سیاست های میان مدت حپرتو، افزایش سرمایه و درآمدزایی از واگن های انحصاری را مد نظر دارد.
بورس24 : امروز دوشنبه(۳ مهرماه )؛ اولین نشست خبری پرتو بار فرابر خلیج فارس به منظور عرضه اولیه نماد حپرتو برگزار شد و اعضای هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی قرائت و ارائه دادند.
یادآور می شود؛ حپرتو در گروه «حملونقل، انبارداری و ارتباطات»، زیرگروه «حملونقل از طریق خطوط راهآهن» و با کد «۶۰۱۰» قرار گرفته است.
همچنین سرمایه اولیه شرکت با ۳۵ نیروی انسانی، ۱۰ میلیون تومان بوده که طی دو مرحله به ۵۰ میلیارد تومان رسید.
از سویی دیگر شرکت تک زر اندیشان نوآور ۶۰ درصد و سیر کوثر ۴۰ درصد مالکیت سهام را در اختیار دارند.
درآمد واگن سازی
در این برنامه در خصوص سیاست های درامدزایی اظهارشد؛ هزینه واگن بر اساس نرخ تورم پیش بینی شده است.
البته این شرکت در بودجه پیش بینی شده، برای سال های آتی واگنی اضافه نخواهد کرد.
از سویی دیگر حپرتو از صرفه جویی سوخت درآمد ۸ درصدی کسب می کند.
این شرکت به دلیل داشتن تولید داخلی، از تحریم ها اثرپذیری کمتری خواهد داشت.
با توجه بر اینکه حپرتو برای حمل فله، واگن ندارد بنابراین به تولید باگت اقدام کرده به طوری که محصول مذکور کاملا انحصاری بوده و در شبکه ریلی دیده نمی شود.
بر اساس سیاست های هیات مدیره برای افزایش سرمایه، طرح توسعهای مد نظر بوده و سرمایهگذاری واگن لبه بلند منجر به اخذ تسهیلات و معافیتهای مالیاتی خواهد شد.
انعقاد قرارداد مازاد ظرفیت
با تاکید بر برنامه هایی توسعه ایی؛ این شرکت در 6 ماهه ابتدایی سال جاری، تعداد 40 واگن لبه بلند به ناوگان اضافه کرده و این تعداد برای ارزشگذاری 1402 در نظر گرفته شده از این رو برای سالهای آتی هیچ افزایش واگنی را نخواهد داشت.
در حال حاضر برای تمامی واگنهای حپرتو؛ مازاد ظرفیت موجود، قرارداد بار منعقد شده است.
همچنین برنامه ای به جهت احداث کارخانه فولادی در مجموعه هلدینگ مذکور وجود دارد که طی یک الی دو سال آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.
به این ترتیب با راهاندازی این کارخانه با واگنهای ملکی، به حمل بار هلدینگ نیز اقدام خواهد شد.
یادآور می شود؛ از بین قراردادها و پروژههای این مجموعه، به صورت عملیاتی 5 پروژه در دست اقدام است.
افزایش سرمایه در راه است
بر اساس سیاست های حپرتو مقرر بوده تا سرمایه فعلی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی از ۵۰ به ۱۵۰ میلیارد تومان برساند.
از سویی دیگر هزینه مالیات برای سال ها آتی 23 درصد مد نظر قرار گرفته شده است.
پرتو بار فرابر خلیج فارس ماهانه 75 هزار تن با اختصاص 300 واگن با شرکت پارس فولاد سبزوار تا سال 1405 قرارداد دارد به طوری که این قرارداد بلندمدت و دائمی با افزایش ظرفیت خواهد بود.
میزان ارزش روز و دارایی
در این برنامه خبری و معارفه اعلام شد؛ شرکت هواپیمایی هرمز تنها زیر مجموعه این شرکت است که ۰.۴ درصد سهام آن به شرکت پرتو بار تعلق دارد.
بر همین اساس؛ سیاست شرکت توسعه ناوگان ریلی به خصوص حملونقل مواد معدنی به شمار می رود.
البته حپرتو بدهی از بابت تسهیلات بانکی ندارد.
این شرکت تقسیم سود 10 تا 70 درصدی را پیش بینی می کند.
از سویی دیگر ارزش روز دارایی پرتو بار فرابر خلیج فارس در خرداد ماه معادل یک هزار و 500 میلیارد تومان و با کسر بدهی معادل یک هزار و 100 میلیارد تومان است.
بنابراین از 5 روش ارزشگذاری برای حپرتو استفاده شده که در نهایت ارزش کل شرکت 691 میلیارد تومان و ارزش هر سهم 460 تومان حاصل می شود.
نرخ رشد نهایی این شرکت 15 درصد معادل 518 میلیارد تومان برای کل شرکت و 305 تومان به ازای هر سهم ارزیابی شده است.
شناسایی درآمد جدید
سود خالص سال آخر حپرتو نیز 564 میلیارد بوده است.
البته و با توجه به موضوع ماده 132، بند 3، مربوط به معافیت مالیاتی برای سرمایه گذاری میشود که در حال پیگیری بوده تا از این معافیت بهره برد.
در این مجموعه هزینههای مالی روندی مشخص طی میکند و درآمدهای غیرعملیاتی نیز افزایش یافته که از فروش ضایعات به کسب شده که این موضوع در سالهای قبل قابل مشاهده نبوده است.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.