Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس 24: مجموعه پاکسان که سرمایه اجتماعی بسیار قوی در جامعه مصرف کننده داخلی دارد ، از بزرگترین و قدیمی ترین واحد های تولید محصولات بهداشتی و شوینده کشور بوده که سبد بسیار متنوعی از محصولات را تحت برند های معروفی چون شبنم ، گلی ، سپید ، برف ، کیمیا ، ارکید ، سیو ، گلنار ، عروس و ... به بازار داخل عرضه می کند.

چند نکته درباره آخرین تحولات پاکسان

بورس24 : مجموعه پاکسان که سرمایه اجتماعی بسیار قوی در جامعه مصرف کننده داخلی دارد ، از بزرگترین و قدیمی ترین واحد های تولید محصولات بهداشتی و شوینده کشور بوده که سبد بسیار متنوعی از محصولات را تحت برند های معروفی چون شبنم ، گلی ، سپید ، برف ، کیمیا ، ارکید ، سیو ، گلنار ، عروس و ...  به بازار داخل عرضه می کند.

این واحد خوش آتیه بورسی با انتشار صورت های مالی دوره 6 ماهه منتهی به فصل بهار سیگنال بنیادی بسیار مثبتی به بازار سرمایه مخابره کرد ؛ بدین صورت که در این گزارش ، شرکت از زیان خارج شده و موفق به شناسایی 200 میلیارد تومان سود خالص معادل 22 تومان سود به ازای هر سهم شد.

بدون شک ، تخصص و هوشمندی کادر مدیریتی در مهار رشد های نامربوط هزینه ها نقش بسیار کلیدی در این دستاورد بنیادی داشته است ؛ چرا که در محیط اقتصادی که حداقل نرخ تورم 50% گزارش شده  و در بسیاری از واحد های بورسی شاهد رشد های افسار گسیخته هزینه های عملیاتی هستیم ، در این واحد ممتاز هزینه های مربوط به فرآیند تولید به میزان بسیار ناچیز 20% و همچنین هزینه های شرکت داری نیز به میزان 38% نسبت به مقطع مقایسه ای رشد را نشان می دهد که در مقایسه با نرخ تورم بسیار کمتر است. چنین آمار و ارقامی در کنار دریافت تسهیلات 873 میلیاردی از سیستم بانکی ، گویای درک درست تیم مدیریتی از محیط اقتصادی داخل است ، بدین صورت که با تزریق منابع ارزان قیمت به ساختار مالی بیزینس ، نه تنها بهای تمام شده عملیات جاری و طرح های توسعه کاهش می یابد ، بلکه هزینه سرمایه شرکت (  Cost of Capital  ) نیز تقلیل یافته و در گذر زمان ارزش شرکت و به دنبال آن ثروت سهامداران افزایش خواهد یافت.  

وقتی صحبت از مزیت های رقابتی می شود ، مجموعه پاکسان به دلیل تنوع بالای محصولات و برند های تحت مالکیت ، خودکفایی در تولید مواد اولیه مورد استفاده در خطوط تولیدی و کمتر بودن هزینه های حمل و نقل به دلیل نزدیکی به فعال ترین بازار کشور یعنی شهر تهران دست بالاتر را نسبت به رقبای خود دارد.

تبلور اجرای سیاست های عملیاتی و مالی اثربخش در واحد های تولید ، بازار یابی و فروش این مجموعه بنیادی بازار سرمایه در  رشد سنگین 245 میلیاردی ارزش درآمد های تجمیعی 8 ماهه نسبت به مقطع مقایسه ای قابل رویت است. ماحصل عملکرد 8 ماهه این غول بهداشتی ، شناسایی 1.65 هزار میلیارد تومان درآمد از محل فروش محصولات و ارائه خدمات بوده که مبلغ 202 میلیارد تومان آن مربوط به مرداد ماه است.

ن

سبد فروش شرکت متشکل از صابون ، پودر های بهداشتی و شوینده ، محصولات صنعتی ، انواع کفشویی و .. است. با عنایت به گزارش 8 ماهه منتهی به مرداد 1402 ، درآمد فروش داخلی شرکت با ثبت رشد 205 میلیاردی نسبت به مقطع مقایسه ای به 1.3 هزار میلیارد تومان رسیده است. در حدود 44% از درآمد مذکور از محل فروش محصول صابون حاصل شده ، فلذا این محصول به نوعی محصول استراتژیک بازار داخلی محسوب می شود. گفتنی است که در سایه جامپ 45%  نرخ فروش این محصول ، درآمد فروش داخلی نیز با رشد چشمگیر 128 میلیاردی ، به 562 میلیارد تومان رسیده است.

شایان ذکر است که تیم مدیریتی بودجه عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به آذر 1402 را با فرض 1.78 هزار میلیارد تومان درآمد به صورت 1.5 همت داخلی و مابقی صادراتی تهیه کرده است. با گذشت دو ماه ابتدایی تابستان و شناسایی 412 میلیارد تومان درآمد ، تقریبا 24% درآمد بودجه شده تحقق یافته است ؛ فلذا در صورت تداوم روند مثبت فعلی ، بودجه فوق تماما تحقق یافته و دوره 1402 با گزارش 3.02 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی و تقریبا 400 میلیارد تومان سود ناخالص به اتمام خواهد رسید. توجه فرمایید که سود ناخالص برآوردی دوره 1402 در مقایسه با دوره قبلی پرش تقریبا 4 برابری را نشان می دهد که این دستاورد بنیادی بسیار مهم از کنترل بهینه هزینه های عملیاتی حاصل خواهد شد.

در تاریخ نگارش این مقاله اهم اطلاعات تابلوی سهم به شرح زیر است:

قیمت پایانی : 3.035 ریال    
ارزش بازار : 2.7 هزار میلیارد تومان
نسبت p/s : 1.12

نمودار قیمت سهم نیز به شرح زیر تحلیل شده است:

در مقیاس بزرگ ، نمودار سهم در درون یک الگوی کانال بلند مدت در حال حرکت بوده که کف و سقف آن  به ترتیب حوالی قیمت های 100 و 400 تومان است. سهم پس از برخورد به سقف کانال ، حرکت اصلاحی در پیش گرفته و در حال حاضر با حمایت خط میانی کانال درگیر است. با توجه به روند بنیادی مثبت سهم ، شکست خط میانی و نفوذ به زیر منطقه 250 تومان بعید به نظر می رسد.

ن
در مقیاس کوچک تر نیز سیگنال های مثبت تکنیکالی نظیر خط روند میان مدت ، میانگین متحرک 150 روزه و سطح فیبوناچی 50% دیده می شود که تلاقی این فاکتور های حمایتی با خط میانی کانال بلندمدت در شکل بالا ، احتمال پایان اصلاح و بازگشت سهم از این منطقه را بالا برده است. در سناریو صعودی ، منطقه 400 تومان که سقف کانال بلند مدت نیز است ، نخستین ایسگاه سیو سود معامله گران در نظر گرفته می شود.

ئ

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24