Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

شرکت به جای رشد و حرکت به سمت جلو ، درجا زده است و فرصت های عملیاتی را دو دستی به رقبای خود تقدیم کرده است!

«تنوین» ، ماندن یا سیو سود!؟

بورس24 : همزمانی سیگنال های تحیل بنیادی و تکنیکال از جمله ویژگی های کلیدی یک سرمایه گذاری کم ریسک و مطمئن است.

به این صورت که همزمان با مشاهده دستاورد های بنیادی ، عملیاتی و مالی در گزارشات شرکت ، نمودار سهم نیز به مناطق حمایتی کم ریسکی نزدیک شده و شرایط مساعدی برای ورود پله ای و یا بعضا ورود یکجا فراهم می شود.

تامین سرمایه نوین ، نماد "تنوین" از جمله نهاد های مالی واسط در بازار سرمایه بوده که با سرمایه اسمی 2.45 همتی ، ارزش بازاری ( Market cap ) معادل 9.9 هزار میلیارد تومان دارد. با وجود سیگنال های مثبت تکنیکالی در نمودار سهم ، گزارشات مالی شرکت مناسب نیست.

در شرایطی که میانگین نرخ تورم محیط اقتصادی کشور 50% اعلام شده است ، کمترین خواسته سهامداران هر بیزینسی آن است که آیتم های کلیدی صورت های مالی نظیر درآمد های عملیاتی ، سود ناخالص ، سود عملیاتی و سود خالص حداقل همگام با تورم رشد کنند. بررسی صورت های مالی فصل بهار دوره 1402 تامین سرمایه نوین مبین آن است که نه تنها این آیتم ها همگام با تورم رشد نکرده اند ، بلکه رشدی بسیار کمتر از نرخ تورم محیط اقتصادی را به ثبت کرده اند.

برای نمونه درآمد های عملیاتی شرکت تامین سرمایه نوین در بهار 1402 با افزایش بسیار ناچیز 4% نسبت به مقطع مقایسه ای ، تنها به میزان 12 میلیارد تومان افزایش یافته و به 377 میلیارد رسیده است  و یا مثلا سود عملیاتی که از اساسی ترین فاکتور های سلامت عملیاتی و مالی هر بیزینسی است ، رشد ناچیز 5%  را نشان داده و از 326 به 343 میلیارد تومان رسیده است. 

بررسی صورت سود و زیان شرکت از رشد دو رقمی در هزینه های عمومی اداری ( 42% ) تنوین حکایت دارد.

چنین رویدادی تاثیری منفی قابل ملاحظه ای بر حاشیه سود عملیاتی بیزینس داشته و سبب شده است که همانند دیگر فاکتور های با اهمیت ، حاشیه سود عملیاتی نیز همانند دوره گذشته در سطح 90% باقی بماند ؛ به عبارت بهتر شرکت به جای رشد و حرکت به سمت جلو ، درجا زده است و فرصت های عملیاتی را دو دستی به رقبای خود تقدیم کرده است!

عایدی هر سهم سهامداران در بهار 1402 ، 13 تومان محاسبه شده که معادل 18% سود هر سهم دوره مالی 1401 است. این در حالیست که در بسیاری از شرکت های مشابه شاهد پوشش حداقل 40% سود هر سهم سال گذشته در فصل بهار هستیم.  

ماحصل عملکرد تیم مدیریتی در کنترل اساسی ترین فاکتور بقا و توسعه فعالیت های شرکت ، یعنی نقدینگی نیز چنگی به دل نمی زند. در بهار 1402 ، خالص وجوه نقد عملیاتی که معیار قدرت مالی هر سازمانی است ، در مقایسه با دوره مشابه ، افت سنگین 52% را ثبت کرده و از 71 به 33 میلیارد تومان تقلیل یافته است.

چنین آماری نه تنها پیشبرد فعالیت های جاری و بقای بیزینس را به خطر می اندازد ؛ بلکه نگرانی های سهامداران را از بابت توانایی شرکت در ایفای تعهدات مالی را نیز تشدید می کند. ذکر این نکته ضروری است که کاهش قدرت مالی با کاهش پتانسیل های سود آوری ، ارزش آفرینی و خلق ثروت هر سازمانی رابطه بسیار تنگاتنگی دارد.

چکیده اطلاعات عملکرد مالی بهار 1402 به شرح زیر است:
م

گزارش عملکرد تجمیعی تیر ماه 1402 این تامین سرمایه نیز همانند صورت های مالی فصل بهار ، نگرانی سهامداران را از بابت اثربخشی عملیات تشدید کرده است ؛ به گونه ای که ارزش تجمیعی درآمد های شرکت در این مدت 4 ماهه ، 153 میلیارد تومان گزارش شده که از کاهش 55.5 میلیاردی نسبت به مقطع مقایسه ای حکایت داشته و از روز های سخت پیش روی این بنگاه اقتصادی در جبران عملکرد ضعیف خود خبر می دهد.

بر خلاف وضعیت بنیادی شرکت ، نمودار تکنیکالی سهم در وضعیت مساعدی قرار داشته و در حال پولبک به منطقه مقاومتی شکسته شده است. پس از ثبت یک رالی صعودی 118% از کف تا سقف کانال بلندمدت ، براساس پیش بینی ها ، حرکت نزولی سهم از قیمت 515 تومان به سمت پایین شروع شد.

نمودار سهم با ریزش 23% از سقف کانال ، در حال نزدیک شدن به منطقه حمایتی مستحکمی است. این منطقه به دلیل وجود سیگنال های مثبت تکنیکالی نظیر
1) میانگین متحرک 200 روزه
 2) سطح 50% فیبو ناچی موج اصلی
 3) سطح 61.8% فیبوناچی موج آخر
 4) و از همه مهم تر خط میانی کانال بلندمدت که همان منطقه پربرخورد مقاومتی در گذشته چارت بوده و هم اکنون نقش حمایتی دارد ،
از پتانسیل بالایی برای پرتاب قیمت به سمت بالا برخودار بوده و بسیاری از چارتیست ها این منطقه را برای ورود پله ای مناسب می دانند.

در سناریوی صعودی نیز سقف ، تا زمانی که سقف کانال شکسته نشود ، نمی توان تارگت خاصی برای حرکت سهم در نظر گرفت. بنابراین سقف کانال ، منطقه 500- 520 تومان نخستین ایستگاه سیو سود معامله گران خواهد بود.

نمودار سهم از دو دیدگاه ، به شرح زیر تحلیل شده است:

ع

ن

در تاریخ نگارش این مقاله اهم اطلاعات تابلوی سهم به شرح زیر است:
قیمت پایانی : 4.043 ریال
ارزش بازار : 9.9 هزار میلیارد تومان
نسبت P/E : 5.2
نسبت P/E گروه : 8.4

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24