Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دومینوی تعطیلی شرکت ها آغاز شد، این در حالی است که ‏بعد از قطع ‎گاز پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه و خوراک ‎پتروشیمی کاوه و تعطیلی موقت این دو شرکت، نوبت به توقف تولید داروسازی الحاوی رسید. آیا شرکت ها بدون افزایش نرخ و با وجود افزایش هزینه های سربار می‌توانند رشد سودآوری داشته باشند؟

پشت صحنه تعطیلی غول استامینوفنی ایران ؛ دحاوی

بورس24 : دومینوی تعطیلی شرکت ها آغاز شد، این در حالی است که ‏بعد از قطع گاز پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه و خوراک پتروشیمی کاوه و تعطیلی موقت این دو شرکت، نوبت به توقف تولید داروسازی الحاوی رسید. آیا شرکت ها بدون افزایش نرخ و با وجود افزایش هزینه های سربار می‌توانند رشد سودآوری داشته باشند؟

داروسازی الحاوی  با ارزش بازار 1.7 همت در بازار پایه زرد فرابورس معامله می شود  و شرکت امید دارو سلامت با 38 درصد و تدبیر آتیه بزرگمهر با 21.31 درصد سهامداران اصلی شرکت هستند.

محمد آذری نیا مدیرعامل شرکت داروسازی الحاوی با اشاره به افزایش نرخ محصولات شرکت و دلایل توقف تولید طی روزهای اخیر به خبرنگار بورس24 گفت:  کد IRC یا registration code  به عنوان یک شماره شناسه مشترک برای محصولات دارویی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی بوده و در بانک اطلاعات اداره سازمان غذا و دارو ذخیره می گردد. پس از تولید،  محصول در سامانه  سازمان غذا و دارو ثبت می شود و اگر مراحل ثبت‌ انجام نشود، داروسازی نمی‌تواند به هیچ شرکت پخشی بفروشد.

وی گفت: سازمان غذا و دارو سامانه ثبت تولیدات را بسته‌ است و ما نمی‌توانیم بفروشیم. این موضوع به مفهوم تعطیلی شرکت نیست.

آذری نیا گفت: در حال حاضر امکان فروش ۶ محصول که ۹۰ درصد فروش است، وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل توقف فروش توسط سازمان غذا و دارو چه بود؟ گفت: دلیل این بوده که بیشتر از افزایش نرخ خودشان، افزایش نرخ داشتیم. در همین راستا نه تنها به تعزیرات شکایت کرده‌اند، بلکه جلوی فروش شرکت را گرفتند که این موضوع تخلف است.

مدیرعامل دحاوی گفت: این افزایش نرخ، بر اساس بهای تمام شده خودمان بوده. قیمت مواد اولیه افزایش یافته و ما هم نمی‌توانیم با  این نرخ ها ادامه فعالیت دهیم و باید شرکت را ورشکست اعلام کنیم.

وی افزود: حقوق و دستمزد ، تعرفه گمرکی، بیمه و سایر هزینه ها افزایش پیدا کرده است. باید برای محصولات هم فکر اساسی کرد.

وی گفت: اگر IRC را باز کنند ما به تولیدمان ادامه می‌دهیم. در حال حاضر ۳ محصول اصلی شرکت  ۸۵ درصد سبد ما را تشکیل می‌دهند. الحاوی، ۵۵ درصد مسکن استامینوفن کشور و ۹۰ درصد تب‌بر کودکان و نوزادان را تولید می‌کند. ممکن است یک شرکت این ترکیب را نداشته باشد و بتواند ادامه حیات بدهد.

وی گفت: میزان افزایش نرخ اعلام شده حدود ۲۰ درصد بوده که به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه ما هم ۲۰ درصد بالا برده‌ایم. با  ۲۰ درصدی که آنجا داده‌اند حاشیه سود شرکت منفی ۲۹ درصد بود، در حالی که سود معقول همه شرکت ها بین ۲۰ تا ۳۰ است.

وی افزود: در حال حاضر با سازمان غذا و دارو برای موضوع فروش در حال مذاکره هستیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24