Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

بورس 24: شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس ، نماد بمولد ، با سرمایه اسمی ( Registered Capital ) 8471 میلیاردی ، ارزش بازاری معادل 6 هزار میلیارد تومان داشته و از این حیث ، در بین بزرگان صنعت جای گرفته است. بانک تجارت با مالکیت تقریبا 75% سهام شرکت ، سهامدار عمده واحد تجاری بوده و در تعیین سیاست های مالی عملیاتی بیزینس نقش کلیدی دارد.

مخابره یک گزارش شوکه کننده از «بمولد» ؛اعلام مارجین 80 درصد و پوشش چهار پنجم سود پارسال در 6 ماهه امسال!

بورس24 : شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس ، نماد "بمولد" ، با سرمایه اسمی ( Registered Capital  ) 8471  میلیاردی ، ارزش بازاری معادل 6 هزار میلیارد تومان داشته و از این حیث ، در بین بزرگان صنعت جای گرفته است. بانک تجارت با مالکیت تقریبا 75% سهام شرکت ، سهامدار عمده واحد تجاری بوده و در تعیین سیاست های مالی عملیاتی بیزینس نقش کلیدی دارد.

نظر به آن که این نیروگاه بورسی زیرمجموعه یکی از بزرگترین بانک های کشور است ، بنابراین واژه هایی نظیر ریسک های نقدینگی ، مالی و امثالهم برای شرکت شوخی بیش نیست. علاوه بر آن ، تجربیات ارزشمند شرکت مادر در چینش ساختار سرمایه به کمک این واحد پرپتانسیل بورسی آمده و در انتهای خرداد 1402 ، بخش اعظم ساختار سرمایه شرکت از محل حقوق مالکان تامین شده است که این مهم نه تنها مهر تاییدی بر پایین بودن ریسک مالی بیزینس است ، بلکه بر چابکی و چالاکی مالی واحد تجاری نیز افزوده است ؛ چرا که بر خلاف بسیاری از واحد های بورسی ، ماهانه یا بعضا سالانه جریان های نقدی عظیمی تحت سرفصل هزینه مالی از شرکت خارج نمی شود ( تسهیلات مالی = صفر ) و همین امر تاثیر مثبت به سزایی بر چرخه نقدینگی واحد تجاری دارد. به فاکتور های بنیادی مذکور ، سرمایه در گردش 564 میلیارد تومانی و نسبت جاری 1.6 هم بیفزایید ، آن وقت خیالتان از بابت تخصص تیم مدیریتی در کنترل کلیدی ترین فاکتور بقا و توسعه بیزینس یعنی نقدینگی آسوده می شود.

در شرایطی که بسیاری از بنگاه های اقتصادی در صورت های مالی  جهش های سنگین هزینه های تولیدی را گزارش می کنند ، مدیریت این واحد ممتاز بورسی با اعمال سیاست های عملیاتی اثربخش  کارنامه موفقی در کنترل هزینه های تولیدی از خود به نمایش گذاشته است. بهای تمام شده فعالیت های عملیاتی شرکت در دوره 1401 ، 145 میلیارد تومان گزارش شده که نسبت به مقطع مشابه رشد 39% را نشان می دهد که با توجه به نرخ تورم 50% محیط اقتصادی کشور ، بسیار مطلوب به نظر می رسد. مهار فوق العاده هزینه های سربار تولیدی در کنار رشد درآمد ها ، جهش سنگین 68 میلیاردی سود ناخالص را رقم زده است. آن چه به چشم سرمایه گذاران بزرگ بازار خوش نشسته آن است که تیم مدیریتی شرکت با شناسایی 162 میلیارد تومان سود ناخالص در گزارش 6 ماهه منتهی به خرداد 1402 ، موفق به پوشش تقریبا 80% سود ناخالص دوره قبلی تنها ظرف 6 ماه شده است. گفتنی است که حاشیه سود ناخالص شرکت نیز بهبود 11% نشان داده و از 47% به 53% رشد داشته است.

در سایه اقدامات اقتصادی کادرمدیریتی در مسیر بهره وری حداکثری از منابع مالی و عملیاتی بیزینس ، فعالیت های اصلی شرکت در این مدت 6 ماهه به سود عملیاتی 254 میلیارد تومانی ختم شده که نسبت به مقطع مشابه از رشد چشمگیر 112 میلیاردی حکایت دارد. ثبت چنین آمار خیره کننده ای ( پوشش تقریبا 75% سود عملیاتی دوره قبل تنها ظرف 6 ماه ) که از عملکرد به مراتب بهتر از دوره قبلی و تعدیلات سنگین مثبت در بودجه عملیاتی خبر می دهد ، سیگنال های قوی بنیادی به بازار مخابره می کند. شایان ذکر است که حاشیه سود عملیاتی این واحد خوش آتیه نیز با جامپ 16% به عدد باورنکردنی 83% رسیده است ؛ یعنی به ازای هر 100 تومان درآمد عملیاتی ، 83 تومان سود عملیاتی ؛ آماری که برای بعضی بزرگان بازار سرمایه نیز آرزویی دست نیافتنی است.

تبلور استراتژی های کارآمد تیم مدیریتی در پرش 90%  ماحصل نهایی عملیات بیزینس ، یعنی سود خالص قابل رویت است. کارنامه عملیاتی 6 ماهه مدیریت با تقدیم 244 میلیارد تومان سود به سهامداران بسته شده است. رقم گزارش شده ، گویای 115 میلیارد تومان رشد  نسبت به دوره مقایسه ای بوده و معادل 75% سود دوره 1401 است.

مهمترین نسبت سود آوری ، یعنی حاشیه سود خالص نیز نسبت به مقطع مقایسه به میزان 22% بهبود یافته و به مرز 80% رسیده است  ؛ 80 تومان سود خالص به ازای هر 100 تومان درآمد عملیاتی !!!

گزیده اطلاعات مالی  6 ماهه شرکت به شرح زیر است :

س

نظر به آنکه گزارش 6 ماهه شرکت از رشد های فراگیر در فاکتور های عملیاتی بیزینس حکایت دارد ، فلذا می توان نتیجه گرفت که موتور سود سازی این واحد خوش آتیه و پرپتانسیل نفس تازه ای گرفته و بدون شک در ماه های پیش رو ، با تداوم روند صعودی فعلی ، پاسخ اعتماد سرمایه گذاران خود را به خوبی خواهد داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24