Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

یک توصیه مهم ! شرکت‌هایی که گزارش 3 ماهه خوبی داشتند را بیشتر زیر نظر داشته باشید. این شرکت‌ها اگر در تیر ماه هم درآمد خوبی ثبت کنند، قطع به یقین از کاندیدها برای شناسایی سود خوب در دوره 6 ماهه خواهند بود. در واقع بعضا از اشتباهات بازار می‌توان نهایت استفاده را برد. در گروه سیمانی، بانکی، دارویی، تجاری‌سازان خودویی و ... چنین گزینه‌هایی دیده می‌شود.

پیش‌بینی وضعیت بورس 2 مرداد 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته بواسطه فضای پر عرضه 2 گروه پتروپالایش، یک گام کاهشی دیگر برداشت اما در مجموع فضای بازار از روز شنبه بود. طی معاملات روز گذشته، شاخص با کمی کاهش ارتفاع آغاز کرد. به نقطه ابتدایی خود بازگشت و در نهایت بازگشت برخی از نمادها به تابلوی معاملات، منجر به کاهش ارتفاع 6 هزار واحدی شاخص شد. خبر بد اینکه با وجود آغاز فرآیند گشایش نمادها، حجم و ارزش معاملات روند کاهشی را طی می‌کند و همین موضوع نشان از عدم تمایل بسیاری از معامله‌گران به خرید و فروش سهام دارد. تصور ما این بود که در نیمه دوم تیر ماه بواسطه انتشار گزارش‌های 3 ماهه و اخبار مجامع، بازار پَر پرواز بگیرد اما در عمل فرش زیر پای‌مان به بدترین و تلخ‌ترین شکل ممکن کشیده شد. موج گزارش‌ها می‌توانست عاملی برای بهبود بازار باشد اما ترس و بی‌اعتمادی ایجاد شده نسبت به رفتار دولت، گزارش‌ها را لگدمال کرد.

برخی پافشاری دولت بر سر تصویب خوراک 7 هزار تومانی را به پای حماقت‌اش می‌نویسند اما واقعیت امر تصور ما این است که دولت از سر لجاجت و سوء‌نیت و بواسطه قرار دادن بازار در مسیر رکود چنین فضایی را رقم زد. در حال حاضر بازار نگران است که دولت تخفیف 5 درصدی خوراک پالایشی‌ها را حذف کند و این صنعت را هم مانند پتروشیمی در بخش متانول و اوره زیان‌ده کند. هر چند که با توجه به اینکه این موضوع در لایحه بودجه آورده نشده، غیرمنطقی به‌نظر می‌رسد اما به هر جهت وقتی صحبت از دولت می‌کنیم، واژه‌هایی به نام عقل و منطق، محلی از اعراب ندارند ! در حوزه فولاد و سیمان بازار نگران اثرات افزایش هزینه انرژی است. البته با توجه به تحولات بورس کالا، اثر این موضوع بر صنعت سیمان قابل اغماض است. به طور کلی این ترس وجود دارد که دولت صنایع سودده را شناسایی کرده و سود آنها را به جیب بزند. در واقع سهامدار به‌شدت به سیاستگذار بدبین شده و این موضوع به ‌وضوح روی تابلو قابل مشاهده است.

ببینید کار به کجا رسیده که حتی صدای خبرگزاری فارس هم بلند شده است ! فارس روز شنبه در مقاله‌ای نوشت: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد اقتصاد در اختیار دولت است، گاهی مدیران دولتی با تصمیمات نادرست خود باعث ریزش بازار می‌شوند؛ تصمیماتی مانند قیمت دستوری. در حالی که اگر دولت میزان دخالت در بازار سرمایه را کم کند، در واقع بهترین حمایت را از این بازار انجام داده و می‌تواند امیدوار باشد سرمایه‌های سرگردان به جای رسوخ به بازار ارز، طلا و ملک و آپارتمان به سمت بازار شفاف بورس حرکت کند و بخشی از این پول‌ها به تولید تزریق شود. بازار سرمایه می‌تواند به سکویی برای تأمین مالی شرکت‌ها تبدیل شود، به شرط اینکه دخالت دولت در این بازار به حداقل کاهش پیدا کند. از طرفی مدیران دولتی از جمله وزیر اقتصاد بارها وعده کرده بودند؛ کاری می‌کنیم که اقتصاد پیش‌بینی‌پذیر باشد در حالی که ملاحظه می‌شود تصمیمات اقتصادی دولت هر 3 - 4 ماه مرتب عوض می‌شود که این به زیان ثبات در بازار و ثبات تصمیم‌گیری است و اقتصاد را از پیش‌بینی‌پذیری خارج می‌کند.

این در حالی است که حتی از لحاظ بنیادی، بازار نباید ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24