. مهم ترین موارد مطرح شده توسط او را در زیر می خوانید.

*این طرح بیشتر از اینکه برای ایدرو به عنوان یک مجری اهمیت داشته باشد برای کشور اهمیت دارد و اولین طرح برای حرکت به سمت یک دنیای سبز است و ما به عنوان ایدرو پیش قدم شده‌ایم برای اینکه سوخت را از آلایندگی پاک کنیم.

*ایدرو اینجا آمده تا بخش ناسالمی که وارد طبیعت شده و تجزیه پذیر نبوده  و آثار زیست محیطی مخرب داشته است را از سوخت حذف کند، که اهمیت زیست محیطی آن خیلی بیشتر از اهمیت اقتصادی آن است.

*اگر بخواهیم به حداقل نیاز کشور برسیم، به ۲۵ نمونه زیست پالایشگاه‌ها در کشور نیاز داریم. این  نیاز، بازار گسترده‌ای را ایجاد می‌کند. ما با این طرح ۵ درصد بازار را پوشش می دهیم. بازاری که هیچ تولید کننده دیگری در آن وجود ندارد و شرایط کشور در این مقطع اجازه نمی‌دهد که وارداتی برای این محصول وجود داشته باشد.

*منابع حاصل از پذیره‌نویسی  برای سرمایه در گردش  و بخش راه‌اندازی و سرمایه در گردش پالایشگاه کرمانشاه که تقریبا در مرحله راه‌اندازی است، هزینه خواهد شد.

*پروژه شرکت  ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فقط طرح در مرحله تست و راه‌اندازی است. البته بخشی از هزینه ها برای اجرای  پروژه باشت هم سرمایه گذاری خواهد شد.

*ایدرو به عنوان متعهد پذیره نویسی و خرید فعال است تا اگر مانعی پیش آمد منبع مالی برای پوشاندن ریسک‌ها وجود داشته باشد. ما متعهد شده‌ایم که سهام‌ خودمان را تا پایان هردو پروژه حفظ کنیم و هم متعهد شده‌ایم که در صورتی که نوسان شدیدی در روند پروژه باشد سهامداری را که تمایل به فروش سهام خود داشته باشد و خریداری در بازار نباشد با جبران سود منطقی سهم را از سهامدار خریداری کنیم.

*ایدرو طرح‌های زیادی در دست اجرا دارد. ما الان حدود ۲۰ تا ۳۷ هزار میلیارد تومان طرح در اختیار داریم که یا این طرح‌ها مراحل اولیه را طی می‌کند یا تا یک حدی پیشرفت دارد. نمی‌توانم بگویم که کدام از این طرح‌ها در آینده عرضه می‌شود. به هر حال در آینده طرح‌هایی را برای عرضه می‌آوریم که مشکلات غیر فنی آن حل شده باشد. یعنی مشکلات مربوط به مباحث قانونی و مباحث تکنولوژیکی  حل شده باشد و صرفا مشکل‌شان بحث تامین مالی باشد. این موافقت با سازمان خصوصی‌سازی شده است که ما بتوانیم این روند تامین مالی از بازار سرمایه را ادامه دهیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24