Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

سید فرهنگ حسینی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شرایط متعادل کنونی بازار سرمایه در خصوص روند آتی سهام به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: بازار سهام بعد از اصلاحی ۳.۵ ماهه از اوایل هفته گذشته روند صعودی را شروع کرد. در حالی که بیش از ۱۳۰ هزار واحد شاخص کل رشد کرده و به محدوده نزدیک ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسیده است.

روند صعودی بورس آغاز شده است؟/ گفت و گو با فرهنگ حسینی، کارشناس بازار سرمایه

بورس24 : سید فرهنگ حسینی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شرایط متعادل کنونی بازار سرمایه در خصوص روند آتی سهام به خبرنگار بورس24 گفت: بازار سهام بعد از اصلاحی ۳.۵ ماهه از اوایل هفته گذشته روند صعودی را شروع کرد. در حالی که بیش از ۱۳۰ هزار واحد شاخص کل رشد کرده و به محدوده نزدیک ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسیده است.

وی گفت: اگر بخواهیم به گروه‌هایی که در رشد شاخص موثر بوده‌اند نگاه کنیم، ابتدا گروه خودرویی مورد توجه است. در این گروه با توجه به اینکه به کف‌های تکنیکالی رسیده بودیم، برگشت انجام شده، در عین حال  اخبار مثبتی چون زمزمه‌های حذف قیمت‌گذاری مطرح است.

به گفته وی، طی هفته‌های پیش رو  قیمت ها براساس عملکرد صورت مالی ۱۲ ماهه‌ شرکت ها بیشتر خود را نشان می‌دهد.

حسینی گفت: موضوع امکان تجدید ارزیابی‌ شرکت ها از  ۵ به ۳ سال هم  در  گروه خودرو باعث ورود پول و رغبت سرمایه‌گذارها شده است. 

حسینی با اشاره به اینکه محرک بازار پس از گروه خودرو،  گروه پالایشی بوده است گفت:  اخباری در خصوص مبنا قرار دادن ارز نیما به حدود ۳۸ هزار تومان به جای ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای قیمت خوراک و فروش محصولات‌شان مطرح شده است و  مصاحبه‌هایی هم در این خصوص صورت گرفته  که اگر این اتفاق بیفتد سود پالایشگاهی‌ها هم می‌تواند بهبود داشته باشد و گروه پالایشی هم تحت تأثیر این موضوع رشد داشته است.  به طور مثال پالایش یکم در چند روز اخیر بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در خصوص اصلاح فرمول گاز طبیعی، جلساتی برگزار شده و با توجه به اخبار منتشر شده، نرخ خوراک از عدد به فرمول تغییر یافته است. در عین حال شرکت‌های اوره‌ای پیگیر تثبیت مطالبات و وصول مطالبات‌شان هستند که   اگر نهایی شود اخبار خوبی برای این گروه است.‌

حسینی گفت: از سویی مجموعه شستا و شرکت‌های هلدینگی  که طی روز های پیش رو مجامعشان برگزار خواهد شد، انتظار تقسیم سود بالا استقبال به خرید این سهام را بیشتر کرده است.

حسینی افزود: در مجامعی که تا کنون برگزار شده تقسیم سود‌ها بالا بوده و در عین حال نسبت بازده نقدی‌ و تقسیم سودشان به نحوی است که قابل رقابت با سود بانکی بوده است.

حسینی خاطر نشان کرد: در نتیجه انتظار می‌رود در سایه شرکت‌های این گروه مانند شستا و صبا تامین هم این اتفاق بیفتد و سود تقسیمی خوبی داشته باشند تا برای سرمایه‌گذاری هم جذاب باشند.

وی گفت: موضوع اساسی که وجود دارد این است که حجم معاملات و ارزش معاملات همچنان بالا نرفته و ضعیف است و اگر بخواهیم روند صعودی قوی داشته باشیم بایستی ارزش معاملات هم رشد قابل توجهی در روزهای آتی داشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24